Skip to main content

oke er is dus een compensatie met een gratis iphone 13. perfect! toch niet: je iphone 11 moet namelijk goed werken volgens criteria die subjectief worden beoordeeld door een (ja welke afdeling en welk persoon, die dus niet aanspreekbaar is voor de klant ter eventuele onderbouwing) afdeling binnen kpn. vindt deze medewerk dat er ergens in de phone wat roest zit of wat dan ook, dan…. werkt deze dus niet goed genoeg en moet je 552 ACHTERAF terugbetalen. Dus: je moet BIJBETALEN, als het tegenzit, voor een toestel dat niet volledig werkt volgens een kpn medewerker, terwijl de compensatie volgens kpn juist is voor iphone 11 toestellen die VOLGENS KPN niet voldoende werkt, zijnde de toestellen waarvoor klant klacht heeft ingediend, waardoor er uiteindelijk een compensatie is . Snap jij het nog? met deze duistere subjectieve criteria is het dus GEEN compensatie, tenzij de beoordelaar een goede bui heeft en je niet achteraf 552 hoeft bij te betalen. 

Dit is helemaal niet bizar. Als jij een toestel inlevert met een barst in het scherm, dan moet je moet rekenen dat KPN gratis jouw een nieuw toestel geeft zonder bijbetaling. En dat is logisch. 

Als jij een auto hebt van 5 jaar oud, en hij word door een ander total loss gereden, dan moet je ook niet rekenen dat je een spiksplinternieuwe nieuwe auto krijgt van de verzekering. Je krijgt de dagwaarde. En die is een stukje minder dan de nieuw waarde.

Niet helemaal 1 op 1 hetzelfde, maar het komt in de basis wel op hetzelfde neer. 

je vergelijking met de auto; je hebt een auto gekocht waarvan t stuur los schiet als je remt. de verkoper zegt ja dat wist ik, je krijgt een andere, maar je moet de auto eerst inleveren en ik bepaal (zonder bewijs) of je m goed genoeg hebt schoongemaakt, anders moet je achteraf ook nog een keer voor die andere auto betalen. dan nog is t nog maar de vraag of je de auto met t stuurprobleem uberhaupt terugkrijgt en kan verkopen voor die dagwaarde!

terug naar kpn: de winkel heeft schriftelijk verklaard dat verbinding goed werkt wat volgens webcare het criterium zou zijn om nabetaling 552 euro te voorkomen. dus er lijkt niks aan de hand zou je zeggen. niet dus, zoals in mijn bericht beschreven.  echte probleem is gewoon dat kpn niet transparant is met een oplossing, voor een probleem wat zij zelf niet kunnen oplossen en alle andere providers blijkbaar wel. 

Hi ​@albert9 en welkom bij de KPN Community. Fijn dat je te horen hebt gekregen dat je een iPhone 13 krijgt en logisch dat de voorwaarden wat vragen met zich meebrengen. 

Allereerst, in het algemeen: In deze omruilactie kijken we naar elk toestel dat binnenkomt. Als we zien dat een iPhone 11 niet aan de voorwaarden voldoet, nemen we altijd persoonlijk contact op. We bespreken dan de situatie en zoeken samen naar de beste oplossing. Het is dus niet direct zo dat je een rekening opgestuurd krijgt en moet betalen. Er zal altijd contact opgenomen worden in deze situatie. 

Bij jou is mij niet duidelijk of je al te horen hebt gekregen dat het toestel niet aan de voorwaarden voldoet. Als dat zo is, dan hoort er contact opgenomen te worden. Als dat niet gebeurd is, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, adresgegevens en het IMEI nummer van het toestel waar het om gaat (die kan onder persoonlijke opmerkingen)? Dan kan ik dit nakijken. 

Dank Sanne, nu hoor ik voor het eerst dat na retournering van de 11 contact wordt opgenomen, dus niet gelijk een factuur. dat is beter. zowel via telefoon als webcare als winkel wist men dat niet of vergaten dat te vertellen. heb daar meerdere keren het woord önvewachte nota van 552 genoemd, afijn weer een kruimel dichterbij gekomen, ik moet de 13 nog binnenkrijgen dat zal wel goed gaan. neemt niet weg: intern gedeelte van mijn 11 is dus bepalend of ik 13 gratis krijg,dat is nu wel duidelijk. maar dat maakt het eigenlijk nog bizarder!immers kpn stelt en terecht dat de 11 van mij niet volledig kan functioneren door toedoen kpn. door toedoen zelfde kpn vanwege iets binnenin een aantal 11 phones , de willekeur van een technisch medewerker die “iets” vindt als hij urenlang alle schroeven heeft losgemaakt en alles heeft bekeken…. mag ik rest van mijn leven door met een 11 die met kpn abo...die nooit voldoende zal functioneren. dat is toch totaal ten onrechte, en helemaal geen compensatie als het zover komt. 

... en ik bepaal (zonder bewijs) of je m goed genoeg hebt schoongemaakt, anders moet je achteraf ook nog een keer voor die andere auto betalen. ....

Het gaat niet om schoonmaken. Het gaat erom of dat toestel beschadigingen heeft. Zoals ik al schreef: een barst in het scherm bijvoorbeeld. Daardoor is dat toestel dan gewoon aanmerkelijk minder waard. Net als die auto van 5 jaar die total loss is in mijn vergelijking. Je krijgt er geen spiksplinternieuwe voor zonder bijbetaling. 

als medewerkers webcare twitter, telefoon en bedrijfsleiding in winkel en jou reactie en die van sanne, elkaar ALLEMAAL tegenspreken, op 1 ding na, dan zegt da alles over deze inruilregeling. dat 1e ding waar aantal het wel over eens zijn: niemand weet 100% zeker wat de kpn controlleur echt gaat doen met je 11.. afijn.

maar had kpn echt een eerlijke en transparante regeling getroffen had zij 2 keuzes gegeven aan ALLE iphone11 bezitters die klacht hebben ingediend mbt verbindingsprobleem:

1. als je laatste maandfactuur aangeeft dat je nog verbinding hebt gemaakt met je iphone11, betekend dat dus deze werkt, dus krijg je ALTIJD en zonder technische voorwaarden de 13 gratis.
  2. geeft je factuur dat niet aan, dan moet je zelf aantonen met foto's of langs de winkel gaan dat je fatsoenlijk werkende 11 hebt, dan ook de gratis 13.
  3. lukt 1 of 2 niet , helaas geen gratis 13.

nog even iets over de voorwaarden die kpn nu stelt: als bedrijfsleider in kpn winkel gelijk heeft dat een technische medewerker je 11 uit elkaar sleutelt of minimaal openmaakt of wat dan ook met je 11 doet: wat doet deze met de privacy van je data???? echt bizar dat ik niemand daar tot nu toe over hoor, terwijl velen, vooral bedrijven, de privacy regels te pas en te onpas tegen je gebruiken. 

Niet handig dat je verschillende informatie te horen krijgt. Alles wat ik hier doorgeef is letterlijk wat bij ons beschikbaar is qua uitleg, dus wat ik eerder aangaf blijft gelden. We sturen niet zomaar een rekening, we nemen altijd persoonlijk contact op als de iPhone 11 niet aan de voorwaarden voldoet. 

Binnen 2 weken na ontvangst van de iPhone 13 moet je de defecte iPhone 11 terugsturen. Je krijgt van ons een retourpakket om de iPhone 11 terug te sturen. Ik neem aan dat daar ook de retourinstructies in staan. Het lijkt mij dat het normaal is om je telefoon te resetten en je privégegevens te verwijderen voordat je hem terugstuurt. Dat is ook wat we van klanten vragen als je een toestel opstuurt ter reparatie, ik neem aan dat het hier niet anders is. Dat zal in de retourinstructies uitgelegd worden. Je moet in elk geval Find My iPhone uitzetten.

Als extra info, we horen soms dat het overzetten van de data van de iPhone 11 naar de iPhone 13 niet goed gaat. Daarvoor dit advies: 

Als je iPhone 11 iOS18 heeft, moet je nieuwe iPhone ook op iOS versie 18 zitten. Anders werkt het overzetten van gegevens niet goed. Dus, als de nieuwe iPhone iOS17 geïnstalleerd heeft als deze uit de doos komt, moet je deze eerst bijwerken naar iOS18. Pas daarna kun je alles overzetten van je oude iPhone.

Ik begrijp dat je graag wilt weten waar je exact aan toe bent wat eventuele kosten betreft, maar het eindresultaat en het oordeel hangt echt van de beoordelaar af. Als blijkt dat de iPhone toch niet aan de voorwaarden voldoet, dan kun je het gesprek aangaan als je gebeld wordt. 

Beste Sanne, na contact met verschillende kpn medewerkers in deze: een nieuwe conclusie: alle reacties en handelingen in deze "regeling” wordt bekeken met de kpn bril, nul empathie en echt oplossend vermogen. wat handelingen betreft: vandaag stond zonder vooraankondiging een bezorger aan de deur. uiteraard was ik niet thuis, zegt weer teveel over hoe kpn van prachtig klantgericht bedrijf afglijdt naar……. en misschien ook niet: immers lijkt t dat bijna geen enkele gedupeerde zich kritisch uitlaat over de "regeling”waardoor jullie rustig jullie weg kunnen vervolgen. 

@Sanne van KPN Komt er iets van een bericht naar de klant wanneer het toestel is geaccepteerd volgens de voorwaarden en de case is afgesloten ? Denk dat de klant dan iets fijner gevoel heeft dan niks horen de aankomende maanden.

Dat lijkt me wel, maar ook dat zal ik navragen ​@bnh. Fijner om het zeker te weten. 

@albert9 Ai, wat zuur dat de bezorgafspraak zo onverwacht kwam. 😕 Ik zet hieronder de werkwijze in voor het afleveren van de nieuwe iPhone 13, dan weet je op dat gebied in elk geval wat je mag verwachten: 

Na de eerste afleverpoging volgt vanuit PostNL een tweede afleverpoging. De huidige track&trace-code blijft bruikbaar. Slaagt die ook niet, dan wordt het toestel retour gestuurd naar ons.
Nadat het toestel is teruggestuurd, volgt er een controle op het afleveradres. Klopt het adres? Dan wordt een nieuwe afleverpoging gedaan. Je ontvangt hiervoor een nieuwe track&trace-code per e-mail. Via de track&trace-code kan je ervoor kiezen om het toestel te laten sturen naar een afhaallocatie. Je moet bij het afhalen dan een geldig legitimatiebewijs meenemen, zoals een paspoort, ID-kaart of rijbewijs. 

Hoe dan ook moet het zo lukken om het toestel te ontvangen. Hopelijk heb je hem snel in handen!

@Sanne van KPN Komt er iets van een bericht naar de klant wanneer het toestel is geaccepteerd volgens de voorwaarden en de case is afgesloten ? Denk dat de klant dan iets fijner gevoel heeft dan niks horen de aankomende maanden.

Het staat op de planning om dit te regelen, dus dat komt eraan! 

Het staat op de planning om dit te regelen, dus dat komt eraan! 

Bedankt voor je terugkoppeling! 

https://radar.avrotros.nl/artikel/kpn-klanten-met-iphone-11-worden-na-maandenlange-storingen-gecompenseerd-61053 heel interessant en veelzeggend zijn de woorden van de kpn woordvoerder onderin het artikel. mijn conclusie: kpn is te laf om apple aan te pakken en komt dan maar met niet-transparante compensatie die uiteindelijk weer wordt betaald door: juist de kpn klant. 

maar ja: op handvol klanten na, interesseert t blijkbaar niemand, anders had social media als X wel öntploft. 

Reageer