Skip to main content

Ik heb op mijn mobiel een netwerk (Turkcell) en er staat 4G  in beeld, maar ik heb geen internet verbinding. Hoe kan dat?

Hallo @Sebassie74 probeer eens een andere Turkse provider of schakel eens terug naar 3G.

Niet overal in Europa en daarbuiten is het even goed geregeld als in NL.

 


Beste @Sebassie74, welkom! Heb je het werkend gekregen met het advies van JanD? Je kunt via de instellingen handmatig een ander netwerk kiezen, bijvoorbeeld TT Mobil (Türk Telecom) of Vodafone. Kan je wel bellen/gebeld worden? 


@Marcia_  Nee, ik kon geen ander netwerk kiezen, ik denk dat ik een andere provider moet kiezen. Vorig jaar in Spanje was het ook al knudde. 


Jammer om dat te horen, Sebassie. Wij hebben verder helaas geen invloed op de buitenlandse providers en hun netwerken. Het enige wat wij daar in principe mee te maken hebben is een overeenkomst dat onze klanten van een netwerk gebruik kunnen maken. We hebben in Nederland in het algemeen een uitstekend mobiel netwerk vergeleken met veel andere landen. Hierdoor kan het zijn dat in het buitenland vaker merkt dat je geen 4G hebt, of dat er in het algemeen weinig bereik is. 

Als  de instellingen van je toestel goed staan, en er zitten geen blokkades in je abonnement, dan kunnen wij hier verder niets aan doen.