Skip to main content
Elke keer als ik boven netflix wil kijken moet ik de tv ontvanger een harde reset geven waarna hij het wel weer doet, maar dit duurt weer 20 minuten voordat hij opnieuw is opgestart. Dit is erg irritant. Beneden heb ik dit probleem niet.

Er ligt een gloednieuwe internet kabel boven.
Welkom @Netflixje! Dat klinkt bijzonder irritant! Werkt live TV kijken altijd wel goed op die ontvanger?



Er lijkt iets verkeerd te gaan in de ontvanger zelf. Heeft het vroeger wel altijd goed gewerkt? Kun je eens de software verwijderen én een fabrieksreset uitvoeren? Dat doe je via deze stappen: Hoe reset ik de Interactieve tv-ontvanger? | KPN. Als het probleem dan ook aanhoudt wil ik je vragen je profiel aan te vullen met je adresgegevens en klantnummer en een reactie te sturen als dat is gebeurd. Dan zoek ik dit verder uit.
Hi Joran,



Deze fabrieksreset moet ik steeds uitvoeren wil ik Netflix kunnen kijken. Dit werkt eenmalig en als ik dan de dag erna weer Netflix wil kijken moet ik deze stappen weer opnieuw uitvoeren. Best vervelend. Ik heb mijn gegevens ingevuld in mijn profiel. Alvast bedankt voor het uitzoeken! Groet Maike
Verwijder je dan ook elke keer de software via dat menu? Daar ging het me meer om 🙂



De kabel naar boven, is dat een rechtstreekse kabel of loopt het via een draadloze verbindingsset/homeplug? Het is misschien een idee om de ontvangers eens om te wisselen. Omdat je twee dezelfde ontvanger hebt hoef je alleen het apparaat zelf te vervangen, de stroomadapter en kabels kun je laten zitten. Als de storing zich dan beneden voordoet zit er een probleem in de ontvanger. Als het boven zit heeft het toch iets te maken met de verbinding daar naartoe.
@Netflixje: Heb je al kunnen testen? Ik ben benieuwd wat het resultaat is van het omruilen.
Hi Joran, beetje druk geweest maar net even getest. Beneden werkt het apparaat wel en boven dus niet. Na de dubbele reset zowel software als fabriek reset werkt het boven wel weer. Lijkt dus toch op een storing in de kabel?? Al gebruik ik de kabel die door jullie is geleverd bij de modem.
Interessant! Kijk het nog even aan. Als het probleem niet meer terugkomt zal de dubbele reset het hebben opgelost. Als er boven toch weer storingen komen zal het in de kabel zitten. Zelfs kabels van ons kunnen een breukje krijgen 😉 Ik kan eventueel een nieuwe kabel opsturen (10 meter), laat maar weten of dat nodig is.
Hi Joran, het probleem is er weer helaas. Dus toch de kabel. 🙈 als je een nieuwe kabel op zou willen sturen heel graag 🙏

Dank je wel voor je hulp! Groetjes Maike
Wordt geregeld! Ik ben benieuwd, laat maar weten of het daarmee helemaal is opgelost. Graag gedaan voor nu! 🙂
Ik ga ervan uit dat de kabel is geleverd. Heb je al kunnen testen @Netflixje? Ik hoop dat dit de oplossing was! Als dat niet het geval is zoeken we natuurlijk verder.
Hi Joran,

De kabel is erg snel geleverd, dank daarvoor! Met even getest en het probleem is hiermee helaas nog niet verholpen.

Zal het dan toch de ontvanger zijn?

Groet Maike
Hi Joran, ik denk toch dat het de ontvanger is. Vandaag even getest en elke keer als ik deze heb uitgezet krijg ik deze storing.

Groet Maike
Hm, misschien heb ik je verkeerd begrepen maar had je de ontvangers nog omgeruild om te zien of het probleem meeverhuist naar beneden? Als het op dezelfde ontvanger mis blijft gaan zorg ik dat die wordt omgeruild. Kun je de laatste cijfers van het serienummer van die ontvanger toevoegen aan je profiel? Mag in het vakje "Persoonlijke opmerkingen". Dan zorg ik dat er een nieuwe ontvanger jouw kant op komt.
Je hebt het goed begrepen hoor! Vandaag weer even opnieuw getest en beneden deed hij het weer goed. Flinke puzzel geweest, maar het is nu eindelijk opgelost. De netwerkkabel was niet goed deze heb ik vervangen door de nieuwe die je hebt opgestuurd. probleem was er toen nog steeds. Uiteindelijke probleem zat hem ook in de hdmi kabel. Deze heb ik vervangen door een nieuwe en nu werkt alles weer naar behoren. Thnx voor de support!
Super! Ik dacht niet dat het daar aan zou liggen. Bij beeldproblemen is een hdmi kabel vaak een oorzaak maar omdat het na een fabrieksreset steeds wel werkte dacht ik dat we dit juist konden uitsluiten. Bijzonder, maar blij dat het is opgelost. Als je in de toekomst nog eens hulp nodig hebt, laat het ons weten 🙂
@Joran ik heb te vroeg gejuicht 😬

Probleem is er nog, ik heb ontdekt dat ik niet hoef te resetten. Alleen de netwerkkabel uit de ontvanger halen en er weer opnieuw in doen, dan werkt het systeem weer. Alleen een beetje omslachtig als je zo tv wilt kijken. Heeft het iets te maken met het ontvangen van het ip adres?





Heeft het iets te maken met het ontvangen van het ip adres?



Dat zou kunnen. Heb je wel eens instellingen in de Experia Box aangepast? Of zijn er andere netwerkapparaten zoals een switch of router in huis?

Het lijkt me sowieso een goed idee de Experia Box een fabrieksreset te geven. Dat doe je bij de V10A als volgt:
• Steek een pen of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘Reset’ aan de achterzijde van het modem.

• Houd een aantal seconden ingedrukt. Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het Power lampje rood gaat branden.

De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet!




Kun je dat eens testen? Ik ben benieuwd 🙂
Instellingen e.d. heb ik niet aangepast. Wel even een reset gedaan zoals je aangaf, maar het probleem is er nog. Het spookt hier gewoon 😉
En met beide ontvangers gaat het dus mis op de TV boven. Welk merk+type TV is dit precies? Kijk je ook wel eens live TV boven, of alleen Netflix? Ik ben benieuwd of het daarbij ook mis gaat.



Het is mogelijk dat de TV alleen HDMI 1.3 ondersteunt waar 1.4 nodig is. Maar.. dan zou het ook niet werken nadat je de ethernetkabel er even uit haalt. Ik geef nog niet op maar het wordt wel vreemder!



@PeterG: Heb jij misschien nog ideeën? 🙂
Het zou mij eerder een probleem zijn met de HDMI verbinding. Sommige oudere tv's gaan ook niet of slecht om met de HDCP 2.2 beveiliging op de HDMI van de settopbox. Dan krijg je alleen de menu's te zien maar geen beeld en geluid verder.
Dit probleem heb ik met beide ontvangers en zowel met live tv als met Netflix. ik heb een Sony KDL-32T300 tv. Inderdaad een vreemd probleem.....

De laatste dagen valt ook steeds mijn wifi uit voor een paar seconden/minuut.
Als het met beide ontvangers op één en dezelfde tv is verdenk ik de tv.



De Sony KDL-32T3000 is nog een HDready en was verkrijgbaar van 2007 tot 2009, dus een oud toestel. Bij mijn weten maakt Sony al jaren alleen maar Full HD toestellen.

Gezien de ouderdom aan vervanging toe. Inmiddels is de HDMI-norm al meerdere malen geupdated en daarin gaat het toestel natuurlijk niet mee.



TV; meer dan 10 jaar oud; HDready = aan vervanging toe (mijn mening)

Zul je gelijk een veel mooier beeld ervaren.

Reageer