Skip to main content

In mijn toestel heb 2 simkaarten en ik wil graag buiten kantoortijden (dus niet permanent) alle inkomende oproepen op SIM 1 blokkeren.

SIM 1: KPN met onbeperkt bellen en onbeperkt internet

SIM 2: Andere provider met kleine databundel en weinig bellen (puur om mijn privénummer te behouden)

SIM 1 volledig uitschakelen is dus geen optie i.v.m. de data en de uitgaande oproepen die via die SIM lopen. 

Op welke manier is dit te realiseren? Ik heb al gegeken bij Oproepen - Alle inkomende oproepen blokkeren, maar dan vraagt hij een onbekend wachtwoord (niet mijn pincode en ook niet het toestelwachtwoord) en krijg ik '’Onbekende reactie van netwerk'’.

Toestel: OnePlus 8 Pro
Androidversie: 11

Dag @LT123, bedankt voor je bericht.

Dat is een hele goede vraag. Ik heb hiervoor instructies gevonden op Android World. Zoals het lijkt, volgde je de juiste stappen. Je kunt het wachtwoord 0000 of 1234 proberen. Laat je mij weten of het is gelukt?


Goedenavond,

 

Heb zojuist 0000 en 1234 geprobeerd, helaas zonder resultaat. Ik blijf dezelfde melding krijgen.


Vreemd! Ik weet zo niet wat ons blokkeer-wachtwoord dan is. Ik ga hier intern navraag over doen. Zodra ik meer weet, hoor je weer van mij.


Vreemd! Ik weet zo niet wat ons blokkeer-wachtwoord dan is. Ik ga hier intern navraag over doen. Zodra ik meer weet, hoor je weer van mij.

 

Fijn, ik hoor het graag! Alvast bedankt. 


Mijn excuses dat je even op antwoord hebt moeten wachten. De collega's die ik hiervoor heb benaderd, weten het blokkeer-wachtwoord ook niet. Dat is natuurlijk niet erg handig. Ik heb daarom opnieuw intern navraag gedaan, in de hoop dat iemand het verlossende antwoord weet. Voor nu moet ik je het antwoord dus verschuldigd blijven.


Daar ben ik weer! Helaas nog steeds niet met het verlossende antwoord. Maar ik heb van mijn collega wel enkele tips gekregen!

  1. Je kunt allereerst eens kijken onder “Instellingen > Connecties > Sim kaart manager > (Sim1 of Sim2) Aan/Uit”. Daar heb je de mogelijkheid om de gehele simkaart tijdelijk uit te zetten. Je kunt deze uitzetten als je vrij bent en weer aanzetten als je weer aan het werk bent.
  2. Een andere optie is het gebruik van een third party app voor het beheren van jouw simkaarten. Zoek in de app store van jouw telefoon bijvoorbeeld eens op ‘dual sim’. Hopelijk zit er een app tussen die voor jou werkt. :blush:


Ha Denise,

Dank voor je antwoord. Mogelijkheid 1 is voor mij, zoals aangegeven geen oplossing. Dan kan ik geen gebruikmaken van de data die ook via die sim loopt. 

Optie 2 ga ik eens bekijken, bedankt! 

Ik ben ondertussen nog wel steeds benieuwd naar de juiste pincode, die moet toch ergens bekend zijn bij KPN lijkt mij.. :grinning:


Ik ben zelf ook heel nieuwsgierig naar het wachtwoord, maar niemand lijkt het verlossende antwoord te hebben. Dus we zullen het met andere oplossingen moeten doen. :sweat_smile:


Ik had hetzelfde probleem. Gebruik er nu een handige app voor: Hush: Apps & nummers blokkeren.

Hiermee kun je per SIM kaart tijdelijk oproepen blokkeren. En ook eventueel notificaties van elke app op je telefoon. Je SIM kaart hoeft hiervoor niet uit en kan dus gewoon nog data blijven gebruiken. Werkt perfect. Ideaal.