Skip to main content

We hebben al enige jaren probleem dat wisselen van netwerk in buitenland niet werkt. Het betreft een iPhone 6 maar upgrade onlangs naar iPhone 12 geeft zelfde probleem.

Netwerk selectie staat automatisch maar werkt niet. Handmatig werkt uiteindelijk wel maar zodra je dan naar een ander gebeid gaat moet je weer handmatig van netwerk wisselen.

Het was origineel een Telfort abonnement.

groet

Hallo @JTelfort, welkom! Wat gek dit 😞. Heb je in de tussentijd ook al eens een andere simkaart besteld? Dat kan via MijnKPN of in de winkel op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. Als je in het buitenland bent, waar ben je dan? Is dat altijd op dezelfde plek of ervaar je dit overal? En op een gegeven moment werkt het dus wel, als je handmatig gaat zoeken, begrijp ik? En nooit als je 'm op automatisch zet? Je hebt het over ‘we': zijn er ook andere mensen met een KPN abonnement op dat moment? En lopen zij dan ook tegen deze problemen aan?


Dank voor je bericht @Marcia_ Het gebeurt al een aantal jaar. O.a. Frankrijk, Oostenrijk. Handmatig een provider selecteren en er kan gebeld/internet worden. We hebben ook Simyo en KPN abonnementen in het gezin, die werken gewoon prima zonder instellingen te doen. Ik zal maar een nieuwe sim gaan bestellen.  groeten

 

 


Dat lijkt me goed! Mocht het daarna nog voorkomen, probeer dan eens ter plaatse jouw simkaart in een van de andere toestellen te plaatsen. Ik ben heel benieuwd of het in een ander toestel ook alleen handmatig wil. Je weet ons dan te vinden als het nog nodig mocht zijn 🙂.