Skip to main content

Het voetbal kijken wordt een stuk minder leuk nu m'n nieuwe buurman ziggo heeft. Hij juicht(en dat hoor je door de muur heen) echt 5 seconde eerder dan ik.. Dan vind ik dat zo in de competitie niet zo'n enorme ramp.. Af en toe vervelend.maar straks met 't EK zit ik hier niet op te wachten.. Betekent dit dat ik voor 't ek overgestapt moet zijn naar ziggo zodat ik in ieder geval met plezier naar voetbal kan kijken? 

Bijzondere gedachtes,.. Overstappen is wel erg kort door de bocht,.. Je zou kunnen beginnen om de muur te isoleren. 


Tegen je buurman zeggen dat die 5 seconden moet wachten met juichen 😄


Samen kijken? 


Het voetbal kijken wordt een stuk minder leuk nu m'n nieuwe buurman ziggo heeft. Hij juicht(en dat hoor je door de muur heen) echt 5 seconde eerder dan ik.. Dan vind ik dat zo in de competitie niet zo'n enorme ramp.. Af en toe vervelend.maar straks met 't EK zit ik hier niet op te wachten.. Betekent dit dat ik voor 't ek overgestapt moet zijn naar ziggo zodat ik in ieder geval met plezier naar voetbal kan kijken? 


Wie zegt dat Ziggo voor loopt? Mss loopt KPN wel achter :sunglasses::joy:


Beiden lopen achter, de een wat meer dan de ander, dat is het gevolg van alle moderne digitale technieken.

De radio er bij aanzetten ? Dan ben je nog eerder, alhoewel . . .

Digitenne ? Maar daar is het zeker weer niet op te zien ?


Volgens mij kan je beter een kratje bier halen en jouw buurman uitnodigen om bij jou te komen kijken. 


Flink lam laten zuipen de buurman dan blijft ie wel tot half vijf binnen. Of misschien is er nog een oorlogsgat in de kruipruimte naar zijn woning. Daar kan dan lijkt mij ook even een coaxkabel van de buurman doorheengetrokken worden. Met een TV met voldoende ingangen kun je dan gratis voetbal kijken.


Als Cambuur hier in Leeuwarden speelt en er wordt een goal gemaakt dan hoor ik ze in het stadion juichen en ook zo'n 5 seconden later zie ik dus op de sportzender waarom ze juichen.
Maar is dat een probleem?
Ik vind van niet.


Als Cambuur hier in Leeuwarden speelt en er wordt een goal gemaakt dan hoor ik ze in het stadion juichen en ook zo'n 5 seconden later zie ik dus op de sportzender waarom ze juichen.
Maar is dat een probleem?
Ik vind van niet.

Nou ja, het is wel Cambuur he. :sweat_smile:
Geintje uiteraard. 


Zal wel veel meer zijn dat beiden achter lopen op de werkelijkheid. In het Verenigd Koninkrijk is het zelfs een wettelijke verplichting om snel ongewenste beelden te kunnen tegenhouden. 

Met Darts is het echt heel veel. Daar weet je al lang voor je het bij RTL ziet via flashscore op Internet wie de wereldkampioen is. 

Maar eigenlijk is dat helemaal geen probleem. Vroeger las men het allemaal een dag later in de krant of bij de sigarenboer.

Jouw probleem is meer dat je het hoort. 

Joep heeft daar volgens mij een kordate oplossing in de eerste reply voor aangedragen. 


Het is al heel lang (jaren) zo dat men bij belangrijke live uitzendingen een tijdvertraging van 30 seconden toevoegt, om, zoals CorL zegt, ongewenste gebeurtenissen voor uitzending te behoeden, door snel naar een andere camera te schakelen of desnoods een beeld van een kerktoren o.i.d. of een eerdere opname. Ook niet onbelangrijk als hulpje bij propaganda in landen met de grote Leider waar het volk de lijder is.

Koptelefoon voor geluid kan ook, dat is meer van principe: Gij zult niet storen en gij zult niet gestoord worden.


Er is ooit een onderzoek geweest waaruit bleek dat Digitenne het meest voorop liep/minder achterliep. Mochten mensen hier iets aan hebben. (Geen salespitch overigens.)

Heb helaas geen bronvermelding, kan het niet meer vinden. 


Digitenne rules ! :relaxed:


Digitenne rules ! :relaxed:

Haha, onze Digitenne master hier! :smile:


Er is ooit een onderzoek geweest waaruit bleek dat Digitenne het meest voorop liep/minder achterliep. Mochten mensen hier iets aan hebben. (Geen salespitch overigens.)

Heb helaas geen bronvermelding, kan het niet meer vinden. 

Kwestie van eens een keer FM NPOradio1 tegelijk met Digitenne NPOradio1 beluisteren. Daarbij aangenomen dat er bij FM niet een hele digitale bewerkingsslag met de nodige buffering en vertraging plaatsvindt voordat het ‘analoog in de ether zweeft’. Idem maar dan andersom bij de ontvanger, maar zal bij een simpel transistor radiootje geen sprake van zijn.

EK voetbal is op NPO te zien dus FTA Digitenne. Kost je 25 euro aan een DVB-T2 ontvanger, of zelfs niks als de TV het zelf kan, dan alleen een antenne/sprietje.


Er is ooit een onderzoek geweest waaruit bleek dat Digitenne het meest voorop liep/minder achterliep. Mochten mensen hier iets aan hebben. (Geen salespitch overigens.)

Heb helaas geen bronvermelding, kan het niet meer vinden. 

Kwestie van eens een keer FM NPOradio1 tegelijk met Digitenne NPOradio1 beluisteren. Daarbij aangenomen dat er bij FM niet een hele digitale bewerkingsslag met de nodige buffering en vertraging plaatsvindt voordat het ‘analoog in de ether zweeft’. Idem maar dan andersom bij de ontvanger, maar zal bij een simpel transistor radiootje geen sprake van zijn.

EK voetbal is op NPO te zien dus FTA Digitenne. Kost je 25 euro aan een DVB-T2 ontvanger, of zelfs niks als de TV het zelf kan, dan alleen een antenne/sprietje.

Kwestie van in het stadion staan, dan heb je 0,0 vertraging. 


Kwestie van in het stadion staan, dan heb je 0,0 vertraging. 

Of gewoon, net als 90% van de Nederlandse bevolking, geen aandacht aan besteden.


Kwestie van in het stadion staan, dan heb je 0,0 vertraging. 

Of gewoon, net als 90% van de Nederlandse bevolking, geen aandacht aan besteden.

Jij voetbalheld! 


Kwestie van in het stadion staan, dan heb je 0,0 vertraging. 

Gewoon KPN TV opzeggen en er altijd live bij zijn dus. Ook een antwoord voor dit topic.


Nee! Ziggo abonnement ernaast nemen, kun je tegelijk juichen, daarna snel overschakelen naar KPN, kun je nog een keer juichen.


Kwestie van in het stadion staan, dan heb je 0,0 vertraging. 

Gewoon KPN TV opzeggen en er altijd live bij zijn dus. Ook een antwoord voor dit topic.

Moet je ook niet veel van die gele rakkers drinken 

Ben je live maar live volgen.... 😜


Kwestie van in het stadion staan, dan heb je 0,0 vertraging. 

Gewoon KPN TV opzeggen en er altijd live bij zijn dus. Ook een antwoord voor dit topic.

Zo kun je het ook zien, wel met een knipoog. :wink: