Skip to main content
Vraag

4G netwerkproblemen met mijn iPhone 11

  • 27 July 2024
  • 16 reacties
  • 162 keer bekeken

Ik heb al bijna 2 maanden vaak problemen met het internet.. Nu kan ik uberhaupt niks meer behalve wifi in huis gebruiken. Smsen, bellen, niks doet het meer dus ik ben totaal onbereikbaar terwijl ik mijn mobiel voor werk nodig heb en ook binnenkort een aantal weken op vakantie ben. 

Ik heb zojuist gebeld met KPN waar gemeld word dat ik binnen 2 weken gebeld ga worden en geregistreerd sta voor een compensatie. Hier heb ik natuurlijk niks aan als het probleem niet opgelost word. Als ik zo op het internet rondkijk heb ik er mijn twijfels bij of dit snel opgelost word en of ik uberhaupt wel binnen deze tijd gebeld ga worden..

 

Hoe wordt dit opgelost en wat is de verwachting? Want zo te zien zijn er al zeker 2 maanden problemen bekend

Ik heb hetzelfde, heb me na het inlezen op dit forum niet eens aangemeld omdat de aanbeveling van KPN al wekenlang niet tot resultaat leid. 
 

maar ik ben zelf natuurlijk aan het rommelen met de instellingen en  ik lijk een oplossing voor mijn iPhone 11 te hebben gevonden. Even het proberen waard. 
 

ik heb VoLTE uitgezet. En het gaat al uren goed !

 

het proberen waard zou ik zeggen. Net als bij KPN; garantie tot de deur! 😄

 

 


Heb het geprobeerd maar werkt helaas niet. Ik kan uberhaupt al geen verbinding met het netwerk krijgen dus kan ook niet bellen en smsen. Toevallig vandaag een paar keer even een seconde verbinding gehad en daarna is het weer weg. Waardeloos dit


Kijk ook uit dat je telefoon niet te heet wordt als je buiten bent, door het constant zoeken naar een verbinding kan dat gebeuren. Ik zet hem soms even op vliegtuigmodus. Zeker met het warme weer nu.


Hallo @Scheerlijn, het onderzoek naar de oplossing gaat onverminderd door. Als er voor jou een melding is geregistreerd, dan zal je op de hoogte gehouden worden. 


Hallo @Scheerlijn, het onderzoek naar de oplossing gaat onverminderd door. Als er voor jou een melding is geregistreerd, dan zal je op de hoogte gehouden worden. 


Mijn eigen iPhone 11 is kapot gegaan. Door het continu zoeken naar netwerk is de netwerkkaart kapot gebrand. Nu heb ik een leentoestel (wat helaas ook een iPhone 11 is). En de verbinding lijkt momenteel wel slechter dan ooit. Ook heb ik al meerdere malen gebeld en er zou ‘zo spoedig mogelijk’ contact met mij worden opgenomen maar dit gebeurd ook niet. Ik wacht al zeker 2 maanden om gebeld te worden en heb zelf al meerdere keren naar KPN gebeld waar ik elke keer dezelfde beloftes krijg te horen.  Ben echt teleurgesteld hoe KPN hiermee omgaat..


Kijk ook uit dat je telefoon niet te heet wordt als je buiten bent, door het constant zoeken naar een verbinding kan dat gebeuren. Ik zet hem soms even op vliegtuigmodus. Zeker met het warme weer nu.

Mijn telefoon is dus hierdoor kapot gegaan. Zit nu met een leentoestel wat helaas ook een iPhone 11 is. En KPN neemt maar geen contact met mij op ondanks dat ik meerdere keren gebeld heb… 


Hallo @Scheerlijn, het onderzoek naar de oplossing gaat onverminderd door. Als er voor jou een melding is geregistreerd, dan zal je op de hoogte gehouden worden. 

Hoi jeroen wanneer ontvang je die sms of mailtjes ik heb zelf nog niks gezien


Hallo @Scheerlijn, het onderzoek naar de oplossing gaat onverminderd door. Als er voor jou een melding is geregistreerd, dan zal je op de hoogte gehouden worden. 

Hoi jeroen wanneer ontvang je die sms of mailtjes ik heb zelf nog niks gezien

Dat is ook een leuke. Er werd mij aan de telefoon verteld dat het smsje een aantal dagen terug naar mij verstuurd is terwijl ik niks binnengekregen heb. Stond overigens ook niks boeiends in. Alleen maar dat ze ermee bezig zijn en ik meer krijg te horen.. Tot zo ver is er in 2 maanden nog 0 keer contact opgenomen met mij. Ben een beetje klaar met KPN dankzij dit. Keer op keer beloven ze mij dat er spoedend contact word opgenomen maar er gebeurd niks. En ik zit nu met een leentoestel omdat de vorige kapot is gegaan (dankzij de storing) en heb al maanden lang waardeloze verbinding overal 


Volgens mij zijn er geen tot amper berichten op dit forum te lezen van mensen die daadwerkelijk gebeld zijn. Enkel als je een klacht in hebt gediend krijg je een belletje. En ook wanneer je aan de beurt bent om de iPhone 11 om te ruilen. Maar dat heeft bij mij 3+ maanden geduurd. In de tussentijd nooit een belletje mogen ontvangen. Het is jammer dat ze dit wel aan de klanten beloven.


Volgens mij zijn er geen tot amper berichten op dit forum te lezen van mensen die daadwerkelijk gebeld zijn. Enkel als je een klacht in hebt gediend krijg je een belletje. En ook wanneer je aan de beurt bent om de iPhone 11 om te ruilen. Maar dat heeft bij mij 3+ maanden geduurd. In de tussentijd nooit een belletje mogen ontvangen. Het is jammer dat ze dit wel aan de klanten beloven.

Ik kreeg zelfs de eerste keer te horen dat ik binnen 2 weken gebeld zou worden. Daarna heb ik zelf naar ze gebeld en bleek mijn ticket uit het systeem verdwenen te zijn. Nieuwe ticket aangemaakt en nu zijn we weer bijna anderhalf tot 2 maanden verder en nog altijd niks..


Volgens mij zijn er geen tot amper berichten op dit forum te lezen van mensen die daadwerkelijk gebeld zijn. Enkel als je een klacht in hebt gediend krijg je een belletje. En ook wanneer je aan de beurt bent om de iPhone 11 om te ruilen. Maar dat heeft bij mij 3+ maanden geduurd. In de tussentijd nooit een belletje mogen ontvangen. Het is jammer dat ze dit wel aan de klanten beloven.

Maar als ik het zo hoor.. Is er in jou geval dus wel een vervanging gekomen? Andere telefoon gekregen?


Ik dacht ook niet meer gebeld te worden maar Ik ben toevallig net gebeld dat ik recht heb op een nieuw toestel en terugbetaling van aantal maanden abonnementen kosten. Ik moet een formulier invullen voor reparatie maar dan moet ik mijn toestel naar ze opsturen terwijl het duidelijk is wat het probleem is en heb dan helemaal geen telefoon meer.. waarom niet meteen een nieuwe telefoon opsturen kpn? 


Volgens mij zijn er geen tot amper berichten op dit forum te lezen van mensen die daadwerkelijk gebeld zijn. Enkel als je een klacht in hebt gediend krijg je een belletje. En ook wanneer je aan de beurt bent om de iPhone 11 om te ruilen. Maar dat heeft bij mij 3+ maanden geduurd. In de tussentijd nooit een belletje mogen ontvangen. Het is jammer dat ze dit wel aan de klanten beloven.

Heb je je telefoon voor “reparatie” opgestuurd en daarna een nieuwe telefoon gekregen? Hoe lang heeft het geduurd voordat je na die aanvraag de nieuwe telefoon kreeg? 


Volgens mij zijn er geen tot amper berichten op dit forum te lezen van mensen die daadwerkelijk gebeld zijn. Enkel als je een klacht in hebt gediend krijg je een belletje. En ook wanneer je aan de beurt bent om de iPhone 11 om te ruilen. Maar dat heeft bij mij 3+ maanden geduurd. In de tussentijd nooit een belletje mogen ontvangen. Het is jammer dat ze dit wel aan de klanten beloven.

Heb je je telefoon voor “reparatie” opgestuurd en daarna een nieuwe telefoon gekregen? Hoe lang heeft het geduurd voordat je na die aanvraag de nieuwe telefoon kreeg? 

Yes, ik had wat problemen met vertragingen bij PostNL, dus dat vertekent het beeld heel erg. Ik zat daardoor zeker langer dan een week zonder iPhone (maar ik leende een Android, dus het was te doen).

Maar als alles goed gaat, duurt de check bij RecoNext twee werkdagen (bij mij dan) en sturen ze de nieuwe iPhone 13 de volgende dag op. Ik kreeg gewoon een hele nieuwe 128GB Black, terwijl ik een 64GB iPhone 11 opstuurde.

Het kan, als alles perfect gaat bij PostNL, dus in 1 week gedaan zijn wanneer je hem maandag opstuurt en dat je hem vrijdag al krijgt. Maar houd rekening met vertragingen en dan ben je dus iets van 7-10 dagen zonder iPhone. Je wordt wel keurig op de hoogte gehouden van de status. Schrik alleen niet wanneer ze zeggen dat er niks met je iPhone 11 aan de hand is. Dat is goed nieuws, want dat betekent dat het aan het netwerk ligt en je waarschijnlijk een 13 krijgt. Check daarom de IMEI nummers op het rapport; je moet er twee te zien krijgen (je oude 11 en de nieuwe 13).


Volgens mij zijn er geen tot amper berichten op dit forum te lezen van mensen die daadwerkelijk gebeld zijn. Enkel als je een klacht in hebt gediend krijg je een belletje. En ook wanneer je aan de beurt bent om de iPhone 11 om te ruilen. Maar dat heeft bij mij 3+ maanden geduurd. In de tussentijd nooit een belletje mogen ontvangen. Het is jammer dat ze dit wel aan de klanten beloven.

Heb je je telefoon voor “reparatie” opgestuurd en daarna een nieuwe telefoon gekregen? Hoe lang heeft het geduurd voordat je na die aanvraag de nieuwe telefoon kreeg? 

Yes, ik had wat problemen met vertragingen bij PostNL, dus dat vertekent het beeld heel erg. Ik zat daardoor zeker langer dan een week zonder iPhone (maar ik leende een Android, dus het was te doen).

Maar als alles goed gaat, duurt de check bij RecoNext twee werkdagen (bij mij dan) en sturen ze de nieuwe iPhone 13 de volgende dag op. Ik kreeg gewoon een hele nieuwe 128GB Black, terwijl ik een 64GB iPhone 11 opstuurde.

Het kan, als alles perfect gaat bij PostNL, dus in 1 week gedaan zijn wanneer je hem maandag opstuurt en dat je hem vrijdag al krijgt. Maar houd rekening met vertragingen en dan ben je dus iets van 7-10 dagen zonder iPhone. Je wordt wel keurig op de hoogte gehouden van de status. Schrik alleen niet wanneer ze zeggen dat er niks met je iPhone 11 aan de hand is. Dat is goed nieuws, want dat betekent dat het aan het netwerk ligt en je waarschijnlijk een 13 krijgt. Check daarom de IMEI nummers op het rapport; je moet er twee te zien krijgen (je oude 11 en de nieuwe 13).

Bedankt voor je reactie, ik ga eerst even een telefoon regelen voor de tussentijd en dan maar even alles bij elkaar zoeken om terug te sturen! Heel erg bedankt! 


Volgens mij zijn er geen tot amper berichten op dit forum te lezen van mensen die daadwerkelijk gebeld zijn. Enkel als je een klacht in hebt gediend krijg je een belletje. En ook wanneer je aan de beurt bent om de iPhone 11 om te ruilen. Maar dat heeft bij mij 3+ maanden geduurd. In de tussentijd nooit een belletje mogen ontvangen. Het is jammer dat ze dit wel aan de klanten beloven.

Heb je je telefoon voor “reparatie” opgestuurd en daarna een nieuwe telefoon gekregen? Hoe lang heeft het geduurd voordat je na die aanvraag de nieuwe telefoon kreeg? 

Yes, ik had wat problemen met vertragingen bij PostNL, dus dat vertekent het beeld heel erg. Ik zat daardoor zeker langer dan een week zonder iPhone (maar ik leende een Android, dus het was te doen).

Maar als alles goed gaat, duurt de check bij RecoNext twee werkdagen (bij mij dan) en sturen ze de nieuwe iPhone 13 de volgende dag op. Ik kreeg gewoon een hele nieuwe 128GB Black, terwijl ik een 64GB iPhone 11 opstuurde.

Het kan, als alles perfect gaat bij PostNL, dus in 1 week gedaan zijn wanneer je hem maandag opstuurt en dat je hem vrijdag al krijgt. Maar houd rekening met vertragingen en dan ben je dus iets van 7-10 dagen zonder iPhone. Je wordt wel keurig op de hoogte gehouden van de status. Schrik alleen niet wanneer ze zeggen dat er niks met je iPhone 11 aan de hand is. Dat is goed nieuws, want dat betekent dat het aan het netwerk ligt en je waarschijnlijk een 13 krijgt. Check daarom de IMEI nummers op het rapport; je moet er twee te zien krijgen (je oude 11 en de nieuwe 13).

Bedankt voor je reactie, ik ga eerst even een telefoon regelen voor de tussentijd en dan maar even alles bij elkaar zoeken om terug te sturen! Heel erg bedankt! 

Denk eerst even het telefoontje van de klantenservice afwachten en hopen dat dat niet te lang duurt 

opde wifi gaat het wel maar overdag is het wel heel vervelend 


Reageer