Skip to main content

Zojuist wederom met een klantenservice medewerker aan de telefoon gezeten die me uiteraard ook niet kon helpen met mijn vraag. Ik wil mijn contract ontbinden voor mobiel. Sinds half juni overgestapt van Vodafone naar kpn middels een e-sim. Omdat er zoveel problemen waren met de verbinding, heb ik een fysieke sim aangevraagd. De problemen zijn daar niet mee verholpen. Ik heb gewoon met vlagen geen internet ondanks dat er wel 4G staat. Nu komt het mooie… ik heb een iPhone 11, en blijkbaar is dit een bekend probleem bij de iPhone 11 en 12. Echter hebben ze mij hier niet op gewezen bij het aangaan van het contract. Dat vind ik misleiding. Ze wachten dus totdat de gefrustreerde klant de telefoon pakt zodat ze een ticket aan kunnen maken. Bij wie kan ik mijn contract laten ontbinden?

Om over de glasvezel en tv nog maar te zwijgen, want dat werkt nog steeds niet. Daar komt na een aantal weken as dinsdag een monteur voor. Die gaat zeggen, ja meneer alles zit goed aangesloten het zit waarschijnlijk in de verdeelcentrale. “Maar daar ga ik niet over”. Die kan ik na dinsdag sowieso opzeggen via wettelijk termijn als het niet werkt. 
De meest gehoorde zin bij KPN die ik in 1 maand heb gehoord ; “maar daar ga ik niet over”. 

Welke afdeling gaat er wel over om een betalende klant nu eens fatsoenlijk van a tot z te helpen ?

 

Ontbinding is normaal wel mogelijk als het aantoonbaar ondermaats is. Beide partijen moeten zich aan de afspraak houden, gebeurd dit niet kan je inderdaad ontbinden.

Wel moet je KPN een x aantal tijd een reale kans geven om het probleem te onderzoeken en het eventueel te laten oplossen.

In dit soort zaken is documentatie heel belangrijk.
Inclusief de telefonische gesprekken, dit zou je kunnen opnemen.

Om dit process te starten, moet je beginnen met een officiële klacht, dien deze hier in: https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier


Hoi @FCkipje 

Ter aanvulling op de reactie van mede forumlid @SaltyBart , nog even een belangrijk artikel uit de actuele Algemene Voorwaarden van KPN.

In de actuele Algemene Voorwaarden van KPN, staat het volgende artikel:
 

13.2 Tussentijds opzeggen

De overeenkomst kan alleen tussentijds worden opgezegd:

  • Als we iets aan de overeenkomst of aan de tarieven veranderen en u daardoor de overeenkomst kunt opzeggen. 

  • Als we onze verplichtingen niet nakomen en de niet-nakoming zo ernstig is dat het terecht is dat u opzegt

  • Als u een openbare elektronische communicatiedienst, zoals internet of (mobiele) telefonie, afneemt en de daadwerkelijke kwaliteit van de diensten voortdurend afwijkt van wat met u is afgesproken

  • Als u verhuist naar een plaats waar we de dienst of een vergelijkbare dienst niet kunnen leveren

  • Bij overlijden

Daar staan twee belangrijke punten bij (in het paars weergegeven) waarbij je tussentijds en ZONDER afkoopsom eerder onder je mobiele abonnement uit kunt komen.

Dus vergeet niet bij het indienen van een officiële klacht, je te beroepen op dit artikel uit hun eigen Algemene Voorwaarden.
Wacht eerst tot je een reactie krijgt van de klachtenafdeling, voordat je verdere stappen kunt ondernemen.

Wilt KPN jouw contract niet op basis van bovenstaand artikel beëindigen, dan adviseer ik je om langs het Juridische Loket in de buurt te gaan, of te bellen met je rechtsbijstandverzekering (mits je die hebt natuurlijk) voor informatie en hoe nu verder.

 

 


Bedankt beiden. Hier ga ik zeker mee aan de slag. De medewerker zou een ticket aanmaken… ook daar heb ik uiteraard niks van gezien. Een klacht aanmaken ging hij niet doen , dus doe ik het zelf wel. 
 

 


Ik heb in me leven met veel bedrijven gecommuniceerd, maar nog nooit ben ik zo slecht geholpen als bij KPN. Op 22 juli 2 aparte klachten aangemaakt voor internet/tv en mobiel. 
Dit heb ik in de internet/tv klacht gezet:

 

Op 9 juni overgestapt van ziggo naar kpn voor glasvezel en tv in combinatie met 2 mobiele nummers. Op 10 juli zou de verbinding actief worden. Op 10 juli alles aangesloten, maar glasvezel lampje brandt niet op het kastje. Ruim een uur met kpn aan de telefoon gezeten waar er gekeken is naar storingen, uit/aan zetten, nogmaals aansluiten etc. Het mocht niet baten. Ik weet zeker dat alles goed zit aangesloten. Medewerker gaf aan waarschijnlijk een connectie probleem is centrale verdeler in de wijk waardoor nu een andere lijn actief is. Monteur moet komen. Maar die komt pas 23 juli. Hier moet ik een halve dag vrij voor nemen omdat er niet een gedetailleerd tijdslot aangegeven kan worden. De monteur komt kijken of “alles wel goed zit” , maar gaat hoogstwaarschijnlijk constateren dat het in de verdeler zit waar hoogstwaarschijnlijk iemand anders voor moet komen. Jullie voldoen niet aan de algemene voorwaarden voor het leveren van de afgesproken dienst alsmede de kwaliteit van de dienst en installatie. Iedereen die bij de les is, kan een kastje ergens overheen schuiven en 2 kabels aansluiten, daar heb ik geen monteur voor nodig. Graag opgave welke redelijke compensatie er plaats vindt voor mijn 4 verlofuren. Zie eveneens de klacht die is ingelegd voor mobiel ovv klant nr xxxx , voor beide diensten voldoen jullie niet aan de leveringsafspraken en algemene voorwaarden en behoud ik me het recht om onder deze voorwaarden de contracten te ontbinden.

 

Op 23 juli is monteur langs geweest. Bij binnenkomst gaf ik aan wat het probleem is en waar hij moet zijn in de meterkast. Zonder wat te zeggen werd ik nog net niet opzij geduwd omdat hij naar de woonkamer wilde. Ik gaf aan dat daar niks zat en dat alles in de meterkast binnenkomt. Nou hij moest het zelf zien. Het eerste wat hij zei toen hij de woonkamer inliep was ; “ja deze Sonos soundbar ga ik niet installeren”.  Allereerst heb ik nooit iets gezegd over een soundbar en dat hij die zou moeten installeren. Hij was aanwezig om mijn glasvezel verbinding actief te maken. Ik gaf aan dat hij helemaal niks moet doen met mijn apparatuur of überhaupt in mijn woonkamer en dat hij in de meterkast moet zijn of de centrale verdeler in de wijk. Nou ik moest me niet druk maken en hij ging alles regelen. Hij liep linea recta de voordeur uit en reed weer weg. 

Toen direct KPN gebeld verteld wat er gebeurd is en gezegd dat ik alles wil ontbinden gezien dit de druppel was. Dat kon volgens de medewerker niet zolang er klachten open stonden. En bovendien zou ik al voorbij me 14 dagen bedenktijd zitten. Direct nadat het telefoon gesprek klaar was kreeg ik een e-mail dat mijn internet geannuleerd is (?!). Weer terug gebeld wat hier nu de bedoeling van is. Wederom een andere medewerker die aangaf dat dit naar aanleiding van de klacht was die ik had ingestuurd. Gevraagd waarom ik daar niet eerst over geïnformeerd wordt naar aanleiding van de klacht. Hij zei dat hij daar nu een e-mail over ging maken en dat ik die over ongeveer een uur wel zou ontvangen. Je raad het al, ik moet m nog krijgen. 

Dus status: geen formele reactie op klacht. Internet en tv wel geannuleerd. 

 

Dan de klacht die ik voor mobiel heb ingelegd; 

 

Op 9 Juni overgestapt van ziggo/vodafone voor zowel mobiel als glasvezel en tv. Destijds nog met 2 mobiele nummers, ander nummer is later over gezet naar mijn partner via contract overname. Gebruik gemaakt van e-sim. Niet lang na actief worden van abonnement constateerden we al problemen met verbinding. Daardoor fysieke sims aangevraagd. De problemen blijven. Verbinding valt regelmatig weg en geen bereik op veel plaatsen. Ik hoor gisteren van een medewerker dat dit een bekend probleem is bij de iPhone 11 (die we hebben). Ik ben hier niet op gewezen tijdens het aangaan van contract. Ook weigert de medewerker een klacht in te leggen, maar zou een ticket inleggen. Dit is nog steeds niet gebeurd. Ik heb daarom het al geïncasseerde bedrag teruggeboekt totdat ik fatsoenlijk te woord gestaan wordt door iemand die me kan helpen en vertellen wat er gaat gebeuren. Wanneer en welke compensatie er plaats vindt. Jullie voldoen niet aan de algemene voorwaarden omdat de kwaliteit van de dienst voortdurend afwijkt, dan wat mij is toegezegd.

 

In het telefoongesprek waarin de medewerker mij aangaf niets te kunnen doen zolang de klachten in behandeling waren, heb ik een voorstel gedaan voor de problemen met het KPN netwerk. Ik gaf aan 2 telefoons op te sturen (voor mij en partner) die het probleem blijkbaar niet hebben met het netwerk. De problemen doen zich namelijk voor bij de iPhone 11 en 12. Dat vond hij wel een goed idee , maar zijn leidinggevende weigerde dit. Het enige wat hij kon aanbieden is een mindering op de factuur op de ‘geleverde’ diensten. Ik zei dat ik hier niet mee geholpen ben omdat ik dan nog steeds de problemen zou hebben met de verbinding. Met andere woorden; er wordt gewoon niet mee gedacht in oplossingen. 

In het laatste gesprek met een medewerker wat ik had aangaande de eenzijdige opzegging van glasvezel, werd eveneens toegezegd dat ik absoluut geïnformeerd ging worden naar aanleiding van de klacht over mobiel. En dat ik me geen zorgen moest maken. 

Voor mij is dit een bundel pakket geweest met kortingen omdat je dingen samen afsluit. Bij KPN werken ze echter allemaal op eilandjes en niemand, maar dan ook niemand kan je daar helpen. Afspraken worden ook gewoon niet nagekomen. 

 

In de standaar e-mail bevestiging op de 2 klachten stond dat er binnen 5 werkdagen contact wordt opgenomen. Dat is dus nog niet gebeurd. Maar als ik de medewerker moet geloven hebben ze naar aanleiding van 1 dus al wel een abonnement geannuleerd. 

 

Als er op 29 juli nog steeds geen formeel contact is gelegd vanuit KPN , wend ik me tot de ACM. 

 

 


Reageer