Skip to main content

6 maanden verder.

 

Ik heb er ook last van. LG 55NANO866PA.

Zelfde oplossingen geprobeerd als bovenstaand. Geen verschil. Ik hoef alleen geen stekker eruit te halen. Ik moet alleen wel de TV+ ontvanger uit zetten via de AB en weer aan, probleem opgelost. Heb hiervoor CEC instelling uitgezet zodat de TV niet uitgaat als ontvanger uit gaat. Anders duurt het alleen maar langer, met risico op weer zwart beeld.

 

Blijkbaar heeft team ontwikkeling niet erg veel met LG tv's. Nog steeds geen fix, maar ook nog steeds geen CEC bediening met LG Magic Remote. Dit zou gewoonlijk ondersteuning moeten kunnen bieden, maar goed dat terzijde (ander topic) met LG gaat er meer niet helemaal goed, waaronder dus ook zwart beeld bij aanzetten.

 

Dus even een 'upje', te laten weten dat er nog steeds geen fix is. :(

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor vraag aangemaakt

Hallo @TomasMuziek, welkom! Je gebruikt de meegeleverde HDMI-kabel? Heb je deze al eens vervangen? Ik zal het in ieder geval nog eens doorgeven dat je hier tegenaan loopt! 


Beste Thomas

 

Dit lijkt toch echt een CEC issue ik heb 4 LG toestellen waarvan 2 Oled en allemaal werken ze maar wel met de juiste instelling en voor deze toestellen zou dat kunnen zijn.

-HDMI op port1(Zoals Marcia zegt bijgevoegde HDMI kabel gebruiken)

-CEC aan op decoder(al de vinkjes aan op de onderste na)

-Snel starten aan(vinkje snelle start)

-CEC aan op LG

-AB aanzetten met rechter toets KPN

-Schermresolutie-vinkje op Automatische beste weergave

-HDR instelling op decoder op -HDR continu

-HDR prioriteit-vinkje HDR10

tot slot bij het veld informatie -Videomode op Automatische beste kwaliteit Multicast.

-Optioneel startmenu niet laten zien dan gaat het starten vloeiender.

Met deze instellingen werken de meeste LG toestellen

mvg


Alles hierboven al reeds geprobeerd.


Bijzonder dat het dan nog niet werkt.

Er zijn dan nog wat dingen die je kan doen voor je de decoder om laat ruilen.

Ik ga er trouwens van uit dat je wel al de updates binnen gehaald heb want  dit is wel van belang want hier zat geruime tijd terug een bug fixed in voor CEC issues.

Je zou nog het volgende kunnen doen.

-Eco stand op decoder aan(dus geen snelle start)

-Startscherm tonen aanzetten

-Unicast aanzetten i.p.v. Multicast

En tot slot een andere HDMI poort.

als dit allemaal niet werkt kan je denk ik wel stellen dat je decoder niet goed werkt en deze vervangen moet worden.

Vindt ea wel bijzonder omdat er in het begin veel problemen hier mee waren en juiste door de Work a round icm ECO stand het goed werkte.

Raar dat het bij jou niet werkt heel bijzonder.

concreet als bovenstaande niet werkt dus ook aanvullende advies niet adviseer ik je de decoder om te laten ruilen.

mvg

-