Skip to main content

Ik heb een belio4g horloge gekocht voor onze zoon, helaas functioneert de Sim kaart niet, heb alles gedaan wat ik moest doen, maar hij blijft offline, kunnen jullie me helpen om te kijken naar de apn-functie?

Ik denk dat je bij de klantenservice moet zijn van het bedrijf die jou dat horloge heeft verkocht?


Hallo @MarionKurvers ,

Zie deze post: https://forum.kpn.com/internet-9/apn-instellingen-voor-4g-kpn-prepaid-533138

Daarin staat dit en dat kan je dus als eerste proberen:

 

            APN = advancedinternet
            MCC = 204
            MNC = 08
            Verificatietype = niet ingesteld
            APN type = default
            APN-protocol = IPv4
            Roamingprotocol voor APN = IPv4
            Drager = niet opgegeven
            MVNO-type = Geen

Anders inderdaad contact opnemen met de klantenservice van Belio:

https://www.belio.nl/faq/


Goedemiddag @MarionKurvers! Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat @Noordzee en @Babylonia je al voorzien hebben van advies. Is het inmiddels gelukt om de simkaart werkend te krijgen? Mocht dat nog niet het geval zijn dan zou het fijn zijn als je het simkaartnummer ook nog aan je profiel kan toevoegen. Dit mag je achter persoonlijke opmerkingen zetten. 


Hallo @MarionKurvers ,

Zie deze post: https://forum.kpn.com/internet-9/apn-instellingen-voor-4g-kpn-prepaid-533138

Daarin staat dit en dat kan je dus als eerste proberen:

 

            APN = advancedinternet
            MCC = 204
            MNC = 08
            Verificatietype = niet ingesteld
            APN type = default
            APN-protocol = IPv4
            Roamingprotocol voor APN = IPv4
            Drager = niet opgegeven
            MVNO-type = Geen

Anders inderdaad contact opnemen met de klantenservice van Belio:

https://www.belio.nl/faq/

@MarionKurvers 

Is het nog gelukt via bv de klantenservice van Belio? 


@Noordzee @MarionKurvers 

Mijn advies zou zijn om geen apn advancedinternet te gebruiken. In dit geval. Maar apn internet.

Met apn advancedinternet zit je toestel direct aan het internet. Met apn internet zit je achter een kpn firewall. Apn advancedinternet is alleen handig in het geval je een 4G modem direct aangesloten moet zijn aan het internet, omdat je de beelden van een IP camera wil zien door port forwarding in je 4G modem in te stellen.

Voor de rest zijn de instellingen in orde. Ik ben ook benieuwd of het gaat werken.

 


@Noordzee @MarionKurvers 

Mijn advies zou zijn om geen apn advancedinternet te gebruiken. In dit geval. Maar apn internet.

Met apn advancedinternet zit je toestel direct aan het internet.
Met apn internet zit je achter een kpn firewall.

En er zit niet standaard een firewall op een kindersmartwatch (of een smartphone)?
Zou een slechte zaak zijn als daar geen rekening mee wordt gehouden en men afhankelijk zou worden gemaakt aan de “welwillendheid” en functies van een mobiele provider.


@Babylonia 

Ik heb geen idee of er wel of geen firewall aanwezig is op een smartphone. Wat ik wel heb is een antivirus programma op mijn telefoon geïnstalleerd. Mijn opmerking over advancedinternet is alleen bedoeld dat in dit geval apn internet ook moet werken. En dat apn advancedinternet meer voor gebruikers is die meer willen dan alleen internetten, facebook, mail etc... 


Ik heb geen idee of er wel of geen firewall aanwezig is op een smartphone.
Wat ik wel heb is een antivirus programma op mijn telefoon geïnstalleerd.

Ik vermoed dat een smartphone wel degelijk zijn “eigen firewall & preventie” heeft.

Eerder heb ik wel eens vergelijkbare scenario's uitgezocht m.b.t. het  advancedinternet APN toegangspunt, gedurende de tijd dat ik er gebruik van maakte en welke invloed op “veiligheid”.

De geïnstalleerde  “Kaspersky”  -Internet Security-  app  reageert helemaal NIET tijdens die connecties.

Sterker nog  (want je weet helemaal niet wat het “Russische” Kaspersky zelf aan data verzamelt).
Bij uitschakeling van het pakket voor pakweg een half jaar en nu opnieuw “scannen”.
Levert het werkelijk helemaal NIETS extra op wat kwetsbaar zou zijn.

Dus ik vermoed dat de basis firmware van een smartphone (Android) daar ruimschoot in voorziet.
En ook DAN moet je alert zijn, want “Google”  -de basis van Android-  weet meer van je, dan jezelf ooit over jezelf aan data hebt verzamelt of überhaupt kunt herinneren.