Skip to main content

Ik heb sinds de recente grote update van de Interactieve TV heel vaak de storing ‘zender niet beschikbaar’. Zowel bij de TV boven (TV verbonden via stopcontact / DVS) als beneden (direct via de kabel verbonden). 

Ik heb al van alles geprobeerd: TV al verschillende keren gereset, nieuwe software geïnstalleerd, andere kabels aangesloten, etc. maar het blijft terugkomen. ​​​​​​

Ik wilde hierover bellen met de klantenservice maar de KPN-website doet er alles aan om dit telefoonnummer geheim te houden volgens mij 🙂. Uiteindelijk kom ik hier op het forum terecht…

 

Mijn Experiabox is v9 en recent is daar ook een wifiversterker op aangesloten. Of dat er iets mee te maken heeft weet ik niet. Nu las ik wel dat de er inmiddels een nieuwe Experiabox is (v10) en dat die stabieler zou zijn? Ik zou de V9 daarom graag omruilen voor de V10 in de hoop dat dit het probleem oplost.

 

 

Hoi @gwhpeters! Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je steeds de melding ‘Zender niet beschikbaar’ krijgt. Je krijgt dit dus zowel op de tv-ontvanger die met een verbindingsset is aangesloten, als op de tv-ontvanger die met een kabel is aangesloten op het modem. Wat voor wifi versterker is er precies aangesloten op jouw Experiabox? Zou je deze eens helemaal los willen koppelen, en dan willen testen of je nog steeds problemen ervaart op de tv-ontvangers? 

Heb je daarnaast jouw Experiabox al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Omdat het probleem op beide tv-ontvanger speelt, zou het heel goed kunnen dat het modem dit veroorzaakt. Wellicht dat de fabrieksreset daarbij helpt.

Mocht dit onverhoopt niet het geval zijn, kun je dan je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, naam en klantnummer en hier een seintje geven als je dit gedaan hebt? Dan kan ik je abonnementsgegevens er even bij pakken en de verbinding doormeten indien nodig. Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 


Ik heb geen reactie meer van je gekregen. Ik ga er daarmee vanuit dat het is opgelost. Mocht je nog hulp nodig hebben, laat dan gerust nog een berichtje achter. Dan help ik je verder. 


Reageer