Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb vorige maand contact gehad met de klantenservice om mijn facturen digitaal in .pdf in mijn mailbox te ontvangen. Die heb ik 1 maal ontvangen en vervolgens heb ik deze maand weer een standaard mail met alleen het bedrag in de mail ontvangen, maar zonder factuur in de bijlage.

Zojuist wederom contact gehad met jullie klantenservice. Die vertelde dat het eigenlijk niet meer kan, maar als ik nog een maandje zou wachten zou het misschien toch wel weer kunnen. Een heel vaag verhaal en ook tegenstrijdig aangezien ik vorige maand met de klantenservice alles heb doorgesproken wat ik wilde en naar welk e-mailadres. Dit was allemaal geen probleem. Als laatst adviseerde de medewerker van de klantenservice mij om hier de vraag nogmaals te plaatsen, want dan was er wellicht wel iets mogelijk… Bij deze dus nogmaals de vraag; Kunnen jullie maandelijks de factuur in .pdf automatisch versturen. Volgens mij moet dat niet heel moeilijk zijn.

Hallo @Mitchel E, welkom! Wat gek dat het er nu weer af is! Wij kunnen dit via het forum niet regelen, maar de collega's zouden dat via de telefonische klantenservice zeker alsnog in orde kunnen maken. Ik zou je dus toch willen adviseren om nog eens te bellen of chatten met ons. 


Goedemorgen Marcia,

Dat moet grap zijn….


Hoi @Mitchel E , Marcia houdt wel van een grapje :grin: , maar in dit geval is het een serieus advies.

Uit andere topics heb ik wel begrepen, dat ‘factuur per mail’ steeds lastiger gaat worden.
KPN gaat steeds vaker over tot een mail met alleen een verwijzing naar MijnKPN.


Hoi @Mitchel E , Marcia houdt wel van een grapje :grin: , maar in dit geval is het een serieus advies

Dit klopt:sweat_smile: . Maar ik begrijp dat je meer klaar bent met de telefonische collega's dan dat ik gedacht had. Dus ik wil zeker wel even met je mee kijken, @Mitchel E. Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres, klantnummer en 06-nummer en even laten weten dat je dat gedaan hebt? 

 


Dag Marcia,

Ja het heeft me al best wel wat tijd gekost en de medewerker van de klantenservice gisteren had geen idee waar hij het over had volgens mij. Het lijkt me ook ontzettend simpel, dus vandaar mijn irritatie.

Vanmorgen heb ik daarom wederom gebeld met de klantenservice. Het was volgens hem een vinkje zetten bij 'mail met pdf' i.p.v. 'mail zonder pdf'. Dus toch vrij simpel zoals verwacht. Het zou mooi zijn als jullie dit bij mijn KPN zouden kunnen toevoegen zodat dit zelf in te stellen is.

Mijn collega heeft hetzelfde probleem. Dat wilde de medewerker niet aanpassen aangezien hij persoonlijk geen toestemming kon geven. Mijns inziens is dat helemaal niet aan de orde, want de vraag was al gesteld en de toestemming was er al maar goed. De klantenservice zou met hem contact opnemen, maar dat is vooralsnog niet gedaan.


Fijn dat het nu toch weer in orde gemaakt is! Het is inderdaad vrij simpel, maar via het forum doen we dit niet. Inderdaad mede vanwege verificatie etc. Vandaar m'n verzoek om nog eens weer te bellen. Normaliter wordt dat dan in orde gemaakt voor je. En ik ga er toch ook echt vanuit dat het volgende maand zo blijft staan! Voor wat betreft het aan kunnen passen in MijnKPN: deze hebben wij vaker binnen gekregen. Alleen willen we juist zo min mogelijk bijlagen per mail, vandaar dat we daar vooralsnog niet voor kiezen om het via MijnKPN aan te kunnen zetten. Weet dat wij alle feedback hieromtrent wel doorgeven, dus bedankt in ieder geval daar voor!


Na 20 minuten in de wacht een medewerkster:
1 het kon niet
2 toen moest het geld kosten
3 na aandringen kon het weer niet
4 na bovenstaande uitleg over vinkje kon het wel 

Maar alleen voor mobiel voor vast kon zij dat vinkje niet vinden.
KPN verbeterpuntjes:
1 helpdesk (zeker als ik een factuur medewerkster aan de lijn heb zou dit moeten weten
2 ook voor vaste aansluiting nu heb ik elke maand werk mag ook per post … dan scan ik wel is makkelijker dan iedere keer inloggen (als het niet makkelijk kan dan maar moeilijk)


Beste @1749, dit klinkt niet helemaal zoals het zou moeten.. Voor zowel mobiel als vast kunnen mijn collega's van de klantenservice dit voor je regelen. Ik zou er dus nog eens een belletje aan wagen. Verder geef je aan: dan scan ik wel is makkelijker dan iedere keer inloggen. Ik ben heel benieuwd naar wat het voor jou zo moeilijk maakt. Wij proberen MijnKPN en het gebruik ervan zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Het inscannen van een brief klinkt mij vele malen omslachtiger in de oren dan het downloaden en opslaan van een factuur. Mocht je willen delen waar jij tegenaan loopt of wat er volgens jou makkelijker kan, neem ik dit graag mee!


Beste Marcia,

Dank voor je reactie maar jullie en ook de website hebben het echt fout. Dit is de reactie van de klantenservice die nadat ik echt vervelend moest doordrammen het heeft nagevraagd en het kan echt niet. Aangeven dat vanmorgen voor mobiel wel is omgezet … klopt niet want het kan gewoon niet. 

Ik geef aan het in het forum op te nemen maar namen of afdelingen geven ze niet: “zet maar klantbereik”

Kan je mij door iemand laten benaderen om het op te lossen, hoe kunnen wij in een op een contact komen. 

Het aantal klikken tussen scannen en uit de mail zal ik je besparen maar dat scheelt echt minuten.


Het beste is om voor deze situatie nog eens contact met ons op te nemen via 0800-0402. Mijn collega's kunnen dit zeker voor je aanpassen, op dezelfde manier als dit ook voor jouw mobiele factuur is gebeurd.