Skip to main content

Ik heb nu al een aantal weken vaker wel dan niet de melding zender niet beschikbaar. Ik kan alleen tv kjjken via terugkijken, dus ik kijk nu standaard alle programma's via terugkijken. Dat kan niet de bedoeling zijn. Netflix  ed gaat prima, terugkijken dus ook. Resetten van tv ontvanger en modem helpt niet. Wat kan ik nog meer doen om dit op te lossen? 

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Hoi @Mariankbakker en welkom op het forum! 

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?

Hier ben ik ook benieuwd naar. Mocht het nog niet opgelost zijn, zou je dit dan toe kunnen lichten? 


Ik heb een draadloze verbindingsweg. Volgens mij krijg ik een nieuw kastje van de kon (maar dat weet ik niet zeker, want toen ik na belmenu van de klantenservice strategisch had doorlopen en eindelijk een echt mens aan de lijn had, moest ze na uitleg van het probleem eerst een stappenplan doorlopen. Na meer dan 15 minuten stilte op de lijn, ontving ik een SMS dat er een tv ontvanger gestuurd zou worden. Ik heb de verbinding toen verbroken. Afwachten dus! 🤞


Een nieuwe ontvanger zal niet veel verschil maken. Het probleem is het draadloze verbindingset. Welk type heb je?


Zo'n type met 1 lampje. 

Soms melding zender niet beschikbaar, nu dus heel vaak. Het programma minuutje later starten lukt wel met 'kijk vanaf begin' dat vind ik zo raar. 


Probeer te testen met een kabel die direct naar de experiabox gaat. Als er dan geen storingen zijn weten we meteen waar we moeten zoeken.


Hoi! De kans is groot dat het probleem in de draadloze verbindingsset zit inderdaad. 9 van de 10 keer is er ergens een storingsbron zit of iets dergelijks waardoor de verbinding niet optimaal is tussen tv-ontvanger en modem. Aangezien je een nieuwe tv-ontvanger krijgt, kunnen we dat natuurlijk even afwachten… Kun je je gegevens invullen in je profiel @Mariankbakker en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij het voor de zekerheid controleren.


Maar kan iemand me dan uitleggen waarom live kijken niet lukt, maar het programma ietsje later starten wel? 


Er zien heel veel onbegrijpelijke problemen met de verbindingsets. De enige manier om te kijken of het in dit geval ook aan het verbindingsset ligt is testen met een kabel. Het electriciteitsnetwerk is nooit bedoeld om data over te transporteren. Zodra er maar iets van storing is op het electriciteitsnetwerk heb je een probleem.  Een slecht werkende ledlamp of dimmer kan al problemen geven. 


Reageer