Skip to main content

Zoals de titel al zegt, na de overstap naar KPN is de functie VoWifi verdwenen in mijn telefoons. Zowel via iOS (laatste versie) als Android 11 is de functie na het plaatsen van de simkaart van KPN niet meer terug te vinden.

Tijdens het bellen schakelt de telefoon eveneens terug naar 3G waardoor je vrijwel geen internetsnelheid meer hebt.

Ik heb direct de oude T-Mobile simkaart teruggeplaatst. De functie staat er dan wel tussen. Kan iemand mij uitleggen wat ik hieraan kan doen? De klantenservice weet het niet. Alvast bedankt. 

 

 

Als het komt doordat mijn telefoon niet Nederlands is, kan dit topic gesloten worden. Echter kon KPN niet aangeven of dit de oorzaak van het probleem is.


Hoi @christianvv91 . Om daar op ons netwerk gebruik van te maken moet het toestel wel om kunnen gaan met de speciale settings die hiervoor gepushed worden.

Dat wil niet op ieder toestel.  Wat voor toestel hebben we het over? En waar heb je deze gekocht? Nam je T-mobile in Nederland af?


Ik had op proef een t-mobile abonnement om hun ontvangst te testen.

De ontvangst hier in huis was erg belabberd tot niets.

Maar kon wel via VoWifi bellen.

Met de simkaart van kpn krijg ik ook de optie niet meer te zien.

Kennelijk ondersteunt t-mobile meer toestellen dan kpn.

Jammer dat zoiets niet over providers heen hetzelfde werkt.

Dus waarschijnlijk wordt je toestel niet ondersteunt, dus moet je afwachten tot dat ze bij kpn daar wat meer toestellen aan toevoegen.


Motorola 5G Plus. Gekocht via een webwinkel en het is geen telefoon voor de Nederlandse markt. Hij is geleverd in Oost Europa heb ik via de IMEI achterhaald. Als dat de oorzaak is vind ik dat wel jammer. Hij was niet zo duur (300,-) maar te duur als je binnenshuis niet meer goed bereikbaar bent vanwege de ‘te goede isolatie’.

Ook de combinatie duo sim - > 4G router / hotspot en dan willen bellen via wifi werkt dus niet. Dat laatste gebruik ik onderweg zodat ik internet heb op al mijn apparaten. 


Hallo @christianvv91 , gauw weer inleveren en vragen om een origineel NL/EU-toestel.

Op de officiële Motorola-site kost de g 5G-plus in de 6/128GB-uitvoering € 280 en de 4/64GB-uitvoering €245.

Zelf heb ik een Motorola g 5G (zonder de plus dus) en die werkt perfect met KPN samen en dat voor slechts €175:relaxed:

 


Ik heb de telefoon al te lang om zo maar even in te leveren (daar doen ze moeilijk over bij Belsimpel na een maand). Uiteraard heb ik al een ingebrekestelling verstuurd naar de webwinkel.


Ik heb de telefoon al te lang om zo maar even in te leveren (daar doen ze moeilijk over bij Belsimpel na een maand). Uiteraard heb ik al een ingebrekestelling verstuurd naar de webwinkel.

Hallo @christianvv91 Mijn telefoon komt ook bij Belsimpel vandaan en is een origineel toestel geschikt voor NL.

Als je op de verpakking kijkt zit op de kopse kant een sticker geplakt met allerlei gegeven over het toestel en tevens een tabel met landafkortingen waar het toestel voor geschikt is staat NL daar niet tussen dan?

 


Er zit überhaupt geen sticker op. Belsimpel heeft ook bevestigd dat het geen telefoon is voor de Nederlandse markt en dat dit problemen kan geven bij sommige providers. Zou je een foto willen maken van de sticker? Er zit ook geen handleiding bij. 


Hallo @christianvv91 , dus je hebt de telefoon niet in een verzegelde doos ontvangen, zou ik nooit geaccepteerd hebben. Onderstaand een uitsnede uit de sticker:

Rechtsonder landentabel inclusief NL

 


Ik ga ze nog maar eens even bellen. Bedankt voor de foto.


Hallo @christianvv91 , graag gedaan uiteraard en houdons op de hoogte s.v.p.


@JanD werkt bij jou met een Motorola de vowifi?

Ik heb een motorola one zoom en die doet het alleen bij t-mobile helaas 

 


Gezien de prijs van de One Zoom zou ik het onacceptabel vinden als dit niet werkt.


Hallo @JWBokx , werkt perfect bij mij.

 


@christianvv91 tja toen ik deze kocht had ik nog niet van vowifi gehoord.…

 


Wellicht heeft dat toch te maken met de landcode die bij mij ontbreekt @JanD ...


Wellicht heeft dat toch te maken met de landcode die bij mij ontbreekt @JanD ...

Hallo @christianvv91 des te meer een reden om bij de leverancier aan te dringen op een geschikt toestel voor NL anders een officiële klacht indienen.

Succes.

 


Sinds een paar uur helemaal geen bereik meer op beide KPN simkaarten.

 


Hoi @christianvv91 . Ik vrees dat het dan met de afkomst van het mobieltje te maken heeft. 

Ik wil uiteraard voor je kijken of ik hier in het netwerk ergens iets geks kan zien. Kun je daarvoor je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven?