Skip to main content

Ik heb een Motorola G 5G Plus met zowel een sim-kaart van KPN (prive) als een sim-kaart van Vodafone (werk). Bij de sim-kaart van Vodafone heb ik een optie om bellen over wifi aan of uit te zetten (staat nu aan), bij de sim-kaart van KPN niet. Moet ik een nieuwe/recente sim-kaart aanvragen om bellen over wifi mogelijk te maken of ondersteunt KPN deze functie niet?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

KPN ondersteund dit niet voor de Motorola. Zie dit artikel:

 

https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm


Maar dat is toch gek, dat Vodafone gewoon out-of-the-box werkt en KPN niet? Of is VoWifi een merk-afhankelijk protocol waarbij KPN voor elk merk/type telefoon aparte software in centrales moet installeren? Kan me wel voorstellen dat niet elke telefoon deze mogelijkheid ondersteunt, maar dat het op één telefoon voor de ene provider wel werkt en de andere niet vind ik onlogisch. Hopelijk kan iemand (van KPN) me uitleggen waarom dat zo is.


Hallo @Ronaldvp Ik snap je uiteraard. Bellen via wifi is handig en dat iets bij de ene provider wel lukt en bij de andere niet is verwarrend. De toestellen die wij ondersteunen vind je op onze site: Mobiel bellen via wifi van KPN. Dat zijn toestellen uit ons eigen assortiment, daar weten we zeker van dat ze over de juiste software beschikken. We vermelden in onze lijst de toestellen die we verkopen, testen en waarmee we samenwerkingen hebben met fabrikanten, om software te ontwikkelen om KPN-netwerkfunctionaliteiten te ondersteunen.


Hallo @Bart_ , dat de Moto G 5G niet op de lijst van KPN staat snap ik, als jullie niet leveren en daar geen apart traject mee hebben doorlopen. Maar is VoWifi een protocol dat verschilt per provider? Dus voor VoWifi bij KPN heb je andere software op je telefoon nodig dan VoWifi bij Vodafone? Als het een generiek protocol is, dan zou de telefoon dit toch moeten herkennen? Of staat dit standaard uit bij KPN en moet je het via MijnKPN aanzetten, of ontbreekt er misschien een ‘vinkje’ op de SIM-kaart van KPN dat deze dienst beschikbaar is?

Niet dat ik het nodig heb hoor, maar ik vond het gewoon gek dat op één telefoon het voor de ene provider (Vodafone) wel een optie is die ik aan en uit kan zetten en die bij de andere provider (KPN) helemaal ontbreekt.


Reageer