Skip to main content

De klantenservice van KPN met de bijbehorende diensten zijn niet goed en dan zeg ik het op een hele nette manier. Anderhalf jaar geleden met mijn stomme kop alles naar KPN verhuisd. Tv, internet en het telefoonabonnement van mij en mijn vrouw. 

 

Ik heb al bijna twee jaar lang een telefoon gehad die niet goed functioneert. Verschillende klachten gemeld bij KPN in totaal 14 of 15 keer. Elke keer van het kastje naar de muur gestuurd. Meneer het komt door je e-sim, je moet bij Apple wezen, de IPHONE 12 mini is gewoon slecht etc. Mijn toestel werd warm en drie weken geleden is het zo heet geworden dag mijn vinger is verbrand. Foto’s van gemaakt en support gevraagd maar helaas zonder resultaat.

 

Lang verhaal kort Apple verwijst mij door naar KPN omdat het de tweede jaar is van de garantie. KPN heeft mijn toestel ingenomen voor reparatie en na twee dagen kreeg ik het weer terug met dezelfde problemen. Dezelfde dag naar de KPN winkel gegaan om verhaal te halen. Die hebben de telefoon weer opgestuurd. Nu weer week verder heb ik gisteren gebeld na de status en werd gewoon afgeblaft. Ik kon geen leidinggevende spreken en als ik een klacht heb moest ik bellen naar 0800-0402. Dus dat heb ik ook gedaan. Mijn verhaal weer verteld waarom de man mij vertelde als ik jou was zou ik gewoon een klacht doen bij www.Klachtencompas.nl  en ik dacht bij mezelf teveel moeite ik kijk het nog aan misschien komt het allemaal toch goed. Ik ben zojuist naar de winkel gegaan om te vragen naar de status en hoe ik mij anderen contacten kon opzeggen met nummerbehoud en tot mijn verbazing ik een call gelogd staan van mij met daarin de tekst “klant zeurt veel en is traag van begrip, houd hier rekening mee” ik knipper nog een keer met me ogen en het staat er echt. Ik heb gelijk een foto gemaakt en de beste man gevraagd van WTF is dit ?!! Ik ben maar de winkel uit gegaan om dingen niet verder te escaleren. De man zei wel sorry maar kon mij verder niet helpen. Niet met de status van mijn toestel en ook was het niet mogelijk om de contacten over te zetten want dan zou mijn nummer mee gaan. ( ik wil natuurlijk mijn nummer houden maar dat kan niet terwijl ik op advies van kpn mijn pre paid nummer van t mobile over heb gezet naar KPN omdat de e-Sim niet naar behoren werkte.) Maar het terug draaien was niet mogelijk.

 

Inmiddels heb ik gelukkig met tv en internet aansluiting overgezet naar Ziggo/Vodafone. ( kreeg wel achteraf bericht dat bij de telefoon abonnement van mij en mijn vrouw verhoogd zal worden met 7,50 euro, heel flauw maar dat zal wel ergens in denkelijk lettertjes gecommuniceerd zijn) Ik kan nog zeker 10 argumenten geven waarom de klantenservice van KPN behoorlijk slecht is maar dan ben ik weer 3 pagina’s verder. 

 

Ik wil dit bericht delen zodat mensen die denken dat ze over moeten stappen naar KPN nog eens heel goed gaan nadenken want dit is mijn slechtste ervaring ooit met een organisatie. Zo ga je niet met je klanten op. En dan nog de melding dat ik traag van begip ben. Ik neem ze dit heel erg kwalijk.

 

Admin: Foto van intern systeem verborgen. (is wel ter referentie bij ons opgeslagen)

Er is een onafhankelijke geschillencommissie als je er samen niet uitkomt.  Misschien zou dat de volgende stap moeten zijn.


Beste @Sur2022, welkom! Je stelt je vraag nu op een forum waar je vooral contact met andere klanten hebt. Wij, moderators van KPN, springen bij indien nodig. Dit duurt doorgaans een aantal werkdagen. In de tussentijd wil ik je vragen te stoppen met posten van foto's van interne systemen. 


Ik zal niet stoppen totdat het is opgelost. Dit is misschien niet de plek om het opgelost te krijgen maar iedereen mag weten hoe jullie met klanten omgaan.


Ik heb je verhaal inmiddels kunnen lezen en dit gaat inderdaad niet op een fijne manier. Ik begrijp dat er nu drie zaken spelen:

  1. Er is een toestel dat al geruime tijd niet goed werkt
  2. Je wilt met alle nummers overstappen naar een andere provider, maar dit lukt niet?
  3. Een collega geeft aan dat je ‘zeurt en traag van begrip’ bent en hier wil je een klacht over indienen. 

Begrijp ik dat goed? Zou je jouw forumprofiel aan willen vullen met je adres en klantnummer? Ik kijk graag met je mee. 


Ik heb de gegevens aangevuld. Punt 1 is opgelost ik heb een nieuw toestel ontvangen die het geweldig doet. Eindelijk na 21 maanden. 

Punt 2: Kan nog steeds niet met mijn nummer overstappen terwijl dit wel beloofd is. Ik heb zelfs mijn t-mobile nummer op jullie verzoek over laten zetten (omdat de e Sim niet goed zou werken en het probleem zou daardoor komen) maar nu kan ik het niet meer terug draaien ook niet met een contactovername.

Punt 3 : nog niet opgelost en vind echt niet kunnen dat jullie zo over klanten schrijven. Daarnaast zou ik een vergoeding krijgen voor het onnodig verwijzen naar de Apple store inclusief reiskosten. In plaats daarvan zie ik dat mijn abonnement deze maand is verhoogd van 63,00 euro naar 76,39 dat is 13,39 euro meer? Waarom? Ik had wel een flauw bericht gehad dat omdat ik tv en internet heb opgezegd het abonnement met 7,50 euro verhoogd gaat worden, dit zal ongetwijfeld wel in de kleine lettertjes staan maar waar komt die 5,89 euro vandaan? Daarnaast zou ik een maand gratis krijgen doordat ik gewoon nauwelijks goed gebruik heb kunnen maken van mijn dure abbonoment. De medewerker in de winkel begreep mij volkomen maar dat is alles wat hij in zijn macht had om te doen. Het is echt triest na elk contact wordt het gewoon erger. Inmiddels heb ik ook een klacht neergezet via klachtkompas. KPN staat midden is de samenleving en wilt graag Nederland verbinden. Er gaat namelijk niets boven sociaal contact van mens tot mens. Mijn beleving is hier echt wat anders bij. Het is om te janken.

 

 


Helemaal duidelijk! Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat er inmiddels een officiële klacht loopt. Daarom zal ik punt twee niet zelf oppakken: er gaan anders zaken door elkaar lopen. Ik verwacht dat er in de loop van deze week contact met je wordt opgenomen hierover. 

Voor wat betreft punt 3: ik zie een melding staan dat je een vergoeding krijgt. Alleen zie ik niet dat de vergoeding is doorgevoerd. Dit heb ik als notitie bij de lopende klacht bijgevoegd. Mijn collega zal daar dus ook naar kijken. De hoogte van het abonnement zit hem inderdaad in die 7.50 korting. Vanaf 22 september heb je daar geen recht meer op. Echter heb je, op de vorige factuur, tot 7 oktober die korting gekregen. Er wordt op deze laatste factuur 4 euro extra in rekening gebracht daarvoor. De resterende kosten komen door het bellen naar een servicenummer. Je kunt op de specificatie van jouw factuur zien, welk nummer dat geweest is. 

 

Ik ga er vanuit dat mijn collega van de klachtenafdeling contact met je opneemt en dat jullie er samen uitkomen. Mocht je toch nog vragen hebben, laat het dan gerust weten.