Skip to main content

Mijn werkgever neemt per 29 maart mijn mobiele contract over. Gaat dit automatisch? Maw; merk ik er iets van: wordt de telefoon afgesloten, moet ik apps opnieuw installeren, zijn mijn contacten verdwenen, etc ? Of loopt dit gewoon door, van het ene in het andere abonnement, zonder dat ik er iets van merk?

Welkom op ons forum @van Hemmen en goed dat je deze vraag stelt.
Ligt eraan hoe de overname is geregeld. Is het puur administratief, dus dat jouw abonnement op de naam van jouw werkgever komt te staan, dan zul je geen onderbreking ervaren. Heeft jouw werkgever een nieuw abonnement voor jou aangevraagd bij een andere provider of KPN zakelijk, dan zul je wel een korte onderbreking ervaren. Dat is de periode dat jouw nummer dan overgaat van jouw abonnement naar het abonnement wat jouw werkgever voor jou heeft besteld.

Qua apps, contacten en dergelijke, deze staan op je toestel en staan verder los van het abonnement zelf. Krijg je dus ook een nieuwe telefoon van je werkgever, ja dan zul je wel je apps en contacten opnieuw moeten instellen op je nieuwe toestel.

Weet je zo voldoende of heb je nog meer hulp nodig? Indien het laatste, als je dan je forumprofiel zou willen invullen met de benodigde gegevens voor mij, dan praat het net wat makkelijker :smiley: