Skip to main content

Hallo,

Zo nu en dan word ik wel eens gebeld door onbekende nummers, eerder ongewenste nummers. Nu heb ik besloten om een nieuw nummer te kopen, een handiger nummer al zeg ik het zelf. Na deze gekocht te hebben kom ik met de vraag, en hoe nu veder? 

Nu loopt mijn abonnement nog bij kpn 1 jaar door en zou ik graag mijn nieuwe nummer over willen zetten naar mijn huidige abonnement, is dit mogelijk? zo nee wat zijn de mogelijkheden? 

 

 

Je had ook KPN kunnen bellen en om een nieuw nummer vragen. Dat krijg je dan a la minute.

 


Maar kun je geen "mooi” nummer zelf uitkiezen, is een mooie handel in die nummers, ik heb hier nog een nummer waar grif 250 euro voor betaald word als ik hem aanbied.:hugging:


Hiervoor ben ik nogal gevoelig. Ik kreeg een nummer maar dat was verre weg van mijn wens die ik had. Daarom dacht ik: ik koop wel een nieuw nummer dat wel naar wens is :)


Gewoon nummer behoud aanvragen, kan volgens mij via de MijKPN omgeving, gaat het mooie nummer over en ben je de oude kwijt.


De vraag is dus: “bestaand prepaidnummer overzetten naar lopend abonnement mogelijk?

Ik weet wel zeker dat dat niet mogelijk is. Het is wel mogelijk om, na een maand gebruik, de prepaid om te zetten naar abonnement. Maar dan heb je dus wel 2 abonnementen.

Een nummerwijziging op een (lopend) abonnement kan alleen op de eerder geschetste manier:”je krijgt een willekeurig nieuw nummer van de computer”.

Is de prepaid wel (al) geactiveerd????


Dag Peter, 

Zelf had ik ook verwacht dat niet mogelijk zou zijn. Dus heb je alternatieven? Abonnement   afkopen en vervolgens nieuw abonnement met nummer behoud?


Abonnement afkopen kost je net zoveel als het aanhouden. Je moet namelijk de resterende maanden dan in 1 x betalen. Meer nog, want er komt ook € 25 administratiekosten bij.

Dan is tijdelijk 2 abonnementen goedkoper.

Er is nog wel één andere mogelijkheid: contractovername. Dus iemand anders je huidige contract over laten nemen. https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/contract-overnemen.htm
En dan dus de prepaid naar abonnement voor jezelf over zetten. Dat kan volgens mij niet meteen maar wel na 1 maand gebruik volgens mij. 
https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/overstappen/prepaid-naar-abonnement.htm
Eventueel openstaand tegoed wordt verrekend mits het van kpn prepaid naar kpn abo gaat.

*bovenstaande links verwijzen naar “consument en klein-zakelijk".


@TobiasT, creatieve oplossing dit. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe en waar je dit hebt gedaan. :smile: