Skip to main content

Elk jaar betalen we meer, maar de FUP's blijven gelijk.. ..dit is niet eerlijk, laat ze bijvoorbeeld met de inflatiecorrectie meegroeien!

 

Maximaal 25GB in de EU bijvoorbeeld, dat is té weinig en terug op 64kbps, daar kun je anno 2022 toch geen beveiligingscamerabeelden mee bekijken?

De Bakker maakt het brood ook niet groter voor de 3 euro die ze er voor vragen.... Alles wordt nu eenmaal duurder gemáákt


Elk jaar betalen we meer, maar de FUP's blijven gelijk.. ..dit is niet eerlijk, laat ze bijvoorbeeld met de inflatiecorrectie meegroeien!

Zegt u dat ook zo tegen de energiemaatschappij die de prijs voor stroom en gas meer dan verdubbeld? En helpt dat? Zo ja, geef dan ff een seintje, dan ga ik ook meteen bellen 🙃


@achterstraat Voelt oneerlijk, maar dat is wat inflatie is. Alles wordt duurder. Als de bundels ook zouden verhogen, zou het geen inflatiecorrectie meer zijn. Maar simpelweg een verandering van de bundels en de bijbehorende prijzen.


Volgens mij had ik het over de FUP's en niet over de bundel groottes?

 

In 2018 is het huidige FUP vastgesteld, dat mág 4 jaar later echt wel bijgesteld worden, elke foto wordt grooter door betere resoluties, elk bestand wordt grooter door smilies etc

 

Dus @Denise_ , je schets een verkeerde vergelijking.


Je wilt de FUP verhogen. Maar daarmee zouden de bundels ook moeten veranderen. Want Fair Use Policy staat gelijk aan het aantal beschikbare MB's. Dus nogmaals: gaat niet gebeuren. Het is een inflatiecorrectie, geen verandering van het abonnement.


Wat een onzin weer.. ..FUP geldt alleen voor unlimited bundels genaamd “roam like home” of-te-wel het gemiddelde verbruik van klanten met hetzelfde abonnementen, dus er kán niets aan de bundel gewijzigd worden máár wel aan het limiet van 25GB in de EU. Klanten met een kleinere bundel, is er namelijk geen FUP maar geldt de grootte van hún maandelijkse bundel.

 

En waarom zeg jij als moderator “gaat niet gebeuren”, ik mág toch hopen dat moderators daar niet over mógen én kúnnen beslissen?


Hallo @achterstraat FUP geldt ook voor internet thuis.

 


Goedemiddag @JanD, dank voor je aanvulling maar óók dat is niet van toepassing.. ..dit topic staat in de categorie Mobiel én ik heb volgens mij wel duidelijk vermeld dat het om “Unlimited data”, “Roam like Home” ging?


Hallo @achterstraat ,

Ik snap dat je er niet blij van wordt, ik ben ook niet degene die je blij gaat maken. 

Maar je hebt in ieder geval de mogelijkheid om een extra bundel aan te schaffen : 

Niet gratis nee, maar je kunt er wel wat mee. En sneller dan 64 kbps.


Dank voor je aanvulling @Noordzee, die optie was al bekend.. ..echter is deze optie niet beschikbaar bij sim-only data simkaarten én dan nog, is 1GB ruim onvoldoende! Minimaal extra bundels als 5 of 10GB anders ben je op je vakantieadres met 64kbps langer bezig met je bundel ophogen dan zwemmen?

 

Zoals eerder gezegd, FUP moet gewoon met de tijd meegaan want alles wordt groter in kbps/mbps!


@achterstraat volgens mij snapt geen mens in dit topic wat u nou eigenlijk bedoeld. Leg eens uit wat u wilt zonder het woord "FUP" te gebruiken. Kunt u dat?


Nee @Nick83, dat was 15 minuten onmogelijk doordat m'n telefoon niet in de buurt was en die vervl**kte 2FA van KPN ID via SMS werkt.

 

Volgens mij heb je dan niet alles gelezen, iedereen met boerenverstand snapt waar het over gaat: “Maximaal 25GB in de EU” bij een Unlimited databundel.

 

Dát is anno 2022 niet FUP of “Roam like Home“ waardig óf we hebben gewoon teveel (vakantie/vrije) dagen maar als je in het grensgebied woont ben je maandelijks voor de 7e van de maand al over je 25GB heen.

 


Volgens mij heb je dan niet alles gelezen,

Dat heb ik wel. Juist daardoor kreeg ik het idee dat niemand begreep waar u het over had. 

 “Maximaal 25GB in de EU” bij een Unlimited databundel.

Mooi 👍 dan is dat duidelijk. Misschien handig om de volgende keer meteen te schrijven wat u bedoelt 😉


 

 

Maximaal 25GB in de EU bijvoorbeeld, dat is té weinig en terug op 64kbps,

Je gaf het als een voorbeeld, nu is het je enige probleem waar je het over hebt, niet gek dat niemand het begreep, zo duidelijk is het dan ook niet.

 


Nee hoor, niet m'n enige.. ..het topic was meer een wakeup call voor KPN máár wat dacht je van de andere limieten voor mobiele bundels? De dagbundel van 8GB bijvoorbeeld, KPN heeft als grootste, het kleinste limiet!


Fair Use Policy is hoeveel MB's je binnen de EU te besteden hebt met een Unlimited abonnement. Je kunt het dus zien als bundels. Je wilt dat de beschikbare MB's verhoogd worden, omdat je er nu ook meer voor betaalt. Maar dat gaat niet gebeuren.

Ik maak het beleid niet als Forum moderator, nee. Maar ik ben wel bekend met het beleid van KPN. Met een inflatiecorrectie worden de bundels gewoon niet verhoogd. Zo werkt het niet. De bundels kunnen natuurlijk wel op een ander moment verhoogd worden. Of dat gaat gebeuren, weet ik niet.

 

De dagbundel van Unlimited is 8 GB. Maar je kunt deze ongelimiteerd gratis verhogen met bundels van 2 GB. Je kunt een extra bundel bestellen via je MijnKPN account of door NL2000 AAN te sms’en naar naar 1266. NL1000 AAN blijft ook beschikbaar, maar je zal 2 GB ontvangen.


Wát wil je met je reactie nou eigenlijk zeggen @Denise_? Het beleid van KPN is iedereen wel bekend, dat hoef je niet te verdedigen. Die gratis verhoging werkt niet voor data simonly simkaarten (überhaupt is verhogen (of resetten) niet mogelijk) én geldt sowieso niet voor de EU.

 

Zoals gezegd, KPN heeft de duurste mobiele abonnementen i.c.m. de laagste limieten (NL 8GB | EU 25GB) op “unlimited data”, dát mag anno 2022 wel eens geupgrade worden.


Wát wil je met je reactie nou eigenlijk zeggen @Denise_? Het beleid van KPN is iedereen wel bekend, dat hoef je niet te verdedigen. Die gratis verhoging werkt niet voor data simonly simkaarten (überhaupt is verhogen (of resetten) niet mogelijk) én geldt sowieso niet voor de EU.

 

Zoals gezegd, KPN heeft de duurste mobiele abonnementen i.c.m. de laagste limieten (NL 8GB | EU 25GB) op “unlimited data”, dát mag anno 2022 wel eens geupgrade worden.

Nou dan stap je toch over, Vodafone 10GB per dag 40GB EU, T-Mobile 10GB per dag 30GB EU. Je kunt jouw probleem zo zelf oplossen.


Onder welk hunnebed hebben ze jou vandaan getrokken? 9 maanden geen bijdrage aan het forum en dan zo'n zinloze reactie.. ..als je denkt dat overstappen helpt?

 

Ik klaag gewoon tot KPN eindelijk toegeeft, heb jij samen met alle andere KPN klanten d'r ook nog iets aan, fijn he?


Onder welk hunnebed hebben ze jou vandaan getrokken? 9 maanden geen bijdrage aan het forum en dan zo'n zinloze reactie.. ..als je denkt dat overstappen helpt?

 

Ik klaag gewoon tot KPN eindelijk toegeeft, heb jij samen met alle andere KPN klanten d'r ook nog iets aan, fijn he?

Inflatie is duurdere prijzen voor het zelfde product. Inflatie is niet 1 euro erbij maar dan ook een paar gb data erbij krijgen. Dan is het gewoon een aanpassing van een bundel.


Nee hoor, lees nog eens?

 

Je bundel wijzigt helemaal niet, alleen het FUP oftewel het limiet (8GB per dag in NL / 25GB per maand in EU) én dat is weer alleen bij Unlimited data van toepassing..


Onder welk hunnebed hebben ze jou vandaan getrokken? 9 maanden geen bijdrage aan het forum en dan zo'n zinloze reactie.. ..als je denkt dat overstappen helpt?

 

Ik klaag gewoon tot KPN eindelijk toegeeft, heb jij samen met alle andere KPN klanten d'r ook nog iets aan, fijn he?

Haha zit al een tijdje bij Vodafone en me 2e nummer bij Simyo, had dus ook al een tijdje niet meer op het kpn forum gezeten. Maar met een overstap is jouw probleem toch verholpen? Ze moeten je minimaal je abonnementsgeld / €3 aan GB’s geven dus €32,50/€3 = dus minimaal 11GB alles daarboven is extra en zijn ze niet verplicht.


Klopt maar dat is een keuze van KPN los van inflatie. Dat jij een bepaalde wens hebt in jou situatie begrijp ik. Alleen staat dat los van inflatie toch?


@Jeroen Ruiter Ik dacht het dit keer ook als grapje, aansluitend op de inflatiecorrectie, te plaatsen op dit forum..

 

@RoyT669 Overstappen is niet altijd dé oplossing, in 2018 zijn de huidige limieten vastgesteld en we zijn ruim 4 jaar verder, mag wel eens heroverwogen worden..