Skip to main content

Naast dat ik naar een bepaald nummer geen sms kan versturen, gaat mijn mobiel wanneer ik wordt gebeld direct naar voicemail. Vandaag werd ik gebeld door A geen probleem, maar bij B ging deze direct over naar voicemail?  Aan de instellingen van mijn telefoon ligt het niet dit is al vele malen gecheckt. De problemen zijn begonnen toen KPN de telfortklanten ging overzetten. Is een nieuwe simkaart misschien een optie?

Goedemiddag @Klik en bedankt voor je berichtje :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt weten te vinden en goed dat je dit probleem kenbaar maakt. Dat zou inderdaad heel goed te maken kunnen hebben met je simkaart dus laten we die meteen maar eens omruilen. Zou je dan in je profielforum bij persoonlijke opmerkingen nog je 06 nummer willen plaatsen? Alvast bedankt!


06 nummer is geplaatst


Top, ik heb meteen een nieuwe simkaart voor je aangevraagd en deze zal binnen enkele werkdagen met de post worden bezorgd! Laat je mij nog even weten of het probleem hiermee is verholpen?


Goedemorgen @Klik , heb je de nieuwe simkaart inmiddels mogen ontvangen?


Heb de simkaart ontvangen en geactiveerd. Weet nog niet of het euvel van het gebeld worden is opgelost. Het sms'en naar een bepaald prepaid nummer lukt nog steeds niet en dit is al maanden.


Wat betreft dat sms'en naar een bepaald prepaid nummer; wat is de melding die krijgt wanneer je dit nummer een berichtje probeert te sturen?


Geen melding. staat als verzonden, alleen ontvanger krijgt niks. Zelf ontvang ik de sms wel van dat nummer


En dit heeft eerder wel gewoon gewerkt? Zou je je forumprofiel voor me in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan? Dan kan ik ook vanaf deze kant eens mee gaan kijken, dit probleem moet namelijk te fixen zijn!


heb het een en ander aangepast. probleem bestaat al sinds 5 maanden, zie ik net


Yes, bedankt voor het verder aanvullen van je forumprofiel! Ik ben meteen eens gaan kijken en aan deze kant lijken ook alle instellingen goed te staan. Heb jij misschien de mogelijkheid om je simkaart eens in een ander toestel te testen om te kijken of je dan tegen hetzelfde probleem aanloopt? Door deze stap uit te voeren kunnen we wat zaken uitsluiten!


Dat zou kunnen maar hier heb ik geen zin in. Het gaat om een nummer, jammer dan!


Dat zou kunnen maar hier heb ik geen zin in. Het gaat om een nummer, jammer dan!

Als ik dit probleem met 1 druk op de knop op kon lossen, dan deed ik dat meteen, begrijp me vooral niet verkeerd 🙂 Dit soort problemen kunnen 3 oorzaken hebben; de simkaart, het toestel of ergens staan bepaalde instellingen niet goed. De simkaart hebben we vervangen en die kunnen we uitsluiten als boosdoener. Omdat alle instellingen aan deze kant ook goed staan, blijft het toestel nog over als mogelijke boosdoener. Om te kijken of dit ook echt het geval is, zou je je simkaart in een ander toestel kunnen testen. Ik vind het natuurlijk jammer dat je daar geen zin in hebt maar respecteer uiteraard je keuze!


Jaren dit toestel naar dat nummer kunnen sms'en, dus ik denk niet dat het aan de instelling ligt. Vandaar mijn reactie "geen zin in" 

Zal het eens proberen via een andere provider, of daar het euvel ook is.


Het kan ook een probleem aan de kant van de ontvanger zijn, sluit die optie ook zeker niet uit.