Skip to main content

Dag Vikash,

misschien kun jij mij ook helpen. Ik heb namelijk exact hetzelfde probleem. Recent heeft een collega van je mij ook een nieuwe AB gestuurd maar het is niet opgelost. Gisteren bijna een uur met een andere collega van je aan de telefoon gehangen. Hij had zelfs nog nooit gehoord van het koppelen via het menu zoals bij een ZXV9001 moet. Tja, dan schiet het niet op hé! Ik kreeg te horen dan mijn Samsung UE32H6400AW naar alle waarschijnlijkheid niet gekoppeld kan worden met de AB. Zeker gelet op bovenstaande een zeer teleurstellend antwoord waar ik geen genoegen mee neem….  

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ik wil mijn KPN afstandsbediening koppelen aan mijn Samsung UE32H6400AW. Makkie zou je denken maar niets is minder waar. Ik heb een 4K abo met een witte TV ontvangen en zo'n chique afstandsbediening met zwarte achterkant. Volgens de website van KPN moet ik in dit geval de AB koppelen via de menu instellingen van de TV ontvanger (en zichtbaar op mijn TV scherm). Ontvanger met het knopje bovenop aangezet en het instellingenmenu netjes gevolgd. De TV ontvanger herkende kennelijk dat ik een Samsung heb want dit stond al in beeld. Vervolgens het typenummer ingevoerd. Bij UE32H64…. herkende de ontvanger mijn TV kennelijk al want ik kreeg automatisch verschillende types in beeld waaronder mijn UE32H6400AW. Dit bevestigd waarna ik één code kreeg maar die bleek tot mijn verbazing niet te werken. Vervolgens, zoals KPN ook als mogelijkheid aangeeft, geen typenummer ingevoerd maar het vakje blanco gelaten. Daarna werden 28 codes aangeboden. Helaas…. geen succes. Gebeld met KPN en zeker een ½ uur met een medewerker aan de telefoon gehangen. Zijn conclusie….. AB defect. Na twee weken gratis een nieuwe ontvangen maar met deze wilde zelfs de ontvanger niet aan terwijl er wel een groen lampje op de AB begon te branden zodra ik op de i-tv toerts drukte. Pff, nou dat weer. Vanmorgen gebeld met KPN en bijna één uur met een medewerker aan de telefoon gehangen. Ik kreeg de indruk dat ik er meer verstand van had dan deze medewerker want hij had nog noooit gehoord dat je de AB moest koppelen via de instellingen van de ontvanger… zucht! Zie  https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm en dan de AB links onder. Het staat er toch echt…. Hoe weet ik niet maar na diverse tips (meer gokjes leek het wel) van de medewerker werkte de nieuwe AB gelukkig wel weer op mijn ontvanger. Dezelfde stappen gevolgd als in het begin van van mijn topic maar ook deze AB wil niet aan mijn TV gekoppeld worden. Eindconclusie KPN: dan werkt dit waarschijnlijk niet op uw TV en kunnen wij u niet verder helpen. Heuh! Maar jullie ontvanger ‘kerkent’ toch mijn TV?? Dat weet ik dan ook niet was de reactie maar kennelijk werkt het niet….

Wie helpt mij verder?


Hallo @Trammetje , de AB van de tv-decoder kan in de regel op de meeste gangbare tv-toestellen gekoppeld zodat de basale functies van het tv-toestel gebruikt kunnen worden, zijnde aan/uit, hard/zacht en bron kiezen.

 


Het koppelen van de afst.bed. bij de ZXV8001 is best lastig. Moet via het menu van de ontvanger, die dan wel de aangesloten tv moet 'herkennen’. En daar gaat het nog wel eens mis.


Gelukkig heb ik de lagere school afgemaakt en dit allemaal al uitgeprobeerd. Tot mijn grote ergernis doet de AB het plotseling niet meer op de TV. Ik dacht kwestie van opnieuw instellen maar het menu van de ontvanger laat deze optie niet meer zien. Met andere woorden, ik kan de AB niet meer afstemmen zoals de KPN dit nota bene op hun eigen site aangeeft. Gek word je ervan... KPN medewerkster had dit nog nooit gehoord. Of ik misschien mijn TV een update had gegeven....heuhh... wist niet eens dat dit kon…

Medewerker zou het aan de technische dienst doorgeven... U raadt het al.... niets meer van gehoord en het probleem is nog steeds niet opgelost..... grrrrrr. Toch maar overstappen naar Ziggo.... Is dat wat ze er willen?

 


@Trammetje Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet lukt om je afstandsbediening te koppelen Vooral omdat je er ook al over gebeld hebt. 

Ik controleer graag wat ik voor je kan betekenen. Zou je daarom voor mij je forumprofiel willen invullen en het kunnen laten weten als dit gelukt is? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en kijken wat ik voor je kan doen. 


@wjb 

Het probleem dat deze functie niet (meer) in de software zat v.d. 8001 is toch opgelost?


 

Het probleem dat deze functie niet (meer) in de software zat v.d. 8001 is toch opgelost?

Die functie is zelfs nooit weg geweest uit de software van de 8001.


@Trammetje Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Ik heb ondertussen al contact gehad met de klantenafdeling van KPN, dit n.a.v. een officiele klacht. Ik krijg twee nieuwe ontvangers van het nieuwste type toegestuurd. Ik hoop dat daarmee het probleem opgelost is.


@Trammetje Jammer dat er een klacht nodig is geweest om dit voor elkaar te krijgen. Ik hoop ook dat het opgelost is met de nieuwe ontvanger. Zou je hier kunnen laten weten of dat inderdaad het geval is geweest? 


Inmiddes twee nieuwe TV ontvangers Arris 5202 ontvangen ter vervanging van beide ZTE 4K ontvangers. Alles werkt nu zoals het hoort. Wel vreemd dat je eerst een nieuw abo moet afsluiten om nieuwe ontvangers te krijgen maar goed… het werkt weer met name dankzij de voortreffelijke hulp van Johan S****, medewerker klantenreacties. Hij was m.i. de enige die (volop) empathie toonde en verstand had van zaken, chapeau Johan!


@Trammetje Fijn om te lezen dat het opgelost is, ik heb de achternaam van mijn collega in je reactie even weggehaald! Maar ik heb hem wel een bericht gestuurd en bedankt voor de uitstekende hulp! 

Bedankt voor de terugkoppeling en de complimenten naar mijn collega, fijn om dat hier terug te lezen!Â