Skip to main content

Ik woon in Epen en krijg dagelijks de melding 'welkom in België'. Daarnaast valt de verbinding regelmatig weg tijdens mobiele telefoongesprekken. Al met al een vervelende situatie. Is daar iets tegen te doen?

Hoi @Terziet55 en bedankt voor jouw bericht!

Kan me voorstellen dat je dit als vervelend ervaart dus goed dat je het aankaart. Nu zie ik dat Epen vlakbij de Belgische grens ligt en dat zou kunnen verklaren waarom je deze berichtjes ontvangt. Is dit altijd al zo geweest? Verder geef je aan dat de verbinding regelmatig wegvalt als je belt; is dit eerder wel goed geweest of ervaar je deze problemen altijd al? En zijn er meer mensen met een KPN aansluiting in je omgeving die soortgelijke problemen ervaren?


Hallo JanZ,

Het probleem ervaren we gedurende enkele maanden.  Voor die tijd nooit last van gehad, zowel wat betreft de berichtjes als het wegvallen  van de verbinding. En met een eigen bedrijf is dat best vervelend.

Ook mijn echtgenote heeft KPN en dezelfde problemen. Een collega op 100 meter van ons  vandaan heeft deze problemen niet met KPN.

We hebben in het verleden voor KPN gekozen omdat het bereik hier beter was dan dat van Vodafone en T-mobile.


Het lijkt er wel op dat jouw telefoon (en ook die van je echtgenote) een Belgische provider oppikt. Zie je dat dan ook in beeld? Als je nu jouw telefoon eens vastzet op KPN, blijven de sms’jes dan komen?


Goedemorgen @Terziet55, ik was even benieuwd naar de stand van zaken en of ik hier nog iets voor je in kan betekenen!


Nee, dank je. De oplossing ligt m.i. in het plaatsen van een zendmast dichterbij Epen dan wel het versterken van de straal van de bestaande mast(en).

Al het overige is inmiddels al geprobeerd. En nog iedere dag ben ik 'welkom in België' en is de telefonische verbinding van onvoldoende niveau.

 


Helaas kunnen en mogen we niet zomaar extra zendmasten plaatsen omdat hier (o.a.) vergunningen voor nodig zijn. Mocht je het fijn vinden dan kan ik wel een ticket aanmaken voor mijn collega's van de technische dienst. Zij zullen dit dan verder oppakken en kijken naar de eventuele mogelijkheden. Mocht je dit graag willen dan hoor ik dat natuurlijk graag @Terziet55 :) 


Is prima. Ik ben benieuwd.


Top, bij deze gedaan en mijn collega's van de technische dienst kunnen hier wat dieper induiken. Zij zullen nog contact met je opnemen! Laat je me nog even weten wat hier uit is gekomen @Terziet55 ?