Skip to main content

Mijn vriend uit SardiniĆ« is in september in Nederland komen wonen, nu wordt het tijd dat hij een nieuwe telefoon aanschaft. Hij heeft nu nog een prepaid simkaart van vodafone italie. Graag wil ik hem een abonnement starten met de samsung a51. Toch vind hij het handig dat hij het Italiaanse nummer ook kan behouden. Dit kan met een dual sim?Ā ook al zet hij geen geld meer op dat prepaid kaartje? Ik zie wel vaker op whatsapp dat er een melding komt ā€˜naamā€™ heeft een nieuw nummer. Komt dit omdat playstore gekoppeld is aan je whatsapp? Want dan hebben zijn contacten meteen zijn nieuwe nummer en is het italiaanse nr niet meer nodig? Maar telefoonnummers zitten toch op de oude sim?Ā 

Zelf wil ik over een paar dagen (vanaf de 18e) ook mijn abonnement verlengen met de a51. Ik zie dat het online kan met click en collect maar dan kan ik de optie onbeperkt bellen niet uitzetten. Als ik op de gewone site kijk met telefoon en abonnementen kan dat wel.Ā 

Hoi @AnnetStefanoĀ Welkom op ons forum!

Om met de deur in huis te vallen, een prepaid simkaart van een andere (buitenlandse) provider kunnen wij helaas niets mee, ook niet met dat nummer. Je zou wel zijn simkaart in een dual-sim toestel kunnen doen. Je vriend kan dan de simkaart van ons in dat toestel doen en zijn prepaid simkaart! Ik kan me voorstellen dat hij zijn Italiaanse nummer wil houden, echter ligt dat volledig buiten onze macht. Het is met prepaid simkaarten van ons zo dat deze minimaal 1 keer per half jaar moeten worden gebruikt om een betaald sms'je of telefoontje te plegen, anders komt de prepaid EN telefoonnummer helemaal te vervallen. Hoe dat geregeld is bij Vodafone Italiaā€¦.. geen idee. Dat kan je vriend (of jij als jij inmiddels het Italiaans machtig genoeg bentĀ Ā :flag_it:Ā :smiley: ) het beste even navragen bij Vodafone Italia.

De melding die jij wel eens ziet op Whatsapp komt mij zelf niet bekend voor om eerlijk te zijn, ik vermoed zelf dat dat komt omdat diegene een nieuw mobiel nummer heeft aangevraagd (en gekregen)

Leuk trouwens dat jij je mobiel wilt verlengen bij ons! Mocht je daar online niet uitkomen schroom dan niet om telefonisch contact met ons op te nemen via 0800-0402 of via onze chatfunctie

Contact

(onderaan deze link staat de chatfunctie)

Heb je nog verdere hulp nodig laat je het dan wel weten?