Skip to main content

Hallo 

ik ben op vakantie in Europese  Cyprus gewest “Greek”

en moet €60,50 extra internet verbruik kosten in het buiten Europa , ik vraag me af hoe kan dat ?

Greek Cyprus in Europa .

met vriendelijke groet ,

zuhir

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste @Zuhir vermoedelijk heeft je mobiel contact gemaakt met zenders bij buiten Europa (Turkije bijvoorbeeld)

Op de factuur kan je precies zien welke extra kosten het zijn.

 


Hallo @Zuhir ,

De kans is best groot dat je gebruik hebt gemaakt van internet via een zendmast van het Turkse deel van Cyprus. Het Turkse deel van Cyprus is geen onderdeel van de EU. 

 

bron : 

https://www.kpn.com/prepaid/buitenland.htm

 

Cyprus (Grieks deel): dezelfde tarieven als in Nederland

Je betaalt in dit land dezelfde tarieven als in Nederland. Je kunt dus gewoon blijven internetten, bellen en sms-en zoals je gewend bent. Gebruik je een Prepaid bundel? Dan is die ook gewoon geldig.

 

 

Cyprus (Turks deel): tarieven voor Voordeellanden buiten de EU

De tarieven voor dit land zijn anders dan in Nederland. Bekijk de tarieven voor bellen, sms’en en internetten hieronder.

Ik ben in Cyprus (Turks deel)

Je bent in Cyprus (Turks deel) en belt of sms't naar iemand in Nederland of een land in de tariefregio 'Voordeellanden buiten de EU'.

  • Internet:

     € 2,50 / MB
  • Bellen:

     € 1,28 / min
  • Gebeld worden:

     € 0,87 / min
  • Sms versturen:

     € 0,77 / sms
  • Sms ontvangen:

     gratis

Hallo @Zuhir 

Zoals ook al is uitgelegd in jouw andere topic ben je waarschijnlijk in de buurt geweest van het Turkse deel van Cyprus en heeft je telefoon contact gemaakt met een zendmast van een Turkse provider. Turkije en dus ook het Turkse deel van Cyprus is geen onderdeel van de EU. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Hoi @Zuhir,

Welkom op ons Forum! Niet fijn dat je wordt geconfronteerd met extra kosten. Binnen de EU kan je je reguliere bundel gebruiken en betaal je geen extra kosten voor het gebruik van mobiel internet. Het Griekse deel van Cyprus valt ook onder de EU. Op deze pagina vind je meer info. 

Wanneer je aan de rand van de EU bent (buitengrens van de EU, zoals op Cyprus), is het alleen wel even opletten. Je toestel zal altijd verbinding maken met de zendmast met het sterkste signaal. Ook als je zelf op het Griekse deel van Cyprus bent (binnen EU), kan je toestel dus verbinden met een zendmast op het Turkse deel van Cyprus (buiten EU). Voor verbruik dat plaatsvindt via de mast van de Turkse provider, worden kosten in rekening gebracht (€ 2,50 per MB). We beschermen je voor hoog oplopende verbruikskosten, door een datalimiet van € 60,50. Wil je voor toekomstig verbruik voorkomen dat je toestel overschakelt naar een zendmast van een provider buiten de EU? Zoek dan op je toestel handmatig naar netwerken en selecteer het netwerk van een EU provider. 

Wil je weten wanneer het verbruik precies heeft plaatsgevonden? Wacht dan even de factuur en bijbehorende specificatie (pagina 2 en verder) af. Daarop zie je precies op welke tijdstippen je hoeveel MB hebt verbruikt.  Ik hoop dat je een fijne vakantie hebt (gehad) op Cyprus en hoop je zo wat meer toelichting te hebben gegeven. 


Reageer