Skip to main content

Hallo KPN,

Gisterochtend wilde ik Ziggo Sport activeren voor de Formule 1 race van gister. In eerste instantie wilde ik dat via de website doen. De optie voor zenderpakket Ziggo Sport Totaal had ik gevonden, maar ik kon niet exact vinden hoe er gefactureerd werd en welke voorwaarden er gelden voor het stopzetten.

Op dat moment toch maar niet online gedaan, geprobeerd te bellen, maar helaas gesloten op zondag (begrijpelijk). Gelukkig was er een KPN winkel in de buurt en ben ik daar langs gegaan. Ik vertelde de meneer dat ik voor een maand Ziggo Sport wilde activeren. Dat was allemaal mogelijk. Je kon namelijk elke dag opzeggen en je betaald zeg maar per dag. Zeg je halverwege de maand op, dan betaal je voor een halve maand.

Tevreden met dit verhaal, vraag ik thuis via de Mijn KPN app op mijn telefoon Ziggo Sport aan, was met een paar minuten geregeld, heel mooi. Nu wil ik Ziggo Sport weer uitzetten, maar dat kan dan nu weer pas vanaf 03-08-2021... Dat matcht dus niet met het verhaal van de meneer uit de winkel. Prima dat het dan maar voor een hele maand is, maar geef de klant dan wel de mogelijkheid, ook ruim van te voren, om het zenderpakker weer stop te zetten. Niet vanaf een specifieke dag, met het risico dat dat vergeten wordt. Of is dat soms ook de bedoeling. :wink:

Vriendelijk verzoek het Ziggo Sport zenderpakket, na de looptijd van maximaal 1 maand stop te zetten.

Met vriendelijke groet,

Robert

de extra zender pakketten waaronder ziggo valt ben je verplicht een maand te nemen

na een maand te hebben gehad

kun je er van af

het is niet zo dat max rijd zender-pakket-aan en dan weer uit

 


de extra zender pakketten waaronder ziggo valt ben je verplicht een maand te nemen

na een maand te hebben gehad

kun je er van af

het is niet zo dat max rijd zender-pakket-aan en dan weer uit

 


En wat is precies je bijdrage aan dit topic?


@R_o_b_e_r_t

Ik vertelde de meneer dat ik voor een maand Ziggo Sport wilde activeren. Dat was allemaal mogelijk. Je kon namelijk elke dag opzeggen en je betaald zeg maar per dag.

Wat die vriendelijke meneer er vergat bij te zeggen was, dat u minimaal 1 maand dient af te nemen. Aangezien na die 1e maand er elke dag kan worden opgezegd, kan dat in uw geval pas vanaf 03-08-2021. De optie om die opzegging reeds in die 1e maand te doen, zoals u wil heeft Ziggo Sports niet. In dat verlengde heeft KPN die optie dus ook niet, helaas.

 

 


de extra zender pakketten waaronder ziggo valt ben je verplicht een maand te nemen

na een maand te hebben gehad

kun je er van af

het is niet zo dat max rijd zender-pakket-aan en dan weer uit

 


En wat is precies je bijdrage aan dit topic?


dat is wel duidelijk lijkt mij

de extra zenderpakketten (bij aanzetten) MOET je minimaal 1 maand afnemen

je kunt er wel vanaf als je minimaal die 1e maand er op hebt zitten

neem je weer een extra pakket zit je er weer automatische 1 maand aan vast

 


De optie om die opzegging reeds in die 1e maand te doen, zoals u wil heeft Ziggo Sports niet. In dat verlengde heeft KPN die optie dus ook niet, helaas.

Dat zou ook wat zijn zeg, ik denk dat er dan veel mensen zullen zijn die voor een race van Max Verstappen het Ziggo sport Totaal pakket aan zetten om het na de race weer uit te zetten en zo dan maar 1/30ste van de abonnementskosten kwijt denken te zijn. Dat is nog eens goedkoop een race volgen. :wink:


ik vertelde de meneer dat ik voor een maand Ziggo Sport wilde activeren. Dat was allemaal mogelijk. Je kon namelijk elke dag opzeggen en je betaalt zeg maar per dag.

Als je dit zó hebt gevraagd heeft die meneer in de winkel je de juiste informatie gegeven.

Je neemt een extra pakket voor minimaal 1 maand (dus bv van 4 juli tot 4 augustus). Daarna kun je het dan weer dagelijks opzeggen. Na die eerste maand wordt bovendien alleen het aantal dagen in rekening gebracht.

Dus opzeggen per 6 augustus resulteert in 2 dagen te betalen. (Overigens zal de 2de maand ZS wel helemaal in rekening komen maar op de daaropvolgende factuur weer de niet gebruikte periode in mindering gebracht).

Het stopt na de eerste maand (30/31 dagen dus) niet automatisch. Dus wel even in je agenda zetten om het stop te zetten.

Als je alleen de races wilt zien kun je die beter per stuk afnemen via Sport On Demand.
(Menu: Sport → Koop een losse wedstrijd)


De optie om die opzegging reeds in die 1e maand te doen, zoals u wil heeft Ziggo Sports niet. In dat verlengde heeft KPN die optie dus ook niet, helaas.

Dat zou ook wat zijn zeg, ik denk dat er dan veel mensen zullen zijn die voor een race van Max Verstappen het Ziggo sport Totaal pakket aan zetten om het na de race weer uit te zetten en zo dan maar 1/30ste van de abonnementskosten kwijt denken te zijn. Dat is nog eens goedkoop een race volgen. :wink:

@wjb Het gaat om het tijdstip om al gedurende die eerste maand op te zeggen en dus niet te verlengen voor een 2e maand. Dus bijv : aanvragen op 2 juli en al opzeggen op 3 juli voor de volgende maand vanaf 3 aug.:wink:  

 


ik vertelde de meneer dat ik voor een maand Ziggo Sport wilde activeren. Dat was allemaal mogelijk. Je kon namelijk elke dag opzeggen en je betaalt zeg maar per dag.

 

Als je alleen de races wilt zien kun je die beter per stuk afnemen via Sport On Demand.
(Menu: Sport → Koop een losse wedstrijd)

Dat was dus niet zo in de afgelopen 3 weken, waar er 3 races waren, maar buiten dat ook nog 3 qualificaties. Wij kijken overigens meer sport op Ziggo sport dan Formule 1. (Ze hebben de laatste tijd wel erg veel overgenomen dat vroeger bij Eurosport zat). 


Bedankt allen voor de reacties en de tip over Sport On Demand!

Prettige wedstrijd(en)!