Skip to main content

Momenteel verblijf ik op de Nederlandse Antillen, heb op advies van KPN sms een extra bundel gekocht, maar mijn 4G werkt nog steeds niet. Ik kan wel bellen, maar geen internet zonder wifi. Op de mobiel van mijn werk lukt 4G wel, dus ligt niet aan bereik. Ben ook al gebeld door iemand van de KPN, die stelde voor mijn mobiel aan en uit te zetten, maar alles is hetzelfde. Data roaming aan of uit maakt niets uit. Inmiddels ontvang ik bijna dagelijks sms van de KPN dat ik mijn databundel kan gebruiken, maar dat gaat zo niet lukken. Nu extra bundel dus voor niets betaald. Heeft iemand ervaring en tips?

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

Hoi @Antje55 

Welkom op het forum van KPN.
En heerlijk voor je, dat je op vakantie bent op de Nederlandse Antillen.

Je zou het volgende nog kunnen doen:

  • Handmatig zoeken naar een andere lokale netwerk waarbij 4G internet wel werkt.
    Dit kun je vinden in het menu van je smartphone, onder mobiel netwerk of netwerkinstellingen.
    Kies dan voor een andere provider, dan waar je nu mee verbonden bent, met vanzelfsprekend een goede dekking op de plek waar je verblijft.
     
  • De netwerkinstellingen van je smartphone een keer volledig resetten, zodat eventuele fouten eruit gehaald worden.
     

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

 

Laat even weten, of 1 van beide opties heeft geholpen.


Wat fijn Michel dat je probeert te helpende je kennis en deskundigheid wil inzetten. Ik heb geprobeerd, maar helaas nog geen 4G. De andere provider gaf zelf aan “geen service”. 
Bijzonder toch dat op mijn werkmobiel wel 4G te verkrijgen is en ook op het toestel van mijn man, maar bij mij niet lukt. 
Dank voor je support🙏


Hoi @Antje55 

Heel graag gedaan!! 😊
Bedankt voor je compliment vanaf de Nederlandse Antillen 🏝️.

Wat ik nog aan je wilde vragen, als laatste mogelijkheid om 4G op jouw toestel werkend te krijgen:

  • Welke smartphone gebruik je (merk en modelnummer)??
  • Staat 4G wel aangevinkt bij de netwerkinstellingen of mobiel netwerk in je smartphone??
  • Welke netwerksymbool zie je in je display staan, naast de netwerksterkte/streepjes??

Als je “geen service” hebt staan bij het andere mobiele netwerk, kan dit beteken dat het bereik daar niet toereikend is of dat roaming niet is toegestaan via dat mobiel netwerk.


Beste Michel,

Ik heb een iPhone SE, modelnummer MXD22ZD/A

4G staat aangevinkt.

Ik zie daar CHIPPIE staan. 
 

Mijn man heeft zelfde mobiel en heeft DIGICEL staan en 4G. Wanneer ik hem daarop zet geeft hij aan “geen service”.

Heel erg bedankt weer voor het meedenken.

Groet. 

 

 


Wat ook bijzonder is. Mijn hotspot kan ik ook niet meer gebruiken.


Hoi @Antje55 

Wederom bedankt voor je antwoorden terug.

Je hebt in principe nu alles gedaan, wat je zelf kon doen op de locatie waar je nu verblijft.
Chippie is inderdaad één van de twee mobiele providers op de Nederlandse Antillen, en Digicel de nummer twee, met beide een redelijk tot goed bereik.

Waarom je wordt geweigerd op het 4G netwerk van Digicel kan ik je daarom ook niet 1,2,3 zeggen, al vindt ik het wel bijzonder te noemen.
Al blijft de kans nog steeds bestaan, dat KPN daarmee geen roamingovereenkomst heeft gesloten.

Heeft je man toevallig ook een KPN mobiel abonnement? 
Of zit die bij een andere Nederlandse provider? en zo ja welke?


Dank weer voor het meedenken Michel. Mijn man zit ook bij de KPN, dus daarin zit ook geen verschil. 
Ben wel erg teleurgesteld in de KPN, koop ik nog extra bundel en niks geen service. Ik ben nog op de Antillen tot 16 februari, dus echt wel lastig. 
Groet.

 


Dat is inderdaad vreemd Antje en ik moet je eerlijk bekennen dat Michel je al de tips heeft gegeven die ik ook voor ogen had. Je hebt in het verleden niet het gebruik van je mobiel uitgezet voor het buitenland? 


Hoi @Antje55 

Ben het helemaal met moderator @Remco van KPN eens, dat het erg vreemd is.
En nu helemaal, omdat je man dezelfde iPhone SE heeft met een KPN abonnement, en wel gewoon gebruik kan maken van het 4G netwerk van Digicel.
Hiermee is tevens ook bevestigd dat je dus met een KPN abonnement, gebruik kunt maken van het mobiele netwerk van Digicel.

Dan blijft over de optie die moderator @Remco van KPN al aangaf.
Heb je in het verleden misschien een (internet-) blokkade op je mobiele abonnement laten zetten, zodat je buiten de EU niet kunt internetten, om hoge kosten de voorkomen??

Het gaat dus duidelijk om je mobiele aansluiting, en dus niet aan het mobiele 4G netwerk van Digicel, aangezien je daar net zoals je man, gewoon gebruik van kunnen maken.

Als je zorg wilt dragen om je forum profiel volledig in te vullen, kan de moderator nog even in je gegevens kijken of er inderdaad een blokkade actief is op je mobiele aansluiting.

Denk hierbij aan:

  • Klantnummer (staat op je factuur)
  • Je 06-nummer (waar het om gaat)
  • Postcode en huisnummer
  • En in het veld van persoonlijke opmerkingen zet je de laatste 4 cijfers van je bankrekening neer.

Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk!


Dank je wel weer Michel, volgens mij heeft de KPN mijn gegevens al?

Of op welke andere wijze moet ik mijn profiel nog volledig maken?

Alvast dank.


Ik heb in jouw profiel alleen jouw e-mailadres staan Antje. Als je die zou kunnen aanvullen met jouw voor- en achternaam, 06-nummer, postcode en huisnummer dan kan ik even kijken of alles hier goed staat. 


Remco, dank je wel, maar ik zie mijn profiel wel volledig ingevuld.

Waar kan het misgaan?


Goedemorgen Antje, het gaat dus om het nummer wat op een zes eindigt? Ik zie daar inderdaad twee bundels op actief staan die nog niet gebruikt zijn. Er zijn verder geen blokkades actief die het roamen zouden kunnen belemmeren voor zover ik kan zien. Zou je toch nog eens kunnen kijken of dataroaming binnen de instellingen van het toestel actief staan?


Dag Remco,

Klopt het gaat om het nummer dat eindigt op een zes. Overigens het andere nummer, zelfde telefoon  wel 4G.

Dataroaming staat aan op mijn toestel. 

 


Dan zou ik toch nog eens een andere provider proberen Antje. Ben je voor een langere periode op de Antillen? Anders zou ik bij terugkomst eens langs een KPN winkel gaan voor een andere simkaart of even contact zoeken met 0800-0402. Ik zie op dit moment geen belemmeringen op het roamen terug. 

 


Je zou de simkaarten kunnen omwisselen in de telefoons. Wellicht kom je er dan achter of het je telefoon of de simkaart is die het probleem veroorzaakt.


Dank allemaal, inmiddels terug van de Antillen en in Nederland naar de KPN winkel geweest.

De oorzaak was dat KPN een blokkade had ingevoerd, dat was ook hun advies via de sms aan mij om niet in hoge kosten te belanden.  Pas daarna boden ze mij extra bundels voor bellen vanuit de Antillen aan die ik heb gekocht, maar die kon ik niet tot uitvoer brengen omdat die die blokkade al was geactiveerd.

Nu blokkade opgeheven en alles werkt weer. Advies van de KPN winkel om volgende keer bij vertrek naar buiten de EU vooraf langs KPN winkel te komen en alles te regelen.

Dank iedereen voor het meedenken en adviezen.


Dank allemaal, inmiddels terug van de Antillen en in Nederland naar de KPN winkel geweest.

De oorzaak was dat KPN een blokkade had ingevoerd, dat was ook hun advies via de sms aan mij om niet in hoge kosten te belanden.  Pas daarna boden ze mij extra bundels voor bellen vanuit de Antillen aan die ik heb gekocht, maar die kon ik niet tot uitvoer brengen omdat die die blokkade al was geactiveerd.

Nu blokkade opgeheven en alles werkt weer. Advies van de KPN winkel om volgende keer bij vertrek naar buiten de EU vooraf langs KPN winkel te komen en alles te regelen.

Dank iedereen voor het meedenken en adviezen.

Fijn dat het is opgelost, maar ik blijf dat vreemd vinden. Roaming stond volgens mijn gegevens gewoon ingeschakeld. Post in de toekomst gerust nog even een topic als we iets voor je kunnen betekenen. 

Ik wens je een fijne dag!