Hallo, ik kan mijn e-sim niet activeren. Ik had hem eerst op een andere telefoon, maar deze heb ik daar op verwijderd. Probeer ik het nu op mijn nieuwe telefoon staat er e-sim activeren niet mogelijk neem contact op met de aanbieder. Ik heb het gewoon via de KPN app gedaan, maar zonder succes. Kunnen jullie mijn e-sim even herstellen zodat ik hem wel in gebruik kan nemen. Ik kan jullie ook niet bellen omdat ik e-sim heb dus dan maar op deze manier.
Hallo ​
Je had de e-sim niet eerst moeten verwijderen van het oude toestel. Dat had je nog nodig om een verificatiecode via sms te ontvangen tijdens het overzetten van de e-sim naar het nieuwe toestel.
Je kunt via de MijnKPN app jouw e-sim opnieuw installeren op het oude toestel. De MijnKPN app herkent het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal (als het goed is) de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven. Verificatie via sms is dan niet nodig.
Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet persé KPN te zijn en kan ook in het buitenland.
bron:Â Kennisbank: E-sim bij KPN | KPN CommunityÂ
Zie bij de veelgestelde vragen onderaan:
Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?
Ik heb het oude toestel niet meer wat nu ?Â
ik heb de e sim ook verwijderd voordat ik de telefoon op fabrieksinstellingen heb gedaan
Tja, dan is een bezoek aan een KPN winkel nu waarschijnlijk het snelste (Vind een winkel).
Je hebt nu eerst een fysieke simkaart nodig om daarmee de verificatie sms te kunnen ontvangen.
Man man man wat een gedoe allemaal.
Dank voor je hulp ik ga er gelijk achteraan!
Ja dit is inderdaad niet het beste systeem, lijkt wel of het nog aardig in de kinderschoenen staat in Nederland.
Fijn hè e-sim.…
Ook vanwege dit soort topics zal ik het niet snel nemen. Simkaart: uit de oude -> in de nieuwe. En verder. Ook met defect toestel wel zo handig.Â
Nu je toch (even) een simkaart nodig hebt kun je die dan net zo goed houden. Het is maar een gedachte hoor.
Niet altijd mogelijk ​
Hi ​
Niet fijn dat je er niet uit kwam met jouw e-sim. Ben je intussen verder gekomen met de tips hierboven? Zo niet, je kunt voor snellere hulp hierbij ook een terugbelafspraak maken. Een collega van mij belt je dan terug wanneer het jou uit komt, om je verder te helpen.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.