Skip to main content

Beste,

Ik probeer via het APN advancedinternet een webservice aan te bieden. Hierbij gebruik ik port 80 en 8080.

De dongle (Huawei, E3372 LTE usb) verbind correct met het internet, WAN IP 89.200.110.xxx (zakelijk, data only SIM kaart). 

Echter lukt het niet een connectie te krijgen met het apparaat waarop de dongle is aangesloten. Pingen (ICMP) lukt ook niet.  Contact gehad met KPN.  Zij geven aan dat vanaf 24 maart 2020 alle poorten open staan via APN Advanced internet.  Ook heb ik via netsh port forwarding toegepast, maar zonder succes.

Is er iemand die hierbij kan helpen ? Alvast bedankt :)



 

 


 

Volgens mij kan dit helemaal niet. Dit kan alleen als je een hele specifiek duurder abonnement afsluit. Een standaard data sim is niet vanaf internet bereikbaar.

Je moet je eigen voorstellen dat je achter een router zit. Alle poorten staan open, ja... binnen vandaan naar buiten. Voor verkeer buiten vandaan naar binnen zou er een poort geforward moeten worden naar uw apparaat. Maar dat kun je zelf niet doen, want u heeft geen toegang tot die router, die router staat bij KPN. En KPN doet dat uiteraard niet. Want dat is helemaal niet de bedoeling dat da gebeurt.

Zo werkt het ongeveer volgens mij. En 89.200.110.x is het wan ip van die router bij KPN. Niet van uw apparaat denk ik. Maar dat kunt u eenvoudig nakijken. Afhankelijk van wel systeem u heeft. Betreft het een Windows installatie? Dat denk ik wel aangezien u het over netsh heeft. Dan kunt u bij de netwerkinstellingen zien welk ip uw apparaat heeft. Ik gok dat da zoiets is als 10.x.x.x?


Wat jij zegt, was ik al bang voor. 89.200.110.x is inderdaad een IP vanuit KPN. 
 

Edit: Vervolg vraag zal dan zijn; welk buitengebied abonnement dient er dan worden afgesloten?


Hi Rik, welkom op het forum. 

Die abonnementen die Nick bedoelt zijn zakelijke abonnementen en waarschijnlijk op maat gemaakte. Ik adviseer je om dit vraag even te stellen op het zakelijke forum van KPN, voor mij is dat pure speculatie hier. et zakelijk forum kun je hier vinden. 


Beste,

Ik probeer via het APN advancedinternet een webservice aan te bieden. Hierbij gebruik ik port 80 en 8080.

De dongle (Huawei, E3372 LTE usb) verbind correct met het internet, WAN IP 89.200.110.xxx (zakelijk, data only SIM kaart). 

Echter lukt het niet een connectie te krijgen met het apparaat waarop de dongle is aangesloten. Pingen (ICMP) lukt ook niet.  Contact gehad met KPN.  Zij geven aan dat vanaf 24 maart 2020 alle poorten open staan via APN Advanced internet.  Ook heb ik via netsh port forwarding toegepast, maar zonder succes.

Is er iemand die hierbij kan helpen ? Alvast bedankt :)

Het is mij niet duidelijk of je de E3372 in bridge-mode bedrijft of met NAT+portforwards. Beide kan en heb ik wel werkend (gehad) in linux. Middels usb_modeswitch bridge-mode bewerkstellen of upnp aanzetten in de webgui en dan met een upnp tool gewenste poort(en) openzetten. En recente e3372 firmware die beide methodes mogelijk maakt.