Skip to main content

Hi,

Ik heb al jaren eenzelfde abonnement. Dit laat ik ook altijd doorlopen want een betere deal zie ik nooit voorbij komen. Nu is in februari blijkbaar een verlenging geweest en hebben ze hiervoor een contract toegestuurd. Maar ik heb nooit om een verlenging gevraagd maar gewoon doorlopen van mijn huidig abonnement. Met de gedachte dat ik het maandelijks kan opzeggen. Nu blijk ik dus vast te zitten aan een dit abonnement tot februari. Mag dit zomaar? 

U heeft zelf gebeld? Waarom? Als u geen nieuw abonnement wilde, waarom heeft u dan gebeld?

Als u belt, dan heeft u zo een nieuw abonnement. Dat is niet zo moeilijk en is waarschijnlijk ook gebeurt. Wat staat er nu op uw factuur, 2de blad? Hussel? 


Ik wil overstappen naar Vodafone maar blijkbaar kan dit nog niet omdat ik nog vastzit aan een abonnement. Maar ik was in de veronderstelling dat mijn abonnement stilzwijgend is verlengd en dus maandelijks opzegbaar.


Als u zelf niet gebeld heeft naar KPN, of zelf niets op de website verlengt heeft, dan zou dit niet kunnen.


Hoi @Nickyh, 

Welkom op het KPN Forum! Wat gek dat je contract zonder dat je dit wist verlengd blijkt te zijn. Abonnementen lopen bij ons, na het verstrijken van de minimale contracttermijn, automatisch stilzwijgend door en zijn dan maandelijks opzegbaar. Er komt, zonder dat de contractant dit actief bij ons aanvraagt, niet ineens een nieuwe looptijd van 1 of 2 jaar bij een contract. 

Je geeft aan dat je in februari bericht kreeg dat je contract verlengd was en je toen een contract opgestuurd hebt gekregen. Heb je daarop toen direct actie ondernomen? Voor een nieuw contract geldt namelijk een zichttermijn van 14 dagen, waarbinnen je het contract kan controleren en nog kosteloos kan ontbinden. Maak je geen gebruik van je zichttermijn en ontbind je niet binnen deze 14 dagen, dan is het contract definitief en houden we je aan de looptijd die daar in staat. 


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Reageer