Skip to main content
Vraag

Bellen vanuit EU land naar ander EU land werkt niet

  • 31 August 2024
  • 11 reacties
  • 93 keer bekeken

Als ik bijvoorbeeld van uit Portugal naar UK bel dan werkt dit niet. Ik had vorig jaar een soortgelijk probleem bij bellen naar Duitsland vanuit Oostenrijk. Weet iemand waarom dit niet werkt? De enige oplossing is nu om via Skype te bellen.

Als eens een andere provider geprobeerd @Axxem ???

Roaming wel aan staan ???

 


Goede tip om een andere provider te kiezen. Staat nu op ‘Automatic’.

Roaming staat. Mobiele data en bellen naar Nederland of naar een ander nummer binnen het EU land waar je bent werken wel. 


Ha @Axxem, welkom! Is het gelukt om alsnog te bellen naar de UK als je handmatig een andere provider kiest? Je gebruikt wel de juiste landencode vóór de telefoonnummers? Mocht het niet lukken, kan je altijd even bellen met onze telefonische klantenservice (+316 1200 1200 of 0800-0402 als je terug bent in Nederland). Wellicht staat hier een blokkade op? Mijn collega's kijken graag met je mee. 


Bedank voor de suggestie. Ik heb het nummer +316 1200 1200 gebeld en sta vervolgens 8 minuten in de wachtrij. Ik leg het probleem uit en wordt vervolgens weer doorgeschakeld naar aan andere wachtrij van de service desk met een verwachtte wachttijd van 8 tot 12 minuten. Na 10 minuten wordt de verbinding automatisch verbroken. Hartelijk dank voor de service KPN.


Ai, dat is wel heel spijtig! In dat geval is er nog een optie om via Facebook of X contact met ons op te nemen. Als je daar een privébericht stuurt met daarin je 06-nummer, adres en de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer mét daarbij het verzoek om het te checken, dan reageren mijn collega's doorgaans heel snel. 


Hebben jullie de gebruikersvoorwaarden van Facebook en X gelezen? Waarom moet ik een account op Facebook of X hebben om ondersteuning te krijgen voor een technisch probleem bij KPN? 


Hebben jullie de gebruikersvoorwaarden van Facebook en X gelezen? Waarom moet ik een account op Facebook of X hebben om ondersteuning te krijgen voor een technisch probleem bij KPN? 

Dat kun je beter aan X of aan Facebook vragen @Axxem , daar kan KPN ook niets aan doen.

 

 


Het is natuurlijk aan jou of je dat wilt of niet. Mocht je geen Facebook of X hebben, dan zou ik je adviseren om met ons te bellen als je weer terug bent. De community is minder geschikt voor dit soort vragen, maar mocht je toch willen dat ik met je meekijk, vul dan je profiel aan met je 06-nummer, adres en evt. klantnummer en laat het hier weten. Dan kijk ik toch even met je mee. 


Marcia, bedankt voor aanbod om even mee te kijken. Ik heb mijn profiel aangevuld.


Ha @Axxem, geen probleem. Ik zie inderdaad een blokkade op het bellen naar buitenlandse telefoonnummers in het buitenland. Mijn excuses dat niemand dit eerder heeft gezien! Het vervelende is, dat dit via de community niet gedeblokkeerd mag worden, i.v.m. mogelijke verificatie die er gedaan moet worden. Mijn advies zou zijn om morgen toch even opnieuw te bellen met +316 1200 1200 en te vragen of de blokkade eraf gehaald kan worden. Dit is binnen een minuutje gepiept!


Ik heb drie keer gebeld. De eerste keer 8 minuten wachtrij en toen iemand gesproken. Die verbond mij weer door naar een andere wachtrij. Na 5 minuten werd de verbinding verbroken. Een paar dagen later weer geprobeerd. Na 5 minuten wachtijd werd het opeens stil. Na een paar minuten maar opgehangen. Vervolgens nogmaals gebeld en dit keer na drie minuten iemand gesproken. Hij vroeg een moment geduld en na 10 minuten nog steeds in de wacht. Op moment dat ik de verbinding wilde verbreken hoorde kwam hij terug en gaf aan dat het probleem opgelost is. Fijn dat het opgelost is maar dit zou niet zo veel tijd moeten kosten.


Reageer