Skip to main content

Beste,

Als grens bewoner ben ik regelmatig te vinden in Duitsland. Nu valt het mij op dat op het moment dat ik de grens overga mijn mobiel van KPN naar O2 wisselt. Nu is O2 nu wel een van de slechtste netwerk operators die je kunt krijgen in Duitsland wat zich ook regelmatig uit in wegvallende verbinding, geen 4G etc. Als ik dan met wat geduld handmatig wissel naar Telecom.de is het probleem verholpen. Top verbinding etc. Tot ik weer terug ben in Nederland. Hier moet ik de netwerk keuze weer op automatsich zetten. Is het niet mogelijk om Standaard naar Telecom.de te gaan in plaats van naar O2?

Ik ga er van uit dat meer mensen hier last van ondervinden. Dus mijn tip: switch even handmatig naar Telecom.de en dan heb je weer een top verbinding.

Hallo @gerdowenting waarom moet je in NL de netwerkkeuze op automatisch zetten, je kunt de mobiel toch handmatig op KPN zetten, meer keus heb je toch niet in NL.

 


Elke keer handmatig kiezen kost te veel tijd. Zou fijn zijn als wanneer ik de grens over ga er automatisch voor Telecom werd gekozen.


Hoi @gerdowenting .  Voor het snel omzetten van APN settings heb ik niet direct een oplossing. Is er misschien een app voor te vinden?


@Erwin_  k heb geprobeerd daar een app voor te vinden maar die is nog niet zo snel gevonden.

Je kunt b.v. niet eenvoudig een operator buitensluiten. B.v. nooit meer roamen naar O2.

Daarnaast is dit is het prefered netwerk voor KPN, vermoedelijk om dat de onderlinge kosten dan lager zijn. Daar heeft de klant natuurlijk niets aan en ervaart te alle tijde een slechte verbinding.


Dan heb ik helaas geen oplossing :-(