Beste leden,
ik heb op marktplaats een gebruikte apple watch series 7 LTE gekocht, dit omdat ik graag bereikbaar wil zijn zonder dat ik perse mijn telefoon nodig heb.
Ik heb geprobeerd een e-sim/multi-sim aan te vragen op het moment dat ik mijn apple watch installeerde / koppelde aan mijn telefoon maar ergens in het proces kreeg ik een foutmelding.
Ik zie het volgende: Mobiel netwerk, hieronder zie ik (inmiddels) 6 abonnementen waarbij er bij de bovenstaande staat: activeren met een ronddraaiend wieltje.
Reeds heb ik het volgende geprobeerd: meermaals telefonisch contact gehad met de klantenservice van KPN, deze vermoedde dat het kwam omdat ik een nog een fysieke simkaart in mijn telefoon had, deze heb ik reeds vervangen door een e-sim, maar geen soelaas.
Uiteindelijk heb ik contact gehad met een medewerker in de apple store, deze heeft mijn apple watch diagnostisch uitgelezen, hier komen geen problemen naar boven en functioneert deze naar behoren.
Hierna ben op naar de KPN winkel gegaan waar ik zeer professioneel door een jongeman ben geholpen, deze leek echt verstand van zaken te hebben. Hij kon zien dat er nooit een daadwerkelijke aanvraag voor een multi sim KPN heeft bereikt.
Het volgende hebben we geprobeerd: in het tabblad algemeen heb ik “verwijderd alle mobiele abonnementen” gedaan, dit leek te werken; ik kon weer een aanvraag door voor een multi-sim, maar ook dit proces faalde en kort hierna weer dezelfde 6 of inmiddels 7 abonnementen, er komt na iedere aanvraag weer een nieuwe regel bij. Ook hebben we gecontroleerd of ik een Europees model heb (is het geval), KPN ID app verwijderd, watch app op iphone verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Apple watch meermaals gereset op de volgende manier: ontkoppelen en hierna fabriek instellingen terug halen. Ook deze handeling wissen niet mijn abonnementen in de apple watch app.
We hebben onder mobiel netwerk (op de iphone zelf) → opties mobiele data → beperk IP-adres tracking uitgezet. Ook hebben we onder “privacy” gecontroleerd of er (weet even niet meer welk menu) deze aanstond, ook niet.
Nogal een lang verhaal, excuus hiervoor, maar begin wat einde raad te raken en wil een volledig beeld geven wat ik/we reeds geprobeerd hebben.
Hier onder het scherm wat ik zie:
Hopende dat iemand dit herkent en mij hiermee kan helpen en alvast bedankt voor je tijd en moeite.
Groet,
Ruud