Skip to main content

Sinds enkele maanden valt 4g telkens weg en hersteld de verbinding vanzelf duurt altijd +\- minuut.

Het betreft een iPhone XS Max met E-sim recent van iOS 12.X ge-update naar iOS 15.4.1, dit heeft niet tot een oplossing geleid.

Meerdere mensen op het forum hebben hier last van en ik heb geen oplossing gevonden in de reacties.

Welkom op het forum @Bradloll! Het is natuurlijk belangrijk om goed bereikbaar te zijn. Er zijn op voorhand een paar dingen die je zelf kan controleren. Goed dat je in ieder geval een update gedaan hebt! 

Het eerste dat je kan doen is controleren of LTE is ingeschakeld. Ga hiervoor in je instellingen naar “Mobiel netwerk”. Daar zie je bij “Opties mobiele data” de optie “Schakel LTE in”. Zorg ervoor dat hier de optie “Gesprekken en data” is ingeschakeld. 

Als dit niet helpt wil ik je vragen de APN instellingen opnieuw in te stellen.

Laat je hier weten of een van deze stappen geholpen heeft?


Welkom op het forum @Bradloll! Het is natuurlijk belangrijk om goed bereikbaar te zijn. Er zijn op voorhand een paar dingen die je zelf kan controleren. Goed dat je in ieder geval een update gedaan hebt! 

Het eerste dat je kan doen is controleren of LTE is ingeschakeld. Ga hiervoor in je instellingen naar “Mobiel netwerk”. Daar zie je bij “Opties mobiele data” de optie “Schakel LTE in”. Zorg ervoor dat hier de optie “Gesprekken en data” is ingeschakeld. 

Als dit niet helpt wil ik je vragen de APN instellingen opnieuw in te stellen.

Laat je hier weten of een van deze stappen geholpen heeft?

Dit heeft helaas niet gewerkt.


@Bradloll dan kijk ik vraag verder met je waar het aan ligt. Ik wil je daarom vragen of de verbinding altijd wegvalt op dezelfde locatie. En of het ook invloed heeft op bellen waardoor je wegvallende gesprekken hebt.

Laat dat hier weten en vul daarbij ook je profiel in. Dan kijk ik achter de schermen of er een reden is waarom je het uitvallen ervaart. 


@Bradloll dan kijk ik vraag verder met je waar het aan ligt. Ik wil je daarom vragen of de verbinding altijd wegvalt op dezelfde locatie. En of het ook invloed heeft op bellen waardoor je wegvallende gesprekken hebt.

Laat dat hier weten en vul daarbij ook je profiel in. Dan kijk ik achter de schermen of er een reden is waarom je het uitvallen ervaart. 

Er is geen vaste locatie waar het gebeurd.

Tijdens het bellen heb ik vrijwel nooit last van een wegvallende verbinding.


@Bradloll ik heb het in dit geval voor je doorgezet naar de technische dienst. Die nemen binnen enkele werkdagen contact met je op. Laat je hier weten of ze het voor je hebben opgelost?