Skip to main content

Ik heb momenteel een Hussel 20 GB abonnement met onbeperkt bellen en sms. Doordat ik door Corona heel veel vanuit huis werk, gebruik ik bij lange na geen 20 GB in de maand. Vaak kom ik niet eens boven de 1 GB. Zolang Corona speelt, wil ik daarom mijn abonnement aanpassen, naar 2 of 5 GB in de maand. Ik ben er achter gekomen dat ik dit via de MijnKPN app heel makkelijk kan regelen. Echter, ik heb bij mijn abonnement naast de Hussel Mobiel korting (nu 7,50, wordt dan 5 euro bij een kleiner abonnement) ook een combikorting van 1 euro per maand (een extra actie bij het door mij gekozen toestel ten tijde van het afsluiten van mijn abonnement), waarbij ik nergens kan zien of die behouden blijft als ik mijn abonnement aanpas. Kan iemand mij hier helderheid over geven?

Hallo @Rene154, goede vraag.

Wanneer je KPN thuis met een KPN Hussel abonnement combineert ontvang je combinatie korting. Afhankelijk van het abonnement is dit €5 of €7,50. De 2 en 5 GB abonnementen krijgen €5 korting, het 20GB abonnement krijgt €7,50. Als je het 2GB abonnement weer terug zet naar 20GB wordt de korting automatisch weer terug gezet naar €7,50. 

De €1 euro combikorting ga ik voor je uitzoeken. Dat is een combikorting die specifiek op het 20GB abonnement geld, daarnaast was dit een tijdelijke aanbieding. Deze korting is niet mogelijk op het 2GB of 5GB abonnement, maar of deze behouden blijft wanneer je je abonnement weet terug zet naar 20GB weet ik niet zeker. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug. 

Als er verder nog vragen zijn hoor ik het graag. 


Beste @Hanna_ , dank voor je reactie. Wacht ik nog even je definitieve antwoord af voor het geval ik het abonnement weer terug zou willen wijzigen.


En nog een vraag: als ik enkel het onbeperkt bellen eraf haal, blijft de 1 euro extra korting sowieso van kracht als ik het goed begrijp?


als ik enkel het onbeperkt bellen eraf haal

Bel je thuis dan niet met je mobiele? Dat is ten allen tijde, zeker met onbeperkt bellen, vele malen goedkoper dan bellen met een vast nummer. Zelfs als op dat vaste nummer Belonbeperkt aan staat, dat is dan nog best duur als je onbeperkt op je mobiel hebt.


als ik enkel het onbeperkt bellen eraf haal

Bel je thuis dan niet met je mobiele? Dat is ten allen tijde, zeker met onbeperkt bellen, vele malen goedkoper dan bellen met een vast nummer. Zelfs als op dat vaste nummer Belonbeperkt aan staat, dat is dan nog best duur als je onbeperkt op je mobiel hebt.

Ik heb ook nog een werktelefoon die ik veel voor bellen gebruik 😄.


Hoi @Rene154,

Ik heb helaas nog geen definitief antwoord ontvangen en we zijn het voor je aan het uitzoeken. 

Ik kan je wel vertellen dat abonnementen zonder onbeperkt bellen, dus met 150 belminuten, 1 euro goedkoper zijn dan de onbeperkt varianten. Dit is dus geen korting maar een prijsverschil. 


Hoi @Rene154,

Ik heb helaas nog geen definitief antwoord ontvangen en we zijn het voor je aan het uitzoeken. 

Ik kan je wel vertellen dat abonnementen zonder onbeperkt bellen, dus met 150 belminuten, 1 euro goedkoper zijn dan de onbeperkt varianten. Dit is dus geen korting maar een prijsverschil. 

Beste @Hanna_ , heb je inmiddels al een definitief antwoord? Ik zou graag voor eind van de maand mijn abonnement aanpassen, anders ben ik weer een maand verder.

Dat het abonnement zonder belminuten 1 euro goedkoper is weet ik, alleen als ik dan tegelijkertijd mijn 1 euro combikorting zou verliezen, krijg ik feitelijk minder voor hetzelfde geld. Dat wil ik uiteraard niet. En ik wil uiteraard ook niet de combikorting verliezen als ik voor 1 maand naar 5 Gb ga en daarna weer terug naar 20Gb, want dan ben ik uiteindelijk duurder uit voor minder, lijkt me niet de bedoeling.


Maar die 20gb is dat niet een speciaal aanbod?

Kan je daar dan wel ooit naar terug keren want hoe groot is de kans dat dat blijft bestaan?

Dat zou een moderator moeten uitzoeken dat dat zichtbaar blijft in jouw abonnement dat je dat ooit had oid?


Ha @Rene154, ik zie dat ik nog geen reactie heb ontvangen. Ik ga er opnieuw achteraan, sorry!


Ik heb korting van 3.50 en 1.50 euro per abbonement extra door een medewerker zelf ingevoerd. Bij een wijziging verlies ik deze tenzij de medewerker hen zelf weer invoert.


Ik heb inmiddels inderdaad bevestiging dat deze extra korting komt te vervallen als je je bundel verlaagt, @Rene154!


@Marcia_ , dank voor het uitzoeken. Dat betekent dat ik dus wel onbeperkt bellen kan omzetten naar 150 minuten zonder dat ik daarmee mijn extra korting verlies?


Ik zie dat dit dan zowel zou gelden voor het verlagen van de MB's als ook van de minuten. Dit wordt in ons systeem als dezelfde wijziging gezien. Bij welke wijziging dan ook, zou je korting vervallen.