Skip to main content

Ik heb eerder deze vraag op het forum gezet onder de naam hennytreinengek. Door problemen met mijn mail en internet heb ik mijn account gewijzigd. Kan dus niet meer op vorige kpn account inloggen. Vandaar opnieuw mijn vraag.

inmiddels is mijn beltegoed in 2 dagen van bijna 300 belminuten naar 0 teruggelopen. Ik heb deze maand slechts enkele keren kort, een paar minuten, gebeld. Ik heb niet gesmst. Ik heb mijn lijst met gesprekken bekeken. Daar staat niets vreemds. Ik ben wel een paar keer gebeld met een onbekend nummer, waarvan een uit Frankrijk. Daar heb ik per ongeluk op geklikt, toen ik het wilde blokkeren. Voor alle zekerheid heb ik mijn beltegoed met een extra bundel van 3,99 euro verhoogd. Kan het zijn dat iemand anders misbruik maakt van mijn belbundel? Ik heb telefonisch contact gehad met KPN. De medewerkster kon ook geen oorzaak vinden. Ze raadt mij aan om een nieuwe simkaart te plaatsen. Die wordt opgestuurd. Voor alle zekerheid heb ik de de huidige simkaart al verwijderd. Kan dus niet meer bellen, wel internet (whatsapp) via wifi.

Wat gek. Je hebt 't over beltegoed, dat is een term bij prepaid aansluitingen.

Betreft het de bel/sms-bundel van een abonnement dan kan het dus ook nog in sms-verkeer zitten. Voor een sms kunnen 1 (max 160 tekens) tot 5 'minuten’ (max 800 tekens) van de bundel af gaan.


Hallo Peter, ik heb een abonnement met een bel/sms-bundel van 300 minuten. Sms gebruik ik niet. 


Tja, dan snap ik het ook niet.

Vul je gegevens in je forumprofiel in. Dan kan een moderator evt. het verbruik inzien (niet gebelde nrs.).


Ik denk dat ik de oorzaak van het snel teruglopen van belminuten gevonden heb. Mijn vrouw is gehandicapt en slaapt beneden in de woonkamer. Elke ochtend belt ze mij met haar iPhone rond 8.00 wakker. Met mijn slaperige kop druk soms op de verkeerde toets om af te sluiten. Ik heb een prehistorisch mobieltje. Doordat de fijne motoriek van mijn vrouw gebrekkig is, drukt zij soms niet goed op de toets om af te sluiten. Gevolg: de verbinding kan lang open blijven staan. Bij bestudering van facturen van vorige maanden heeft zoiets zich al eerder afgespeeld, maar zonder dat de belminuten helemaal opraakte. Dus viel het niet op. Volgende week krijg ik de factuur van april en dan kan ik zien of mijn idee over de oorzaak klopt. Ik laat het dan op het forum weten.


Wat vervelend.

Een oplossing kan zijn dat je vrouw een abonnement neemt / krijgt met onbeperkt bellen/sms of jij. De kosten loopt bij de beller, niet de ontvanger.

Het is wel apart. Als beide abonnementen op hetzelfde adres staan geregistreerd heb je onderling gratis bellen. Dat geldt niet bij prepaid.


Hallo Peter, ik heb een abonnement bij youfone en mijn vrouw dus bij kpn. Ik moet er gewoon op letten dat ik mijn mobiel na het bellen goed afsluit of nagaan of mijn vrouw haar iPhone goed heeft afgesloten. Ik kan de iPhone van mijn vrouw op bellen via WiFi  (tele2) zetten.  Of is dat niet handig? Een abonnement met onbeperkt bellen is voor ons een beetje te veel van het goede. Mijn vrouw gebruikt gemiddeld per maand hooguit 30 belminuten, dus dik binnen de bundel van het abonnement.

 


Ik kan de iPhone van mijn vrouw op bellen via WiFi  (tele2) zetten.  Of is dat niet handig?

Ze blijft daarmee bellen via de telefooncentrale van kpn waarbij de verbinding via de wifi  ipv 4G gaat. Dat maakt voor kosten e.d. niet uit.

Waarom hebben jullie 2 verschillende providers? (nou ja, eigenlijk 3; internet via wéér een andere)

Niet alle providers hebben gratis onderling bellen bij abo's op hetzelfde adres overigens. Bij mijn weten alleen kpn, Vodafone en T-mobile.


Bedankt voor al je info. Onze telefoons staan om bepaalde redenen niet op hetzelfde huisadres.

 


Hoi @Hennystoomfreak, welkom terug. Ik begrijp uit alle berichten dat je een mogelijke oorzaak voor het probleem hebt gevonden. Je gaat de factuur van april even afwachten om dit te controleren. Heel goed.

Als je daarna toch nog vragen hebt, stel ze gerust. We denken graag met je mee.


Het in 2 dagen teruglopen van het aantal belminuten van het abonnement van bijna 300 naar 0 is inderdaad het gevolg van het niet goed afsluiten van de telefoonverbinding tussen de mobiel van mijn vrouw en die van mij, zoals ik eerder al dacht. Beter opletten bij afsluiten dus.


Duidelijk! Fijn dat je de oorzaak hebt gevonden. 😊


Misschien toch handig om op beide abonnementen onbeperkt bellen/sms te nemen? Dat zal bij de resp. providers toch wel mogelijk zijn?

Verder: gelukkig is het bij mobiel naar mobiel zo dat als één partij het (wel) goed verbreekt het tellertje ook stopt bij de andere partij.