Skip to main content

Ik ga naar Hong Kong en Niuew Zeeland. De KPN schrijft op haar site:”De tarieven voor dit land zijn anders dan in Nederland. Met een Extra Bundel voor Supervoordeelland buiten de EU internet, bel en sms jij voordelig. Hiermee ben je tot 80% goedkoper uit dan het buitenbundeltarief. Zo betaal je slechts €0,01 per MB als je voor de 2000 MB (alleen data) bundel kiest.”

Voor Hong Kong kan ik naast super een voordelige buitenlandbundel 2000 meg data/sma/mob (29,95) een extra databundel 2000 meg aanschaffen (19,95). Dit laatste kan niet voor Nieuw Zeeland. Daar kan alleen een extra voordelige data/sms/mob bellen bundel worden aangeschaft. Hoe zit dat? Ik wil nl. extra data inkopen omdat ik CarPlay navigatie wil gebruiken in Nieuw Zeeland. Als ik dan 5 x extra bundel wil aanschaffen, dan ben ik x 29,95 bijna 150 euro kwijt. In Hong Kong zou dat dan 40 euro goedkoper zijn. Wie heeft een tip?

Hallo @Eric VvB ,

Als je, zoals jij, veel mobiele data wilt gebruiken in een "supervoordeelland", dan ben je inderdaad een klein vermogen kwijt aan bundels.   

Wat je beter kunt doen is in Nieuw Zeeland een prepaidkaartje te kopen bij een provider uit dat land. Een nog betere tip: Gebruik gewoon een papieren landkaart. Ik ben een aantal jaren terug daar ook geweest en het land is dusdanig dunbevolkt, dat de weg vinden absoluut niet moeilijk is. Er zijn niet heel veel doorgaande wegen. Overigens: Het is een prachtig land! 

 


Hallo @Eric VvB, wat een gaaf vooruitzicht zeg! Voor eventueel datagebruik heb je al goed rondgekeken op de buitenlandpagina van de KPN website, lees ik. Voor Nieuw-Zeeland zou ik ook aanraden om te kiojken naar een lokale simkaart bij aankomst. Dat is een stuk goedkoper dan extra databundels via de eigen Nederlandse provider aanschaffen. 

Een reisblog dat je van enkele tips kan voorzien is mogelijk: https://nieuwzeelandinfo.nl/simkaart-nieuw-zeeland-mijn-tips-voor-bellen-en-mobiel-internet/


Reageer