Skip to main content

Voorheen was ik telfort klant. Sinds kort overgenomen dus door kpn. Voorwaardes zouden allemaal hetzelfde blijven. Ik verbruik maandelijks niet al mijn MBs en beltegoed. Maar deze werden bij telfort altijd meegenomen naar de volgende periode. Nu bij kpn moet ik ineens eerst mijn nieuwe bundel tegoed opmaken voordat ik het oude kan aanspreken. En het oude tegoed verloopt ook nog eens na 30 dagen. Volgens mij heb ik gewoon voor al die MBs betaald en zou je logischerwijze eerst t oude tegoed moeten aanspreken. Hebben meer mensen deze ervaring?

Buiten dat geeft kpn nu een "cadeautje" van 5000 MB maar er is een nieuwe periode ingegaan en toch staat er alleen een tegoed van die 5000 en is mijn gewone abo van 2000 niet eens bijgeschreven. Vreemd cadeau op deze manier. Zijn er meer mensen die dit zo ervaren hebben?

Bij mij precies hetzelfde. Ben benieuwd wat hun andwoord is.ik lees mee.


Hi @Wen71 ,
Welkom op het forum. Zou je je profiel aan kunnen vullen? Dan kijk ik met je mee:muscle_tone3: . 
Verder staan de voorwaarden van Telfort die overgegaan zijn naar KPN hier vermeld. Dit gaat over de abonnementen van die van TFT over gegaan zijn naar KPN. De prepaid TFT klanten vallen nu onder de voorwaarden van KPN. Prepaid van TFT zou dus in principe niet meer bestaan… :nerd:  ( ben ook maar een mens natuurlijk, kan zijn dat er uitzonderingen zijn waar ik niet van af weet!  als je je profiel aanvult kijk ik met je mee naar jouw situatie :wink: ). 


Hoi Denise,

Voorgaande maanden was dit nooit een issue. Een groot deel van dit jaar heb ik al de kpn app. Dat mn bundeltegoed verloopt is nog niet eerder voorgevallen. Ook niet dat een deel van het tegoed later pas aanspreekbaar is nadat nieuw tegoed op is.


Hi @Wen71 ,
Heb je dit artikel al gelezen? Daar gaat het over de 5GB die je hebt ontvangen. Deze maak je eerst op ; 

Vikash schreef :

FAQ

Welke databundel verbruik ik eerst?

Verberg inhoud

De gratis Kadobundel van 5GB wordt als eerste opgemaakt. Pas daarna worden er weer MB's afgeschreven uit jouw eigen bundel.  

Dit is die van jou op dit moment.

Daarom gebruik je de andere data bundels op dit moment niet. Verder gebruik je wel de belbundel van oktober. 

Deze maand werkt het misschien net even anders maar hoe ik het zie gaat het gelukkig wel goed:blush: . 


Ik heb dat gelezen. Het gaat ook over het overige tegoed wat eerder verloopt dan normaal.

Had ik dat cadeau beter niet kunnen krijgen als mijn 18000 mb daarmee binnen 30 dagen gaat vervallen. 

Daarnaast is in de nieuwe periode ook geen 2000 mb bijgeschreven die sowieso in mn bundel zitten. EN VOOR DIE MBs BETAAL IK!!

Ik kan echt heel boos worden om telkens ongevraagd die "goed bedoelde" dingen


En hoezo gaat t goed zoals je ziet? Ben als een gek de mbs erdoor aan t jagenja. Slaat werkelijk nergens op. Hotspot en internet staat 24/7 aan terwijl ik thuis werk.  Te belachelijk voor woorden


Waarom heb je je hotspot aan staan? (want die slurpt inderdaad data als je daar op werkt) hoeveel dat precies is kan ik natuurlijk niet zien. Dat kun je gelukkig wel terug vinden via de instellingen op je telefoon (bij mij staat het onder: instellingen> verbindingen en delen> datagebruik). Goed dat je het stukje waar ik het over had zelf al had gevonden:slight_smile: . 

Wen71 schreef:

Had ik dat cadeau beter niet kunnen krijgen als mijn 18000 mb daarmee binnen 30 dagen gaat vervallen. 

Kun je me ook vertellen waar je precies ziet staan dat je tegoed maar 30 dagen geldig is? Want de 5GB is inderdaad 30 dagen geldig. Voor de rest veranderd er voor zo ver ik weet niks aan de geldigheid van je normale tegoed. Deze zou gewoon 3 maanden geldig moeten zijn zolang je onder TFT voorwaarden/contract valt. 

 


 


Daar waar het overig bundeltegoed staat in de app.

 


Oke, in dat geval denk ik dat het een foutje is in de app. Als ik je opzoek in ons mobiele systeem dan staat de geldigheid van je ‘gespaarde’ data wel gewoon goed. Denk dat de datum bij de 5GB vandaan komt. Dit is natuurlijk eenmalige extra data waar de app niet voor gebouwd is. Kan zijn dat de datum in de app automatisch de eerst volgende datum pakt. Volgens het systeem waar ik in kijk klopt dat niet gelukkig :blush: .

Je data blijft dus gewoon de reguliere 3 maanden geldig.


Nou daar moet ik dan naar van uit gaan. Niet handig.

Blijft nog steeds de vraag open staan over de 2000mb uit mn nieuwe bundel (die ook nog verdubbeld moet worden).

Waarom zijn deze niet bijgeschreven?


Er van uit gaande dat je hier dan op doelt ?

En verder, nee inderdaad niet zo handig:speak_no_evil::zipper_mouth:


Ja daar doel ik op. Die zie ik in de app niet bijgeschreven.


Ah, nou ik denk dan dat dit ook voort komt uit die 5GB foutje in de app:nerd: .


En dat is jouw antwoord? 

Misschien een oplossing? Of überhaupt een antwoord 

Enorm slecht dit alles


@Wen71 dankjewel voor je opbouwende feedback:nerd: . Volgens mij heb ik je vragen beantwoord.

Hier onder zal ik nog een keer de antwoorden op je vragen opsommen. Over waarom je je oude tegoed niet aanspreekt: 

Vikash schreef :

FAQ

Welke databundel verbruik ik eerst?

Verberg inhoud

De gratis Kadobundel van 5GB wordt als eerste opgemaakt. Pas daarna worden er weer MB's afgeschreven uit jouw eigen bundel.  

Dit is die van jou op dit moment.

Daarom gebruik je de andere data bundels op dit moment niet. Verder gebruik je wel de belbundel van oktober. 

Deze maand werkt het misschien net even anders maar hoe ik het zie gaat het gelukkig wel goed:blush: . 

Hier heb ik het over waarom jij de geldigheid in de app ziet staan:

Oke, in dat geval denk ik dat het een foutje is in de app. Als ik je opzoek in ons mobiele systeem dan staat de geldigheid van je ‘gespaarde’ data wel gewoon goed. Denk dat de datum bij de 5GB vandaan komt. Dit is natuurlijk eenmalige extra data waar de app niet voor gebouwd is. Kan zijn dat de datum in de app automatisch de eerst volgende datum pakt. Volgens het systeem waar ik in kijk klopt dat niet gelukkig :blush: .

Je data blijft dus gewoon de reguliere 3 maanden geldig.

 

Dat je data gewoon geldig blijft zoals je gewend bent. Dat verder de app dus niet alles weergeeft zoals je data wel daadwerkelijk in ons systeem staat. Zoals ik je hier aangeeft dat de bundel bij ons wel degelijk terug te vinden is:

je data van deze maand.

 

Naar mijn idee zijn dit duidelijke antwoorden. Ik snap dat je het antwoord niet leuk vindt omdat de app nu niet goed weergeeft wat je nog kunt gebruiken. Persoonlijk vind ik het geven van een minder leuk antwoord ook niet aangenaam. Gelukkig weet je wel waar je aan toe bent nu. Als je hier verder nog uitleg over wilt zal ik het nog een keer uitschrijven :slight_smile: . Laat je het dan weten?


 


En wanneer wordt t nieuwe tegoed bijgeschreven? De periode is al weer half om nl


Aangezien jou tegoed op de 11de van de maand komt>

Zul je 11 januari weer nieuw tegoed hebben. December tegoed heb je namelijk al.