Skip to main content

hi,

Ik zit op een camping oo de Veluwe. Vorig jaar ging het met mijn databundel heel goed om filmd te streamen met oa Netflix. Dit jaar is het bagger. Meerdere keren per dag valt de verbinding weg en vooral in de avond is het nog vaker. Ik heb alle instellingen mbv google gecontroleerd maar niks helpt. Volgens de dekkingskaart zitten we in groen gebied

Graag advies

Biedt de bedoelde camping geen internet aan @ElLyhe ???

 


jawel maar dat is ook slecht


Da's vervelend kijken als het netwerk steeds wegvalt, @ElLyhe. Wat je het beste kunt doen is even contact opnemen via de telefoon (0800-0402, gratis). De collega's kunnen dan wat dingen met je controleren, en als dat niet helpt, je doorverbinden naar de technische collega's voor verder onderzoek. Wellicht is er wat veranderd in de dekking op die locatie. Dat kan komen door omgevingsfactoren (hogere bomen dan vorig jaar, bijvoorbeeld), of misschien hebben wij een aanpassing gedaan die toch niet helemaal lekker werkt. De technische collega's kunnen dat nakijken.


Hoi @ElLyhe 

Op de Veluwe staan minder zendmasten van KPN (maar ook van Odido en Vodafone) omdat ze daar niet geplaatst mogen worden.
De zendmasten staan voornamelijk binnen de dorpskernen op de Veluwe, en langs de snelwegen die door de Veluwe heen gaan (zoals de A1, A12, A50), ook staat er een zendmast van KPN bij Radio Kootwijk en bij enkele vakantieparken.

Maar binnen de bossen en op de zandverstuivingen van de Veluwe is het verboden om zendmasten te plaatsen, waardoor er bij zowel KPN maar ook Odido en Vodafone witte vlekken op de dekkingskaarten zijn (op de Veluwe) waar geen of zeer beperkt bereik is van zowel het 4G en 5G netwerk.
Daarnaast houden loofbomen en dennenbossen ook een deel van het mobiele signaal tegen, zeker als je verder van de dichtstbijzijnde zendmast af zit.

Op welke camping sta je momenteel (de naam)?
En welk dorp ligt daar dichtbij?


Hi, bedankt voor je uitleg. Ik vind het alleen zo gek dat het dit jaar zo’n groot verschil is met voeig jaar. Ik zit kilometer of 3 buiten voorthuizen. Hoge Boescchoterweg. 


ik ga vandaag even bellen !


Hoi @ElLyhe 

Het vakantiepark waar jij momenteel zit ken ik toevallig, en ben ik vele jaren geleden ook nog geweest samen met mijn ex-partner en schoonouders.
Ze hadden daar een vaste stacaravan of bungalow, dat weet ik niet meer zo goed.

Maar goed, dit ter zijde.
Je zou op dit vakantiepark vol bereik moeten ervaren met KPN, van zowel het 4G als 5G netwerk van KPN.
Want de KPN zendmast staat namelijk op steenworp afstand van het vakantiepark aan de Hoge Boeschoterweg alwaar je nu zit.

Hij staat namelijk letterlijk aan de overkant van de Apeldoornsestraat, achter het Wokrestaurant.
Op Parkcamping Wulpenveen/ De Vierjaargetijden (Voorthuizen), die zie je ook staan vanaf de Apeldoornsestraat.
 

Iets verder weg staan ook nog KPN Zendmasten:

  • Harderwijkerkarweg (langs de Apeldoornsestraat)
  • Park de Meezenhof, Voorthuizen

Dus waarom je nu onvoldoende dekking ervaart, zou mogelijk kunnen liggen aan een storing of werkzaamheden aan één van deze zendmasten.


Hi, bedankt voor je extra toelichting. 

Vorig jaar ging het ook goed maar dit jaar krijg ik max 2 streepjes en valt het hele netwerk op een avond wel 4-5x helemaal weg bij 5G

Ik heb een iphone14 Pro en mijn partner een iphone12 Pro. Zover ik het kan zien zouden alle instellingen goed staan


Hoi @ElLyhe 

Ik heb je graag voorzien van extra informatie.

Maar omdat jullie beide een iPhone hebben, zou het ook nog kunnen liggen aan de vervelende storing/problemen waarvan de community van KPN vol van staat.
Veel iPhone bezitters (voornamelijk met een iPhone uit de series 11, 12 en SE) ervaren al twee maanden problemen met het KPN mobiele netwerk, waardoor ze vaak van het 4G en 5G netwerk worden afgegooid en terug worden gezet op het 2G (Edge) netwerk van KPN.

Mocht dat ook het geval zijn met jullie iPhones, dan kun je het beste even bellen met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of via je KPN mobiele aansluiting op 1200, en daarvoor een ticket laten aanmaken voor de technische dienst.
Daarna zal je per sms op de hoogte gehouden worden, al kan dat even duren in het begin.


Want de KPN zendmast staat namelijk op steenworp afstand van het vakantiepark aan de Hoge Boeschoterweg alwaar je nu zit.

Hij staat namelijk letterlijk aan de overkant van de Apeldoornsestraat, achter het Wokrestaurant.
Op Parkcamping Wulpenveen/ De Vierjaargetijden (Voorthuizen), die zie je ook staan vanaf de Apeldoornsestraat.

Helaas zit het toch iets complexer dan dat. Als ik kijk naar de azimuths van de antennes in deze mast dan zit die locatie precies op de rand van sectoren van beide masten. Daar is het signaal sowieso al minder sterk. Doorgaans valt dit niet op omdat er alweer een andere mast is om het over te nemen, hier is dat helaas niet aan de orde.

De mast met de beste azimuths voor die locatie staat op Park de Meezenhof. Helaas is dat wel een afstand van ruim 3km, in open lucht moet dat geen probleem zijn voor lichte toepassingen als Netflix, met de bossen kan dat echter wel zorgen dat het geen optimaal signaal heeft.


Dank voor het doorgeven, Michel, en het verder checken, NHendriks, van de masten.

Telefonisch contact is dan wel het handigst, @ElLyhe. Als het tijdens het gesprek niet opgelost kan worden, dan kan er in ieder geval een melding worden aangemaakt om te kijken of we hier wat aan kunnen doen. 


Hi, ik heb vorige week melding laten aanmaken maar nog niets gehoord. Als ik bv in Voorthuizen of amersfoort ben en dan heb ik normaal internet. Alleen op de camping niet. Mijn schoonzoon heeft odido en die had helemaal geen probleem op de camping dus het moet aan die zendmast liggen , lijkt me


De technische afdeling heeft het op het moment wat druk, ElLyhe. Hierdoor kan het wat langer duren voor je iets hoort. Is er inmiddels wel contact geweest? Het kan ook zijn dat ze je een sms sturen met informatie of een verzoek. Als je nog niets hebt gehoord is er met de melding wellicht iets misgegaan. In dat geval raad ik je aan om nog een keer te bellen.


Reageer