Skip to main content

Beste,

 

ik heb sinds een paar weken een vervelend probleem. Mijn iPhone verliest zeer frequent zijn 5g verbinding. Ik heb sinds een aantal jaar een iPhone 12 Pro. Verder een probleemloos toestel. Op de fora herken ik veel oude problemen die hier op lijken, dat is echter met een iPhone 11. Zeker onderweg komt dit probleem vaak voor en lijkt enkel toe te nemen. Een “vliegtuigmodus aan, vliegtuigmodus uit” oplossing helpt vaak. Echter steeds korter lijkt het. Heb de netwerk instellingen al gereset maar geen oplossing. Iemand een idee? Ligt het aan KPN? Of is mijn telefoon overleden?

Je bent helaas niet de enige. Het forum staat er vol mee. Niet gezocht?

Getroffen toestellen iPhone 11, 12 en SE2020 maar weer niet allemaal. Of de niet getroffen toestellen hebben de iOS update nog niet gehad.

Meer topics.


Wel gezocht, maar kenbaar niet goed genoeg…. Laat me raden, nog geen enkel zicht op een oplossing. Behalve tijdelijk je interninstellingen resetten…


Goed geraden. 

Zelfs de bron van het probleem is nog niet gevonden. Al lijkt het wel ernstig die software te zijn in combinatie met de hardware. Vanaf 13 met dezelfde OS werkt het wel.

Toen het 2 jaar geleden met alleen de iPhone11 gebeurde heeft iPhone uiteindelijk een x aantal iPhone12 toestellen ter beschikking gesteld na 4 maanden. Ook toen nog geen steek verder. Dus maar een nieuw model moet Apple gedacht hebben. 

Een groot deel van die klanten met nu de vervangende 12 hebben dus weer vergelijkbaar probleem. 

Er zijn nu veel meer toestellen getroffen. De 11, 12 en SE2020. Dus of iPhone uiteindelijk weer over de brug gaat komen met vervanging lijkt mij zeer de vraag. Maar ze hebben wel een goede naam hoog te houden en dat lukt zo niet. 

Dit is nog het beste advies momenteel 

https://community.kpn.com/mobiel-15/al-een-maand-geen-bereik-met-iphone-11-617169?postid=1969136#post1969136


hier ook 12 pro max. 5g helemaal uitzetten en 4G only gaan is een tijdelijke oplossing voor het terugvallen naar edge


Vraag @ kpn: ik heb vanochtend met Mike gebeld.  Helaas viel m’n telefoon verbinding zelfs weg tijdens dit gesprek. Sinds eind mei problemen. Mike heeft een case voor de backoffice aangemaakt. Ik heb echter nergens een bevestiging gehad van deze case? Kan iemand van KPN zien of die case is aangemaakt? Voordat ik weer 15 min in de wacht hang om hierachter te komen?


Er zijn duizenden getroffen klanten met een iPhone 11, 12 en SE2020, @Joostgr1985 .

Bel als je thuis bent, want via wifi bellen werkt het wel. Of zet je telefoon even 'vast’ op 2G voor je gaat bellen. Dan probeert ie niet steeds via 4G te verbinden wat nu slecht werkt.


Vind het vooral irritant dat ik een half uur gebeld heb, uiteindelijk na terugbellen keurig het gesprek heb afgesloten, maar nu dus geen case lijk te hebben..


Oh jee. Helaas kan dat alleen telefonisch. 


Hallo @Joostgr1985, als jij jouw forumprofiel invult, kan ik voor je kijken of de melding is geregistreerd. 


Hi Jeroen,

 

doe ik! Maar heb de bevestiging al dmv een belletje gister. Kenbaar krijg je geen bevestiging dat er een case is aangemaakt.


Dat zouden we dan nog zeker kunnen verbeteren in de toekomst @Joostgr1985


Hier ook af en toe de E van Edge ipv 4G of 5G op een Iphone 12 Pro IOS 17.5.1 met e-sim. Lijkt bij mij sinds een week of 3 te spelen, en tot nu toe op twee locaties in Nijmegen, te weten postcode 6531TH en 6515AN (Hornbach Nijmegen).


Is er voor jou ook al een melding geregistreerd @John XS4ALL? Een melding aan laten maken voor de problemen kan via de klantenservice op het gratis nummer 0800-0402. 


Jeroen, heb je enig idee wat het gevolg daarvan is? Ondertussen zijn we de nodige dagen verder. Telefoon is buitenshuis al weken onbruikbaar. Begint goed frustrerend te worden. Ondertussen blijf ik wel gewoon betalen.. niet wat ik had gehoopt van de service van een premium provider


Zie dit artikel wat betreft vergoeding @Joostgr1985 

RTL nieuws:

Deel KPN-klanten heeft al weken last van slechte verbinding: 'Ingewikkeld probleem': www.rtl.nl/nieuws/economie/artikel/5460271/kpn-storing-mobiel-internet-4g-5g-apple-iphone-11-iphone-12-samsung

 


Dank voor het delen, natuurlijk compleet belachelijk. “Compensatie vanaf het melden”. Ik heb het niet vanaf het begin gemeld, eerst alles zelf proberen uit te vogelen. Problemen zijn er al vanaf eind mei. Daarnaast heb ik niks aan een “coulance”. Fix het gewoon, of als je dan niet kunt regel vervangende toestellen, net zoals de vorige keer. Wat een slecht verhaal zeg. Volgende week op vakantie, alarmsysteem werkt via m’n telefoon. Geen prettige gedachte zo. Om deze reden een ander toestel zelf aanschaffen is ook idioot. Toestel functioneert nog perfect.


Ga je naar het buitenland?

Dan werkt het vast wel. Daar is geen kpn netwerk 😉


Dat is best een goed punt Peter :)


Beste kpn, het is tijd dat jullie klanten die storing ervaren een structurele oplossing gaan bieden. Ik ervaar ernstige hinder aan de storing welke nu als gevolg heeft gehad een flinke parkeer rekening omdat ik niet kon afmelden. Vandaag contact gehad met kpn en de case manager meneer gert jan voets vind mij volledig verantwoordelijk voor het probleem. Maar beseft kpn dat men in deze digitale wereld vaak dagelijks gedwongen is om gebruik te maken van internet. Die het op dit moment om 13 uur wel doet en om 13:15 weer niet! Hoe is dit de schuld van de klant? Echt schandalig. Kpn biedt geen alternatief en geen uitzicht op een oplossing.
 

 Ik stel voor dat jullie dit probleem direct oplossen.    


Nou helaas, sms’je gehad van kpn tijdens de vakantie dat het probleem “opgelost” zou zijn. In de vakantie probleemloos gebruik gemaakt. Nu terug in NL en weer constant het edge probleem als ik onderweg ben. Om moedeloos van te worden. Ook geen tegemoetkoming oid ontvangen. Hoe vergaat het jullie?


Reageer