Skip to main content

Ik heb sinds 1 dag KPN glasvezel maar het zappen gaat echt traag in vergelijking met Ziggo 😞 :( 

klopt dit ?

ben benieuwd anders minder goede switch geweest. 
gr

Patricia

Ben je nieuw KPN klant? Dan heb je neem ik aan de nieuwste spullen (Box12 modem en de kleine vierkante tv ontvanger)

Hoe is dit allemaal aangesloten?  Vaste kabels of de tv ontvanger via draadloze stekker? (DVS)

 

Had je bij Ziggo analoge tv of met zo'n pasje achterin de tv? 

Wellicht dat je dat verschil merkt, maar dat zou minimaal moeten zijn.


Hoi Dennis

dank voor je reactie. Ik heb idd en klein zwart kastje bij de tv en een box /modem waar glasvezel binnenkomt. 
 

en kleine kastje is bekabeld. 
 

van ziggo had ik een next box. Daar zat geen enkele vertraging in. 
 

geen groot probleem maar op opvallend en had t niet verwacht. Stapje terug :(

 

groet

patricia


Zou toch niet zo groot verschil mogen wezen. Zit de originele hdmi kabel die KPN erbij heeft geleverd tussen tv ontvanger en de tv?


Nee de monteur heeft de bestaande HDMI kabel gebruikt 


van ziggo had ik een next box. Daar zat geen enkele vertraging in. 

Wat voor een vertragingen praat je dan over en bij welke acties ervaar je die dan?

Welk type TV ontvanger heb je?


Nee de monteur heeft de bestaande HDMI kabel gebruikt 

Zou je kunnen wisselen. Soms kunnen die vreemde storingen veroorzaken (vreemd beeld, haperingen of helemaal geen beeld) zelf al deed ie het op de Ziggo apparatuur wel.

Ik sluit 9 van de 10 keer onze eigen kabels aan om dit te voorkomen.


Heb de HDMI vervangen maar zelfde resultaat 


van ziggo had ik een next box. Daar zat geen enkele vertraging in. 

Wat voor een vertragingen praat je dan over en bij welke acties ervaar je die dan?

Welk type TV ontvanger heb je?

De vertragingen zijn bij wisselen van zender en duren 5 sec. Beeld staat heel even stil 

 

tv ontvangen is Arris VIP5202


Hmm ok dan weet ik het ook niet. Hoe traag is traag? Meer dan 3 sec?


5 sec. Wellicht is dit de standaard, Dan is het gewoon zo en niks aan te doen :)


5 sec. Wellicht is dit de standaard, Dan is het gewoon zo en niks aan te doen :)

5sec vind ik veel, en hoort ook niet zo. Het worden nooit millisecondes maar mag wel wat sneller dan 5 :smile:

Rond de 2 is normaal 


Ik ga maandag dan even met KPN bellen. 
dank voor je reacties 


Beste @Den haag99,

Zou je dit eens kunnen uitvoeren:

Dan kijken wat die ontvanger dan doet. 


Ha Dennis,

heb ik gedaan het lijkt iets te schelen… enfin ik houd het in de gaten de komende dagen

super bedankt 

gr

patricia


5 sec. Wellicht is dit de standaard, Dan is het gewoon zo en niks aan te doen :)

Nee, dat is zeer zeker niet de standaard, een 5202 hoort instantly zonder enige vertraging te reageren.


Ik zal contact opnemen met KPN en het daar aankaarten


Ik zal contact opnemen met KPN en het daar aankaarten

Heb je jouw afstandsbediening al wel gekoppeld met de 5202 zodat de bediening niet via infrarood gaat maar via bluetooth?

Een bekend verschijnsel is namelijk dat de inactivity sensor van een televisie een negatieve impact kan hebben op de werking van infrarood afstandsbedieningen.


Ik neem aan dat de monteur dat heeft gedaan  toch?

 

 

 

 

 

 


Ik neem aan dat de monteur dat heeft gedaan  toch?

Het zou me absoluut niet verbazen als de monteur dat niet gedaan heeft.


Ik Gebruik de afstandsbediening (witte met zilveren ring rond ok) dus deze is gekoppeld. 


Ik Gebruik de afstandsbediening (witte met zilveren ring rond ok) dus deze is gekoppeld. 

Dat zeg je, maar zonder koppeling werkt deze via infrarood en met koppeling via bluetooth.

Ga op de TV ontvanger binnen het menu naar instellingen en kies voor "Afstandbediening".

Op het daar getoonde scherm kan je de afstandsbediening koppelen met de TV ontvanger.


Ok dank je. Gedaan en nu knipperend  blauw lampje op de AB. Ik neem aan als deze uitgeknipperd  is de Bluetooth verbinding is gelukt


Dan hoop ik dat de 5202 nu ook veel sneller zal reageren op de afstandsbediening .


Hoi hoi het scheelt eigenlijk niets. Wel veel dank voor je snelle reacties en advies :)

ik laat het nu even voor wat het is. 
thx!


Hoi hoi het scheelt eigenlijk niets. Wel veel dank voor je snelle reacties en advies :)

ik laat het nu even voor wat het is. 
thx!

Jammer dat het geen verbetering oplevert maar ik zou het absoluut niet laten voor wat het is.

Ook ik heb een 5202 en vertragingen hoor je te meten in milliseconden en niet in seconden.