Skip to main content

Hallo, 

Ikben verhuisd en heb daar glasvezel, dus nieuwe apparatuur gekregen, modem bleef de oude experia v10 

Alles geïnstalleerd, nu ga ik een zender opzoeken en moet ongeveer 6 a 7 sec wachten tot er beeld en geluid is, voorheen kon ik achter elkaar door zappen 

Hoe moet ik dit probleem oplossen 

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Welke tv ontvanger heb je nu?

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Zou het bij zappen nog uitmaken wat voor resolutie je televisie aankan? (Mijn TV+ testopstelling met oude Samsung van 22” is slechts 1080p/50Hz, en over zappen geen klagen, ook niet via WiFi.)


De V10 samen met de TV+ Box is niet zo'n goede combinatie, vooral niet als de TV+ Box via wifi aangesloten wordt. Ik weet niet of je een TV+ Box hebt maar gezien het issue dat jij ervaart ga ik daar stiekem wel vanuit.

Mijn advies, sluit de TV ontvangers met een netwerkkabel aan. En als het dan nog steeds traag blijft, stel de TV ontvanger dan eens in op unicast i.p.v. multicast.


De V10 samen met de TV+ Box is niet zo'n goede combinatie, vooral niet als de TV+ Box via wifi aangesloten wordt. Ik weet niet of je een TV+ Box hebt maar gezien het issue dat jij ervaart ga ik daar stiekem wel vanuit.

Mijn advies, sluit de TV ontvangers met een netwerkkabel aan. En als het dan nog steeds traag blijft, stel de TV ontvanger dan eens in op unicast i.p.v. multicast.

 

Bedankt voor de tip

Ik heb de tv ontvanger op unicast gezet, tot nu toe werkt dit goed. Zap nu vrij snel  naar andere zenders met minimale vertraging 

 


Dwaa schreef:

Ik heb de tv ontvanger op unicast gezet, tot nu toe werkt dit goed. Zap nu vrij snel  naar andere zenders met minimale vertraging 

Toch wil je dat deze weer op multicast ingesteld gaat worden immers alleen dan zijn de HD streams met de hoogste beeldkwaliteit beschikbaar.

 


Welke tv ontvanger heb je nu?

 

Admin: reactie samengevoegd met bestaand topic. 

 Ik heb tv+ ontvangers


Sluit TV+ ontvangers uitsluitend via kabel aan op v10 modem. Heb ik hier ook. Kan dan op multicast met 'optimale kwaliteit'.

Via wifi kunnen ze met de v10 alleen op unicast en dat is, zeker met glasvezel, niet de meest optimale beeldkwaliteit. 


Sluit TV+ ontvangers uitsluitend via kabel aan op v10 modem. Heb ik hier ook. Kan dan op multicast met 'optimale kwaliteit'.

Via wifi kunnen ze met de v10 alleen op unicast en dat is, zeker met glasvezel, niet de meest optimale beeldkwaliteit. 

Dat wordt een probleem mijn modem hang in de meterkast deze kan ik daar niet weghalen want er zit een kabel in die mijn warmtepomp en zonnepanelen  uitlees 

 

Is er nog een andere manier om de beeld kwaliteit te waarborgen 


De wifi van de v10 kan geen multicast. 

Kpn adviseert dan minimaal 1 SuperWiFi. Deze moet dan bedraad aan het modem. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2361689/kpn-superwifi-punt/

Kpn vervangt een v10 helaas niet voor een Box12. 

 


De wifi van de v10 kan geen multicast. 

Kpn adviseert dan minimaal 1 SuperWiFi. Deze moet dan bedraad aan het modem. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2361689/kpn-superwifi-punt/

Kpn vervangt een v10 helaas niet voor een Box12. 

 

Bedankt voor het advies

Het is toch van de zotte 

Ga naar een geheel nieuwe woning waar glasvezel in gelegd is dus nieuw abonnement afgesloten krijg je wel nieuwe tv+ ontvangers maar de modem blijf de oude met deze problemen  

Dus moet ik extra,kosten voor een super wifi om een betere verbinding te krijgen 

Lekker is dat 


Het advies van kpn is dan ook bekabeld aan te sluiten.

Mogelijk kan je, als je de netwerk situatie in je huis uitlegt en pas verhuist, geen kabel van modem naar ontvanger (echt niet mogelijk?), toch een Box12 los peuteren. Niet geschoten...


Ga naar een geheel nieuwe woning waar glasvezel in gelegd is dus nieuw abonnement afgesloten krijg je wel nieuwe tv+ ontvangers maar de modem blijf de oude met deze problemen  

Hallo @Dwaa heb je je bestaande abo verhuisd naar je nieuwe adres of je bestaande abo opgezegd en een nieuw abo afgesloten?

In het eerste geval heb je, als bestaande klant,  recht op 2 versterkers en in het 2e geval heb je, als nieuwe klant, recht op korting of een cadeau en nieuwe apparatuur.

 


Ik ben verhuisd en bestaande abonnement omgezet naar glasvezel abonnement niet opgezegd 


Maar je oude abonnement is wel omgezet naar het allernieuwste. Anders had je geen TV+ gehad.

Bij verhuizing van het bestaande abonnement had je namelijk gewoon de oude tv boxen gehouden. Maar dan had je ook sowieso een netwerk kabel naar de ontvangers moeten hebben!


Maar je oude abonnement is wel omgezet naar het allernieuwste. Anders had je geen TV+ gehad.

Oudere abonnementen kunnen niet verhuisd worden. Naar mijn weten kan Hussel nog verhuisd worden maar nog oudere abonnementen worden sowieso omgezet naar een nieuw abonnement.