Skip to main content

Laatst was ik in Panama en daar heb ik een bundel “Voordeel landen buiten EU 100” voor 10 euro aangezet.

Deze bundel is niet opgemaakt en er is dus een deel niet gebruikt. Ik kom voorlopig niet meer in  Panama, dus die bundel verloopt na een maand.

Nu was ik binnen de periode dat de Panama bundel geldig was, in Turkije en daar kan ik alleen maar een “Super voordeellanden buiten EU” bundel met 2000 MB aanzetten tegen 30 euro.

1- Ik zou liever het restant van de Panama bundel op willen maken. Waarom kan dat niet? Uiteindelijk is de Panama bundel per MB vele malen duurder dan de 2000 MB bundel.

2- Om nu een 30 euro bundel te nemen voor 2 dagen Turkije is niet erg efficient, kan dat niet een beetje minder? (Dit werd via een SMS van KPN (welkom in Turkije) aangeboden)

Verwijderd.

Reactie was onjuist. 


Hallo @Sansumg, welkom. Turkije valt onder Super Voordeelland buiten de EU, waar Panama valt onder Voordeelland buiten de EU. Dat betekent helaas dat de bundel die je in het ene land koopt, niet te gebruiken is in het andere land. Dit heeft te maken met de afspraken die we met een land maken. Ik snap je gedachte gang wel, hoor. Je hebt een duurdere bundel gekocht voor Panama, waarom kan je die niet ook in Turkije gebruiken, waar verbruik voordeliger is? En dit maakt mij meteen ook nieuwsgierig, dus ik ga dit navragen!

Wat betreft jouw tweede vraag: ja, er zijn kleinere bundels voor Turkije.

  1. 100 MB/min/sms voor € 9,99: Sms SUPER VOORDEEL 100 AAN naar 1266.
  2. 2000 MB/min/sms voor € 29,99: Sms SUPER VOORDEEL 2000 AAN naar 1266.
  3. 2000 MB (data only) voor € 19,99: Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266.

Ok @Denise_ en @Sansumg 

Excuses, Dan had ik het verkeerd begrepen. 


Even een update: de vraag staat nog steeds uit. Door het weekend heb ik nog geen reactie van mijn collega's mogen ontvangen, ik hoop deze uiterlijk vrijdag te hebben. Zodra ik meer weet, kom ik hier terug.


Ik heb reactie ontvangen. Als ik mijn collega goed begrijp, zou de bundel van 9,99 inderdaad in zowel Panama als in Turkije te gebruiken moeten zijn. Wel is het zo dat je per sms één bundel aangeboden krijgt. Dat betekent niet dat je deze bundel ook moet aanschaffen. Zoals ik in mijn eerdere bericht aangaf, zijn er drie bundels die je kan aanschaffen. Twee daarvan (de 100 MB/min/sms en de 2000 MB bundels) zijn in Panama én Turkije te gebruiken.


Goede dag Denise,

Volgens jouw bericht zou ik dus met mijn Panama bundel in Turkije het internet kunnen gebruiken.

Ik heb dit geprobeerd, data stond aan, maar er was geen verbinding.

Moet ik extra handelingen doen om alsnog verbinding te kunnen krijgen?


Dat klopt inderdaad. Had je dataroaming ook aanstaan?


Ja, dataroaming zoals dat overal werkt stond gewoon aan, maar internetten, dat ging niet.


Vreemd. Dan was er mogelijk iets anders aan de hand. Je zou namelijk wel gewoon moeten kunnen internetten. Ook als je geen bundel hebt. Dan betaal je buiten de bundel kosten. Dit is ook niet gebeurd, begrijp ik. Ik zou toch graag even achter de schermen willen kijken. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?


OK, gedaan


Ik zie dat je op 2 december aangekomen bent in Panama. Op 3 december heb je de Voordeelland 100 bundel gekocht. Deze was geldig tot 3 januari of totdat het tegoed verbruikt was.

Op 12 januari kwam je aan in Turkije. De Voordeelland bundel was toen niet meer geldig. Het klopt dus dat je deze niet meer kon gebruiken.

Hoe lang was je in Turkije? Ik zie namelijk op alle dagen van 12 tot en met 20 januari dataverbruik. Vanuit de bundel, dat wel.


Dank je Denise voor de uitleg. Het was dus langer dan 1 maand geleden en dus vervalt het eventuele tegoed. Op 01/13 ging ik alweer terug naar huis. 01/19-20 naar Liverpool geweest en 01/24-25 Edinburgh. Het zijn meestal korte reisjes die ik maak .

In die tussenliggende periodes alleen maar in NL gebleven, dus uit welke bundel heb ik dan data verbruikt?


Dank je Denise voor de uitleg. Het was dus langer dan 1 maand geleden en dus vervalt het eventuele tegoed.

Klopt helemaal.

Op 01/13 ging ik alweer terug naar huis. 01/19-20 naar Liverpool geweest en 01/24-25 Edinburgh. Het zijn meestal korte reisjes die ik maak .

In die tussenliggende periodes alleen maar in NL gebleven, dus uit welke bundel heb ik dan data verbruikt?

Dat verklaart waarom ik in die periode dataverbruik uit de reguliere bundel zie.


De bovenstaande vraag kwam voort uit het feit dat ik op 12/13 vertrokken ben uit Panama en dus verder uit die bundel niets meer verbruikt heb. Toch kreeg ik op 12/31 een bericht dat ik 50% van mijn voordeel buiten EU bundel verbruikt heb. Hoe kan dat? Ik ben 12/27-28 in Italie geweest en dat valt binnen de gewone bundel en verder ook niet buiten Eu geweest. Kan je onderzoeken?

Ik ga binnenkort naar Turkije en daarna door naar Oman. Zijn dat verschillende bundels?


De bovenstaande vraag kwam voort uit het feit dat ik op 12/13 vertrokken ben uit Panama en dus verder uit die bundel niets meer verbruikt heb. Toch kreeg ik op 12/31 een bericht dat ik 50% van mijn voordeel buiten EU bundel verbruikt heb. Hoe kan dat? Ik ben 12/27-28 in Italie geweest en dat valt binnen de gewone bundel en verder ook niet buiten Eu geweest. Kan je onderzoeken?

Dit heb ik uitgezocht. Ik denk dat dit komt door het telefoongesprek dat op 25 december heeft plaatsgevonden. Providers buiten de EU hebben tot 4 dagen te tijd om het daadwerkelijke verbruik door te geven. Daarbij komt dat dit tijdens de kerstdagen was, waardoor het waarschijnlijk langer duurde.

 

Ik ga binnenkort naar Turkije en daarna door naar Oman. Zijn dat verschillende bundels?

Op Internetten, sms'en en bellen in het buitenland vind je onderaan een overzicht van de beschikbare bundels. Als je hier op een bundel klikt, krijg je te zien in welke landen de bundel te kopen/gebruiken is. Je kunt ook per land zoeken.

In Turkije gelden de tarieven voor een Supervoordeelland buiten de EU. In Oman gelden de tarieven voor Overige landen buiten de EU.

In beide landen kan je een Extra Bundel aanschaffen. Let er wel op dat de bundels en de prijzen verschillen. Je kunt een bundel uit Turkije dus niet gebruiken in Oman.

Ik zet hieronder neer welke bundels je kunt aanschaffen.

  Bundel Prijs Sms code
Turkije

100 MB/min/sms

9,99 Sms SUPER VOORDEEL 100 AAN naar 1266
 

2000 MB/min/sms

29,99 Sms SUPER VOORDEEL 2000 AAN naar 1266
  2000 MB 19,99 Sms VOORDEEL DATA 2000 AAN naar 1266
Oman

25 MB/min/sms

14,99 Sms OVERIG 25 AAN naar 1266
 

100 MB/min/sms

54,99 Sms OVERIG 100 AAN naar 1266

 

Natuurlijk kun je een Extra Bundel ook via MijnKPN activeren.

 

Extra Bundel aanzetten via MijnKPN app

  1. Kies in het MijnKPN app menu Producten > Mobiel > Uw extra Opties > Extra opties wijzigen of toevoegen.
  2. Selecteer een extra MB's/min/sms bundel en bestel.
  3. Onder Producten > Mobiel > Uw extra opties staat de bundel die is besteld aan.
  4. Je ontvangt een sms wanneer de extra bundel geactiveerd is.