Skip to main content

Ik kan geen multisim op mijn Apple Watch Ultra 2 installeren. Via KPN gekocht.

 

Medewerkers kunnen me niet helpen?!

Hoi @JGB10 

Welkom op het forum van KPN.

Via de volgende pagina van KPN, wordt je stap voor stap uitgelegd hoe je de multisim kunt downloaden en installeren op je Apple Watch Ultra 2.

Klik op de link : Zo activeer je Multisim met je Apple Watch

Laat even weten, of het je is gelukt.


Bedankt Michel,

dit werkt niet. Ook niet met telefonische hulp van kpn.

mijn conclusie is dat ik geen activatiecode heb gekregen 


Hoi @JGB10 

Voor het activeren van de multisim op jouw Apple Watch Ultra 2 heb je helemaal geen activatiecode nodig, de multisim download en installeer je namelijk via de Watch App op je iPhone.
Zelf heb ik de Apple Watch Ultra, en heb precies gehandeld zoals beschreven in het stappenplan van KPN, zónder dat daar om een activatiecode werd gevraagd.

Een activatiecode krijg je wel als je bijvoorbeeld overstapt van een fysieke simkaart naar de E-sim, maar dat staat los van de multisim.

Je zou eventueel ter ondersteuning langs een Amac Winkel in de buurt kunnen gaan, of langs een Apple Store, daar werken mensen die alles af weten van Apple producten en jouw daarbij prima kunnen helpen, aangezien je ook niet verder bent gekomen bij de klantenservice van KPN en het stappenplan die ik jouw als mede klant heb toegestuurd.


Goed idee. Bedankt


Goed idee. Bedankt

 

Heel graag gedaan!
Laat wel even weten, zodra je bij de winkel bent geweest, of het samen met een winkelmedewerker alsnog is gelukt om de multisim werkend te krijgen.


Ha @JGB10, welkom! Hoe staat het er nu voor met de multisim? In principe moet je met het linkje dat Michel deelt, inderdaad gemakkelijk de multisim kunnen activeren. En mocht dat onverhoopt niet werken, kunnen de collega's via 0800-0402 een ticket aanmaken voor onze technische dienst om dit opgelost te krijgen. Jammer om te lezen dat dit in jouw geval niet zo geweest is! Ben je er inmiddels uitgekomen met de collega's in de winkel? Mocht dit niet zo zijn, geef gerust een gil. We denken graag met je mee. 


Conclusie: werkt niet. Volgens kpn medewerker gaat het ook niet werken.

Naast vaak KPN te hebben gebeld, konden ook een medewerker van AMAC en een medewerker van een kpn winkel niet helpen. Ticket is ook niet opgevolgd.

2 maanden ben ik ermee bezig geweest. KPN medewerkers willen graag helpen aan de telefoon, maar komen er niet uit. Blijkbaar geen technische collega’s op de achtergrond om het op te lossen.

 


Voor dit soort ‘speciale’ gevallen zijn wij dan, @JGB10! Kan je je profiel aanvullen met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Dan ga ik er mee aan de slag. Het nadeel van de community wat dit soort vragen betreft, is dat we er niet 24/7 zijn. Het kan dus even duren voordat je een terugkoppeling krijgt. Maar het lijkt me dat we dit gewoon op kunnen lossen!


Toegevoegd. Bedankt.


Heb jij al eerder een Apple Watch gehad waarbij jij de kpn multi sim abbo al hebt toegepast ? Echter is het zo een Multisim kan je maximaal 1 keer activeren. Je dient dus de bestaande Multisim eerst te 'stoppen' voordat je deze op een nieuw apparaat installeert. Bijvoorbeeld.

§Op je Apple Watch app ga je naar beheer kpn account en wordt je doorgelinkt naar je mijn kpn omgeving§

Hier dien je je multisim uittezetten 

Daarna kan je Multisim weer aanzetten op de nieuwe Apple Watch via de gebruikelijke wijze ,voor jou zou dan deze uitleg (zie onderstaande afb.)van toepassing zijn

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/device/apple/watch-ultra-2-2023-model-a2986/topic/esim/hoe-activeer-ik-een-esim-op-mijn-smartwatch

 

Wat belangrijk is  hierin dat de multisim abbonement  dus stop gezet dient te worden.

Multisim is dagelijks opzegbaar en aan te vragen . Hier komt natuurlijk wel paar uren tussen erbij kijken.


Dank voor het meedenken. Ik heb niet eerder een multisim gehad. Staat niet in mijn Apple Watch omgeving.


Dank voor het aanvullen van je profiel! Ik zie dat er al eerder een ticket richting onze technische dienst is aangemaakt, en naar aanleiding daarvan is toen een notitie gemaakt dat dit een lastig op te lossen probleem is. Het is mijn nu niet helemaal duidelijk of dat nog steeds geldt, of dat er nu iets anders aan de hand is. Ik doe navraag voor je en ga er vanuit hier morgen meer duidelijkheid over te hebben. Ik hou je op de hoogte!


Helaas heb ik geen duidelijkheid. Dus ik moet toch even opnieuw beginnen om te checken wat er precies misgaat, zodat ik een ticket voor je aan kan maken. Als je deze stappen doorloopt, wat gaat er dan precies mis? Kom je wel bij stap 7 en gaat het daarna mis? Of gaat het daarvóór al niet goed?

  1. Open de Watch-app op je iPhone

  2. Klik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'

  3. Klik op 'Configureer mobiel netwerk'

  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'

  5. Log in met je KPN ID

  6. Klik op 'aanzetten' Multisim

  7. Klik op 'Ja, ik ga akkoord

Je Apple Watch wordt geactiveerd! Dit kan een paar minuten duren.

En daarnaast wil ik graag weten of Apple beta Private Relay (privedoorgifte) aanstaat op je toestel? Dat moet namelijk uitstaan om gebruik te kunnen maken van Multisim. De Apple store zou je er bij kunnen helpen om dit uit te zetten. Ik hoor het graag van je!


Dank voor je hulp.

 

bij stap 7 krijg ik de foutmelding.

prive doorgifte staat uit. Stond ook uit, dus geen verandering.

 

 


Ik kom er helaas nog steeds niet achter waar het nu precies misgaat. Daarom maak ik dus opnieuw een ticket aan voor onze technische dienst! Bij dezen is dat in orde gemaakt. Er wordt contact met je opgenomen binnen een aantal werkdagen. Het kan, o.a. vanwege vakanties, even duren helaas. Mijn excuses dat dit allemaal zo traag verloopt!


Bedankt


Reageer