Skip to main content

Sinds ik het dual-SIM Samsung Galaxy S10 toestel met één SIM kaart heb, werkt bellen en gebeld werden in het buitenland niet meer. Ik heb een goede netwerk verbinding met de roaming partner van KPN, kan internetten, kan SMS senden en ontvangen, kan mijn toestel als hotspot gebruiken, enz. Alles werkt behalve bellen. Hoe los ik dit op?

Ha @CalmElanor, welkom! Wat jammer om dit te lezen! Ik begrijp goed dat jij maar één simkaart in gebruik hebt? Als je naar de informatie van het betreffende simkaart slot gaat (instellingen, verbindingen, simkaartbeheer), zie je daar dan ook maar één sim? En staat daar wellicht iets geblokkeerd? Heb jij toevallig een ander toestel bij de hand? Als je de simkaart daarin plaatst, kan je dan wel bellen? En in welk land bevind jij je momenteel?


Hoi Marcia. Er is maar een simkaart en niets is geblokkeerd. Helaas heb ik geen ander toestel. Op dit moment ben ik in de VS. 


@CalmElanor Vreemd dat het niet lukt om te bellen, maar dat bijvoorbeeld sms'en wel lukt! 

Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen met in ieder geval het 06 nummer en je postcode en huisnummer? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken en controleren of aan onze kant alles juist staat! 


Hoi Rutger. Mijn profiel is nu gewijzigd.

Ja, sms werkt, alles met data werkt. Mensen, die mij bellen krijgen meteen mijn voicemail en ik krijg de SMS dat ik voicemail heb maar ik zie ook niet wie probeert mij te bellen. Dat is bijzonder lastig.

Ik heb net een in een ander forum post gelezen dat dit blijkt een problem tussen AT&T en KPN te zijn. Helaas is AT&T het enige netwerk hier. Op mijn laatste reis naar de VS had ik ook al problemen ermee. Kunnen jullie dat oplossen? 


@CalmElanor Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik zie in andere topics inderdaad hier dingen over terugkomen, bijvoorbeeld deze.

Intern zijn we bezig om de afspraken met buitenlandse providers zo goed mogelijk te maken. 

Het probleem lijkt in dit geval te zitten in het uitschakelen van 3G en soms 2G in het buitenland. Ik geef de situatie uiteraard nogmaals intern door. 

Tot die tijd zie ik andere gebruikers die om te bellen verbinding maken met het T-mobile netwerk, wellicht dat jij dit ook nog eens zou kunnen proberen?  


Hoi Rutger, ik had nooit een probleem met de Samsung Galaxy S8, die ik vroeger had, met KPN en AT&T. Alleen met dit DS toestel is het een probleem. Met T-Mobile kan ik inderdaad bellen en gebeld werden. 


@CalmElanor Excuus voor de late reactie, het signaal met het toestel is een goed signaal, ik ga deze doorzetten naar mijn collega’s van de mobiele technische dienst. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier laten weten!