Skip to main content

Mijn nummer is zonder toestemming doorgegeven aan de telefoongids! Mijn verhuizing is telefonisch doorgegeven, waar ik alleen mijn postcode en huisnummer heb doorgegeven. Hoe kan dit gebeuren?? Hoe kan je nou een “KPN voel me veilig” campagne starten met dit soort fouten. 

 

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik nergens in geen portaal en/of telefonisch hier toestemming voor heb gegeven.

 

Bespaar je de moeite met het advies: mijnnummervermelding.nl

Het kwaad is al geschied!

 

Jouw privacy

Jouw privacy is voor ons net zo belangrijk als voor jou

Daarom gaan we bij KPN uiterst zorgvuldig met je persoonsgegevens om. 

De DDMA heeft onze privacy waarborg beoordeeld met goud.

We beloven jou dat:

  1. je de baas bent over jouw gegevens.
  2. je persoonsgegevens niet verkocht worden aan andere partijen.
  3. we nooit kijken naar de inhoud van je gesprekken en berichten.

 

https://www.kpn.com/algemeen/missie-en-privacy-statement.htm


Heeft degene aan de telefoon wel een foutje gemaakt, niet de vinkjes weggehaald bij nummervermeldingen, het systeem is nog steeds standaard vermelden tenzij je aangeeft dat je het niet wil.

En je gegevens zijn niet verkocht, alleen doorgegeven als service die jij in dit geval niet wil.


@B712 . Jammer dat het niet goed gegaan is.

Mocht dit voor blijvende problemen gezorgd hebben, kun je overwegen om een nieuw nummer te nemen. Niet fijn, natuurlijk maar ik kan er verder weinig aan doen, ben ik bang. 


Ik ben er gisteren helaas ook achter gekomen doordat ik ongewenst werd gebeld. Zowel de helpdesk en de reactie van Erwin hierboven geven een duidelijk beeld dat het KPN niet zoveel uitmaakt dat ze zonder toestemming persoonsgegevens delen. Ik heb hiervoor dus een AVG melding gedaan bij de AP, ook al duurt verwerking toch wel lang. Een klacht kun je schijnbaar alleen schriftelijk indienen, dus die is ook vast onderweg.


Ik ben er gisteren helaas ook achter gekomen doordat ik ongewenst werd gebeld. Zowel de helpdesk en de reactie van Erwin hierboven geven een duidelijk beeld dat het KPN niet zoveel uitmaakt dat ze zonder toestemming persoonsgegevens delen. Ik heb hiervoor dus een AVG melding gedaan bij de AP, ook al duurt verwerking toch wel lang. Een klacht kun je schijnbaar alleen schriftelijk indienen, dus die is ook vast onderweg.

Hallo @telefoontoestel59 binnen MijnKPN kun je de gegevens voor de (elektronische) gidsen zelf blokkeren.

 


Het vinkje zou standaard uit moeten staan. Vragen of het wel mag. 

Je kunt de vermelding zelf verwijderen of aanpassen. Hier dus.


Hallo @telefoontoestel59 binnen MijnKPN kun je de gegevens voor de (elektronische) gidsen zelf blokkeren.

 

Ik snap dat ik dat kan aanpassen. Het grote probleem is dat dit standaard aanstaat en er daarmee dus een ernstige inbreuk wordt gemaakt op de privacy van mensen. Dit is gewoon letterlijk verboden.