Skip to main content

Beste KPN community,

Wij wonen in het buitengebied. Op dagen dat de WiFi slecht is maak ik graag gebruik van de tether optie om toch mijn dingen te kunnen blijven doen op mijn desktop. Sinds recentelijk heb ik last van absurd hoog data verbruik terwijl ik exact hetzelfde als gewoonlijk doe. Als ik taakbeheer open zie ik niks wat die zou kunnen verklaren. Als ik bij dataverbruik kijk zie ik dat er echt 30mb per seconde doorheen gaat? 

Ik kijk geen filmpjes of series, ik ben niks aan het downloaden en ik (video)bel niet. Ik ben gewoon hetzelfde spelletje (Runescape) aan het spelen zoals ik dat altijd heb gedaan. Daarnaast bezoek ik de wiki af en toe om wat informatie op te zoeken.

Malwarebytes geeft aan dat er geen bedreigingen gevonden zijn.

Zou dit aan 5g kunnen liggen? Of heeft iemand voor mij een mogelijke verklaring of manier om te traceren waar deze data naartoe gaat?

Ik vermoed dat Windows dan updates aan het downloaden is. Kan dat?


Ik vermoed dat Windows dan updates aan het downloaden is. Kan dat?

Hi Nick, bedankt voor het meedenken. Nee, ik heb automatisch updaten uitstaan en update wanneer dit uitkomt.


Beste @Giobanno,

Heb jij van KPN internet Buitengebied? En wat is jou maximale snelheid op de vaste lijn op dit moment?


Beste @Giobanno,

Heb jij van KPN internet Buitengebied? En wat is jou maximale snelheid op de vaste lijn op dit moment?

Hi Dennis, nee wij komen volgens mij niet in aanmerking voor internet buitengebied. De wifi komt gemiddeld op 2.5mbit/s. Dit springt heel af en toe onstabiel naar 25 en 5 seconden later weer terug.


Hi Dennis, nee wij komen volgens mij niet in aanmerking voor internet buitengebied. De wifi komt gemiddeld op 2.5mbit/s. Dit springt heel af en toe onstabiel naar 25 en 5 seconden later weer terug.

Heb je deze link al eens geprobeerd: Internet buitengebied, dan kun je kijken of het wordt geaccepteerd aan de hand van jou postcode.


Hi Dennis, nee wij komen volgens mij niet in aanmerking voor internet buitengebied. De wifi komt gemiddeld op 2.5mbit/s. Dit springt heel af en toe onstabiel naar 25 en 5 seconden later weer terug.

Heb je deze link al eens geprobeerd: Internet buitengebied, dan kun je kijken of het wordt geaccepteerd aan de hand van jou postcode.

Ja, helaas alleen standaard internet.


Heb je deze link al eens geprobeerd: Internet buitengebied, dan kun je kijken of het wordt geaccepteerd aan de hand van jou postcode.

Ja, helaas alleen standaard internet.

Apart, wat zou je eigenlijk qua download moeten hebben op jou adres?


Ik vermoed dat Windows dan updates aan het downloaden is. Kan dat?

Hi Nick, bedankt voor het meedenken. Nee, ik heb automatisch updaten uitstaan en update wanneer dit uitkomt.

Mogenlijk zijn er ook nog andere programma's op uw pc die stiekem updaten?


Ik vermoed dat Windows dan updates aan het downloaden is. Kan dat?

Hi Nick, bedankt voor het meedenken. Nee, ik heb automatisch updaten uitstaan en update wanneer dit uitkomt.

Mogenlijk zijn er ook nog andere programma's op uw pc die stiekem updaten?

Dan zou ik dat vermoedelijk terug zien in taakbeheer bij netwerk gebruik? Maar dat zie ik er niet terug komen helaas


Heb je deze link al eens geprobeerd: Internet buitengebied, dan kun je kijken of het wordt geaccepteerd aan de hand van jou postcode.

Ja, helaas alleen standaard internet.

Apart, wat zou je eigenlijk qua download moeten hebben op jou adres?

Zou ik eerlijk gezegd niet weten omdat dit door mijn ouders geregeld word. Maar de link waar u naar refereert vertelt mij max 12 download, max 1 upload. Maar dat halen we bij lange na niet haha...


@Giobanno Welkom op het forum. 

Erg vreemd dat je zoveel verbruik hebt, terwijl je eigenlijk de snelheid niet eens haalt. 

Zie je dit verbruik alleen als je Runscape aan het spelen bent, of ook als Runescape "uit" staat?Â