Skip to main content

Ik heb nu al jaren een sim van KPN nu valt het op dat simyo een stuk goedkoper is bijvoorbeeld HMD Skyline Zwart 256 GB met abonnement kopen? - Simyo

daar word tmijn abb. kosten 7,50 ipv. de huidige 15 euro.

Loop ik hierdoor voordelen mis anders stap ik over.

Ja. Als je met alle mobiele KPN abonnementen in het huishouden overstapt.

Bijvoorbeeld entertainmentkorting? Heb je dat nu? Of gratis Pluspakket? Bij oude abonnementen kan je gratis Pluspakket omgeruild hebben voor gratis ESPN. Dat raak je dan kwijt.

Een ander nadeel is: je kunt bij SIMYO niet onderling mb's delen. Ook moet je opletten dat je binnen je databundel blijft. Als je er overheen gaat ben je je winst meteen voor vele maanden kwijt. Je kunt sinds kort wel voor 1 euro een "databegrenzer" aanzetten geloof ik.

Bellen van je vaste aansluiting naar mobiel is bij KPN gratis. Als je SIMYO hebt niet meer.

Beste ​@William1980 de voordelen die gelden voor een combi thuisabo/mobiel die je nu bij KPN hebt raak je kwijt.

Bij Simyo heb krijg je extra mobiele data omdat je ook een thuis-abo hebt bij KPN.

Zie onderstaande link:

https://www.simyo.nl/sim-only

. Ook moet je opletten dat je binnen je databundel blijft. Als je er overheen gaat ben je je winst meteen voor vele maanden kwijt. Je kunt sinds kort wel voor 1 euro een "databegrenzer" aanzetten geloof ik.

Helaas kun je niet alleen de winst kwijtraken. Bij Simyo komen de gegevens met vertraging binnen. Dus de kosten kunnen hoger uitvallen. En sinds een tijdje heeft Simyo een dataplafond. Dit kost bovenop je abbonement €0,50.

Forum Experts, oud Forum Experts waaronder ook ondergetekende, ik weet het sindskort, hebben daar lang voor gestreden. 

(Een betere bescherming vanuit de provider) 

Kijk dus niet alleen naar de voordelen maar weeg alles mee. 

Helaas kun je niet alleen de winst kwijtraken. Bij Simyo komen de gegevens met vertraging binnen. Dus de kosten kunnen hoger uitvallen. En sinds een tijdje heeft Simyo een dataplafond. Dit kost bovenop je abbonement €0,50.

Forum Experts, oud Forum Experts waaronder ook ondergetekende, ik weet het sindskort, hebben daar lang voor gestreden. 

(Een betere bescherming vanuit de provider) 

Kijk dus niet alleen naar de voordelen maar weeg alles mee. 

Hoi ​@Friesian 

Inderdaad hebben we daar lange tijd om gestreden, dat was al in de tijd dat ik nog “Forum Expert” was op het forum van Simyo.
Dus kun je nagaan hoe lang dat uiteindelijk heeft geduurd, voordat het “Dataplafond” wordt toegevoegd voor 50 eurocent per maand (zou eigenlijk gratis moeten zijn).

Want buiten de databundel en zónder het Dataplafond te activeren, betaal je bij Simyo 0,15 cent per MB, en dan loopt het snel op.

Ditzelfde geldt trouwens ook voor 5G bij Simyo, dat is ook onlangs geactiveerd, terwijl alle overige providers al (ruim) 5G aanboden aan hun klanten.

Het is niet meer de Simyo van 10 jaar geleden, maar is voor de rest wel een echte prijsvechter van KPN geworden met lage tarieven.
En ik we​et dat ​@JanD (en zijn vrouw) zeer tevreden mobiele klanten zijn bij Simyo!

Beste ​@Michel.uit.Arnhem zelf gebruik ik internet van Simyo per 1-1 a.s. niet meer.

Ik heb onlangs een datasim gekocht in de lokale KPN-winkel voor slechts €2,50 per maand met 2 Gigabit aan  data en deze als 2e sim geïnstalleerd in mijn mobiel en daarmee internet ik buiten de deur als er geen vertrouwde wifi beschikbaar is. Als december-cadeau kreeg ik er nog eens 5GB bij en haal op sommige punten in mijn woonplaats 500GB, de maximum snelheid die de kaart aan kan volgens KPN.

Op een paar punten in mijn woonplaats werkt de ‘nieuwe’ 5G al.

We zijn inderdaad tevreden met zowel KPN als Simyo.

Beste ​@Michel.uit.Arnhem zelf gebruik ik internet van Simyo per 1-1 a.s. niet meer.

Ik heb onlangs een datasim gekocht in de lokale KPN-winkel voor slechts €2,50 per maand met 2 Gigabit aan  data en deze als 2e sim geïnstalleerd in mijn mobiel en daarmee internet ik buiten de deur als er geen vertrouwde wifi beschikbaar is. Als december-cadeau kreeg ik er nog eens 5GB bij en haal op sommige punten in mijn woonplaats 500GB, de maximum snelheid die de kaart aan kan volgens KPN.

Maar dan kun je niet bellen? Voor bellen gebruik je de simkaart van SIMYO nog?

Waarom doe je dat zo? Voor 1 euro extra heb je 4 GB data bij SIMYO als je ook KPN thuis hebt.

Beste ​@Marlon92 uiteraard kan ik wel blijven bellen met Simyo en ik wilde gewoon graag een echte KPN-kaart erbij en de internetdata krijg ik buiten de deur toch nooit op.

Als de kaart nog standaard €5 per maand zou kosten had ik het niet gedaan, maar voor die €2,50 (netto dus €1 meer) kon ik het niet laten liggen.

Beste ​@Marlon92 uiteraard kan ik wel blijven bellen met Simyo en ik wilde gewoon graag een echte KPN-kaart erbij en de internetdata krijg ik buiten de deur toch nooit op.

Als de kaart nog standaard €5 per maand zou kosten had ik het niet gedaan, maar voor die €2,50 (netto dus €1 meer) kon ik het niet laten liggen.

Maar wat bereik je er mee? Je betaald nu 1 euro extra. Wat krijg je daarvoor terug?

Hoi ​@JanD 

Slimme zet, om voor mobiel internet een data sim only te nemen bij KPN.
Met combivoordeel is deze nu spotgoedkoop, ook omdat je er ook nog een standaard extra korting bij krijgt.

Die 5 GB extra komt na vannacht (Oud&Nieuw) trouwens te vervallen, want het was een echt december-cadeau vanuit KPN, die tot 31 december 2024 23:59 uur geldig is.
Morgen nieuwjaarsdag heb je gewoon weer je standaard data bundel van 2 GB.

Zelf heb ik de SuperUnlimited abonnement voor mijn iPhone 14 Pro Max, en de 2 GB data only abonnement in combinatie met mijn iPad Air 5G - 2024.
Elke 1e van de maand zet ik dan 50 GB van mijn SuperUnlimited abonnement over (MB’s Delen) op mijn data only abonnement, waarmee ik de maand begin met 52 GB voor mijn iPad voor maar 2,50 euro per maand.

Ik zit trouwens ook op het snelle 5G, maar omdat mijn woning A++ is haal ik binnenshuis maar tot ruim 300 Mbit/s op het 5G netwerk, wat op zicht al heel goed is.
Aankomende zomer test ik de snelheid van mijn iPad in mijn achtertuin, als ik weer heerlijk in de zon kan zitten.

Maar wat bereik je er mee? Je betaald nu 1 euro extra. Wat krijg je daarvoor terug?

Een ‘echte’ KPN sim die 500Mbit/s aan kan en proefondervindelijk ook haalt en Simyo ‘slechts’ 300Mbit/s gecombineerd met thuisabo, wie weet wat voor voordelen het in de toekomst nog meer biedt, daar heb ik graag €1 per maand voor over.😎

Hoi ​@William1980, je ziet het al aan de reacties van de anderen. In combinatie zijn er andere voordelen van toepassing. Of dat het voor jou waard is, is een keuze die je alleen zelf kunt maken.

Reageer