Skip to main content

Ik ben regelmatig buiten Europa i.v.m. werkzaamheden en eind februari/begin maart werkte opeens mijn SimCard niet meer buiten Europa.

Na veel correspondentie met KPN werd vastgesteld dat ik een nieuwe SimCard moest hebben, dan was het probleem zeker verholpen.

Nu ben ik weer buiten Europa, met nieuwe SimCard, en wederom hetzelfde probleem…

Het is heel irritant omdat ik nu niet kan inloggen bij mijn Creditcard, DigID etc. Alles is met 2-staps-verificatie via SMS. 

De instellingen op mijn telefoon zijn goed, en als ik het probeer in een andere telefoon doet de SimCard het ook niet… Telefoon langere tijd uitzetten helpt ook niet. Al deze tips die in andere soortgelijke topics staan helpen niet.

Het zou fijn zijn als jullie dit probleem nu definitief verhelpen want ik kan nu dus helemaal niets met mijn creditcard, digid en alle andere zaken die ik DRINGEND nodig heb!!!

Hallo @Sam1981 , als je nu in het buitenland bent kun je KPN via +31612001200 bereiken voor een snelle(re) reactie.

Vanuit NL 0800 0402.

Succes.

 


Beste JanD, hartelijk dank… Maar dat gaat helaas niet omdat mijn SimCard het niet doet… :-(


Hallo @Sam1981 er zijn toch nog wel meer telefoons in jouw omgeving hoop ik, waar je eventueel gebruik van kunt maken?

 


Momenteel niet want ik ben voor mijn werk onderweg. Zit in een airbnb appartement en ken geen mensen hier. Vandaar dat ik KPN om hulp vraag  via het forum. Anders had ik al lang gebeld.


Hallo @Sam1981 , ik heb de KPN moderators ingeseind. Hopelijk hebben ze snel tijd voor je en kunnen ze helpen.


In welk land ben je nu eigenlijk en weet je wie daar de roaming partner van kpn is?


Ik ben nu in Israël, maar het gebeurt me in meer landen... Zelfs recent nog in Duitsland.


Hoi @Sam1981, welkom bij ons op het forum. Als je de sms verificatie nodig hebt is het inderdaad verdomd vervelend dat je die niet binnen krijgt! Met welk lokale netwerk ben je verbonden, zijn er meerdere netwerken beschikbaar en kan je proberen te verbinden met een ander netwerk? Maakt dat een verschil?

Als dat geen verbetering geeft kan je jouw forumprofiel volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contracthouder, laatste 3 cijfers van de IBAN en het bewuste 06-nummer) invullen? Gebruik hiervoor alleen de vakjes waar privé bij staat, dan is het alleen voor jou en ons moderators te zien. Na het invullen kan je hieronder een seintje geven, dan weten we dat de gegevens ingevuld zijn.


Hallo Jasper 

 

Dank je.

Ik heb alles ingevuld. De telefoon zegt inmiddels zelfs MM ... Telefoon Niet Toegestaan Voor Spraak...???


@Sam1981 kan je nog aangeven met welke provider je in Israël verbonden bent? Is er verder een manier om je telefonisch toch te bereiken op het moment dat we contact met je zoeken? Of kan dit alleen via e-mail?


Hallo Bram,

Op dit moment is er dus geen enkele Verbinding... Hij zegt alleen MM en 'kan niet verbinden' 

Ik ben wel bereikbaar via de whatsapp van mijn nummer.


Bram,

Nu is er af en toe een minuutje Verbinding met het netwerk Partner/KPN en dan valt het weer terug naar MM


Hallo Bram,

Op dit moment is er dus geen enkele Verbinding... Hij zegt alleen MM en 'kan niet verbinden' 

Ik ben wel bereikbaar via de whatsapp van mijn nummer.

Je hebt nu dus alleen een wifi verbinding, klopt dat?

Staat jouw sim kaart wel ingesteld op "automatisch netwerkoperator kiezen"?

Kan je zien welke netwerkoperators daar actief zijn?


Uiteraard staat hij op automatisch selecteren…

Beschikbaar nu zijn

- Partner

- HOT MOBILE

- Cellcom

- Pelephone

Af en toe maakt hij nu verbinding met Partner... En daarna valt hij weer weg.

 


Dan ben ik heel benieuwd of @Bram_ hier iets mee kan.


@Sam1981 met wat ik nu lees heb ik het vermoeden dat het in het toestel zit. Ik vind bij zoeken naar de foutcode die je krijgt wat informatie over simlock. De melding die je krijgt zou daarbij onstaan na het wisselen van een simkaart. Kan je aangeven of je de telefoon bij ons hebt gekocht of op een andere manier hebt gekregen? Ik heb hier zelf geen manier om dat voor je bevestigen of ontkrachten namelijk.

Je kan wel gelijk dit testen door je simkaart in een ander toestel te doen. Maar dat is op dit moment niet mogelijk begreep ik. 

Ik kan het voor je doorzetten. Daarbij is het wel zo dat als het toestel de boosdoener is we het niet voor je op kunnen lossen. Ook is het verstandig eerst een reset van je toestel te doen. Wel is het zo dat je daarna zonder verbinding lastig om bijvoorbeeld WhatsApp weer te activeren. Dus kijk zelf of dat een mogelijkheid voor je is. 


De telefoon is niet bij KPN gekocht maar in Duitsland. Mijn vrouw heeft ivm haar werk al heel veel jaren daar een abbonement en krijgt om de 2 jaar de nieuwste Samsung er gratis bij. Ik krijg al jarenlang haar oude Samsung om de 2 jaar en stop dan de KPN Simcard erin.

De huidige Samsung heb ik nu een jaar in gebruik met KPN Simcard maar pas sinds de laatste 3 maanden zijn er dus af en toe problemen... Vooral dus als ik voor mijn werk buiten Nederland ben.

9 maanden heeft dit toestel goed gewerkt MET deze simcard. Sinds 3 maanden zijn er problemen als ik buiten Nederland ben (in Duitsland zijn er soms problemen en buiten Europa pertinent).... De fout is dus NIET begonnen na het wisselen van een Simcard maar toen ik weer eens buiten Europa moest werken. KPN zei dat het op te lossen was met een nieuwe Simcard maar dat klopte dus niet…

Ben ik in Nederland dan werkt alles wel...

Wat is nu het beste om te doen? Het is toch raar dat buiten Nederland er problemen zijn en binnen Nederland niet.

 

Wat nu?


Hallo @Sam1981 Telefoons hebben ook ingebouwde regiolocks, waardoor ze niet (goed) werken buiten de regio waar ze voor bedoeld zijn.

Zie onderstaande link voor uitleg:

https://www.samsung.com/nl/support/mobile-devices/hoe-kom-ik-van-een-regiolock-af/

Op de originele verpakking van de toestellen staat ook altijd voor welke landen ze te gebruiken zijn.

Ik kan mijn toestel bijvoorbeeld niet in Israël gebruiken, want de landcode IL of ISR staat niet in het rijtje op de verpakking, zojuist even voor je nagekeken.

 

 


Ja maar mijn vrouw en ik werken altijd buiten Europa en deze telefoon heeft al bijna 2 jaar en 9 maanden lang perfect gewerkt buiten Europa... Pas sinds 3 maanden zijn er problemen. Doe ik er een andere simcard in (bv de duitse) dan doet hij het wel.

Doe ik de KPN-Simcard in het buitenland in een ander toestel (onlangs gedaan  op een andere reis) deed hij het ook niet naar behoren.


Het heeft altijd wel gewerkt en opeens niet meer dus. Heeft het toestel mogelijk een update gehad rond het moment dat het niet meer werkte?

Mocht je daar nu samen met iemand zijn, zou je jouw simkaart dan als test ook eens in zijn/haar toestel gedaan om te kijken of je daarmee wel verbinding krijgt? Als dat wel lukt bevestigd dat het vermoeden dat het in het toestel zit.


Het heeft altijd wel gewerkt en opeens niet meer dus. Heeft het toestel mogelijk een update gehad rond het moment dat het niet meer werkte?

Mocht je daar nu samen met iemand zijn, zou je jouw simkaart dan als test ook eens in zijn/haar toestel gedaan om te kijken of je daarmee wel verbinding krijgt? Als dat wel lukt bevestigd dat het vermoeden dat het in het toestel zit.

@Jasper, je gaat volledig voorbij aan…

Doe ik de KPN-Simcard in het buitenland in een ander toestel (onlangs gedaan  op een andere reis) deed hij het ook niet naar behoren.

 


Ik schreef al dat als ik de simcard in een ander toestel doe dat het ook niet ging... :-(


@Sam1981 ik snap je gevoel bij de hele zaak. Maar hoop tegelijkertijd dat je snapt waarom we zoveel vragen moeten stellen. 

Ik heb ondertussen de technische dienst aangestuurd. Daarbij heb ik het verzoek gedaan je per e-mail op de hoogte te houden. 


Hallo Bram, 

Dat snap ik. Alle begrip.

Het zou alleen fijn  zijn als het een keer opgelost wordt omdat ik de afgelopen maanden ook al een aantal keren hierover heb gebeld. En toen werd er gezegd 'We sturen je een nieuwe Simcard, dan is het opgelost'... Maar dat werkt dus niet en ondertussen betaal ik natuurlijk wel gewoon mijn abbonement door terwijl ik meerdere weken de afgelopen 3 maanden mijn telefoon niet heb kunnen gebruiken. En dat is teleurstellend. Dat frustreert af en toe wel.


Ik hoop voor je dat onze technische dienst wat kan vinden. Het is even afwachten.