Skip to main content

Ik ervaar sind 3 a 4 weken een zeer slechte verbinding op 4g, bellen gaat moeizaam en soms 4g en dan kun je niet eens een appje versturen. Soms staat er E in het scherm, alles geprobeerd en ik dacht dat mijn 4g antenne stuk was en laten repareren maar nog steeds dezelfde problemen. En nu lees ik hier dat er veel meer mensen zijn met dezelfde problemen met iPhone 11. M’n dochter gebruik hetzelfde netwerk op iPhone XS en die ervaart geen problemen. Ik ben radeloos. 

Hey, heel vervelend dat je je telefoon hebt laten repareren terwijl het gewoon aan KPN ligt.

Gelukkig heb je toch wat extra onderzoek gedaan en ben je hier terecht gekomen, net als velen die een iPhone 11 hebben en ook eerst dachten dat het aan hun telefoon lag. KPN zorgt in ieder geval zelf niet voor toenadering en een actieve houding naar hun klanten.

Dit probleem is er al sinds eind mei/begin juni en het enige wat je kan doen is bellen naar KPN met het 0800 nummer en erop toezien dat er daadwerkelijk een ticket voor je wordt aangemaakt. Alleen dan krijg je compensatie (bron: artikel op RTL.nl, waar je eventueel naar kan refereren). Je moet ze er echt op aanspreken om een ticket aan te laten maken, anders gebeurt er helemaal niks.

Als deze ticket eenmaal is aangemaakt sta je op de grote lijst. Een lijst van 8000+ klanten die hetzelfde probleem als jij ervaren. Je krijgt dan uiteindelijk een telefoontje met een oplossing voor jou. Je ziet nu al dat sommigen op dit forum al zijn gebeld. De oplossing zou een iPhone 13 zijn, waarbij je jouw telefoon (iPhone 11) moet opsturen. Deze wordt dan onderzocht. Wanneer aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan, krijg je je iPhone 13.

Het enige wat ik je dus kan aanraden is om te bellen en een ticket aan te laten maken. Heel veel geduld is een vereiste, maar ik zou niet zelf een andere telefoon aanschaffen of nogmaals je iPhone 11 laten repareren. Dit laatste gaat niet helpen, omdat zelfs nieuwe iPhone 11’s dit probleem zullen ervaren.


Het advies is op dit moment om via de klantenservice een melding te laten registreren voor de technische dienst, zodat je bij hen bekend bent. 


Reageer