Skip to main content

Jullie mobiele netwerk is echt (...) slecht en jullie dekkingkaart is fake

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

*Admin: aangepast i.v.m. taalgebruik

Ik kan begrijpen dat u teleurgesteld ben in KPN en dat u via deze weg laat weten hoe u over hun denkt. Kunt u iets meer zeggen over de situatie? Heeft u altijd slecht bereik gehad, is het na een verhuizing gekomen, ga zo maar door.


Ik was in afrika ik had daar nog een betere verbinding dan hier in Assendelft zuid 


Binnen, buiten, 3G, 4G, ...?

Apple, Samsung, Huawei, ...?


De leden van het forum willen u best ondersteunen en ook de medewerkers die uiteindelijk echt een helder antwoord kunnen geven zullen u vast te woord willen staan. Alleen u bericht is kort, slecht onderbouwd en daarnaast is er alleen maar frustratie te lezen. Wilt u echt een goed antwoord, is de vraag om even goed helder te omschrijven wat situatie is.


Maakt niet uit niemand heeft hier bereik of het nou samsung iphone sony of tmobile kpn of vodafone is het is allemaal (...) eerst dacht ik nog dat het door al die vliegtuigen kwam maar die vliegen nu ook niet eens meer het betreft postcode 1566RL

 

*admin: aangepast i.v.m. taalgebruik


Hallo @Skolez Van harte welkom op het KPN Forum. Om even in te gaan op je eerste opmerking. Ons mobiel netwerk is niet slecht: we bieden bijna overal in Nederland goed bereik. De dekkingskaart is vanzelfsprekend niet fake. Er kunnen natuurlijk wel verschillen zijn met de echte situatie ter plekke. Er kan iets veranderd zijn in de omgeving of er is een storing of wat dan ook. Dat kunnen we nakijken. Dat doe ik graag.

Wel twee dingen vooraf: als eerste het verzoek om op je taalgebruik te letten. Ik kan me boosheid over slecht bereik goed voorstellen, maar dat hoeft niet verduidelijkt te worden met al te beeldende krachttermen. Wat wel helpt is de nodige extra informatie over wát je precies ervaart. Heb je helemaal geen bereik of nog wel wat? Gaat het om bellen, internet of om allebei? Is het recentelijk minder geworden, zo ja, wanneer? Ervaar je verschil tussen binnen en buiten? Wat voor een toestel heb je? Kun je je toestel eens vastzetten op de respectievelijke 2G, 3G en 4G-netwerken en kijken wat er dan gebeurt? 

Als je me antwoord op deze vragen kunt geven kijk ik graag mee. Je gegevens heb ik ook nodig. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Betaal ik alleen maar zulke hoge kosten voor jullie. ik zou zeggen kom eens naar hier om dat internet te testen dan, iedereen heeft er last van en ik betaal geld omdt ik gwn internet wil en niet om jullie te betalen. bij hoeveel reacties halen jullie je norm? 


Hallo @Skolez Dat ik bij je langskom om het te testen gaat niet veel helpen. Als je echter de vragen die ik in mijn vorige bericht stelde kunt beantwoorden kan ik misschien wel iets voor je betekenen. Ik kan je in elk geval duidelijkheid geven over hoe het nu precies zit met het bereik in jouw omgeving. 


Wow, wat een frustratie.

Het vervelende is dat jou een paar vragen gesteld zijn en jij nog altijd geen antwoord op de vragen gegeven hebt. Wat wil je nu dat er gaat gebeuren?

Wil je dat er onderzocht gaat worden wat de mogelijke oorzaak is van het probleem dat jij ervaart?

Als dat zo is, dan raad ik je aan om antwoord te geven op de gestelde vragen.

Je geeft ook aan dat het probleem niet alleen bij KPN optreedt maar ook bij T-Mobile en Vodafone. Dat zou dus wel eens kunnen duiden op een probleem met een mast.

Er staan bij jou in de buurt een paar masten van KPN.

Bron

Als jij de fiets pakt en in de buurt van die masten bent, heb je dan wel goede ontvangst?


Het spreekt toch voor zich als 4g niet eens goed werkt hier en 5g is sterker maar reikt minder ver hoe wilt dat dan ooit mijn woning bereiken door wie gaat dat gebruikt worden dan ik heb er niks aan iig


Het spreekt toch voor zich als 4g niet eens goed werkt hier en 5g is sterker maar reikt minder ver hoe wilt dat dan ooit mijn woning bereiken door wie gaat dat gebruikt worden dan ik heb er niks aan iig

Ga je nog antwoord geven op de gestelde vragen?

Ik dacht dat jij problemen ondervond met 4G maar moet ik hier nu uit begrijpen dat het probleem eigenlijk over 5G gaat?

Als we he over 5G hebben, dan kunnen we de discussie direct stoppen want er is nog helemaal niet bekend waar de 5G zenders gaan komen. Misschien komt er wel één bij jou aan de overkant van de weg.

 


Ik hoop dat jullie die belofte wel waarmaken dan zet die mast maar in mn tuin 


@Macabeus Ik heb je opmerking verwijderd; deze was niet on topic en conform de huisregels. 

@Skolez Ik heb je aan het begin van dit topic gevraagd om op je toon te letten en om mij de nodige toelichting te geven. Ik merk dat dit voor allebei de zaken niet goed lukt en dat houdt het wat mij betreft op. Als je geen inhoudelijke toevoegingen hebt sluit ik dit topic. Niet ter zake doende opmerkingen zal ik verwijderen. 


U geeft geen antwoorden op de vragen die aan u gesteld worden. Wilt u die nog beantwoorden, of het is u te doen om een punt te maken? Zo ja, dan is dat gelukt en kunnen wij verder met het helpen van andere mensen.


En nu maar hopen dat @Skolez nog zal reageren.

Misschien dat dat nog eventjes duurt want het is best een stukje fietsen naar die masten. :wink:

Alle gekheid op een stokje, als hij consequent slechte ontvangst heeft op zijn thuisadres dan is dat natuurlijk iets waar naar gekeken moet worden. Ik hoop dan ook oprecht dat hij het beantwoorden van de gestelde vragen serieus neemt.


Ik heb geen 4g nodig maar ik betaal er wel voor en ik heb ook geen 5g nodig maar daar ga ik ook aan mee betalen en nog veel ook door al die hardware die nodig is dat is toch krom. En nu ik ben overgestapt en ik heb ff een weekje geen wifi en moet iedereen die op visite komt in me tuin of deuropening staan voor beetje redelijk bereik te ontvangen. 


En met bellen is hetzelfde als ik een gesprek wil voeren moet dat ook in me tuin en als ik echt goed bereik en privacy wilt moet ik eerst 2 kilometer rijden en vanuit me auto bellen dus is echt zoals in afrika dat ze naar de rand van hun dorp moeten en op een heuvel moeten staan is misschien iets overdreven maar het is wel ook een kern van waarheid al me buren luisteren mee en ik val afentoe alsnog weg of het geluid word minder


En nu ik ben overgestapt en ik heb ff een weekje geen wifi ...

Waarom heb je geen wifi?

Bij wie heb je jouw abonnement voor vast Internet ondergebracht?

Hoeveel Mbps haal je via die vaste aansluiting?

Is jouw toestel geschikt voor VoWiFi?

 

... en moet iedereen die op visite komt in me tuin of deuropening staan voor beetje redelijk bereik te ontvangen. 

Als ik het goed begrijp geldt dit dus niet alleen voor KPN, maar ook voor T-Mobile en Vodafone. Klopt dat?


Dan hoop ik dat jouw toestel VoWiFi ondersteunt, dan kan jij in ieder geval gewoon via wifi bellen als je thuis bent.


Om het topic overzichtelijk te houden heb ik enkele berichten verwijderd. Dit geldt ook voor de verder zeer correcte berichten van @JanD en @wjb die proberen te helpen. 

@Skolez Ik heb je nu twee keer gevraagd om zowel op je toon te letten en om duidelijk antwoord te geven op alle vragen die zijn gesteld. Als je een bericht schrijft waarin dit lukt kan ik meekijken en je misschien iets meer duidelijkheid geven. Als je dit niet lukt zal ik je reactie verwijderen en je de toegang tot het KPN Forum ontzeggen. 


Reageer